אסתי פלד; 'נגאלנו ונגאל בזכות נשים'

עורכת האקטואליה היחידה במגזר החרדי, חושפת לראשונה את המוטיבים המרכזיים להצלחתה הגדולה, היא אינה נוהגת להחשף או להתראיין אך הפעם בחרה להדגיש כי נשים יכולות להיות מאחורי הקלעים ולהגיע להישגים שבפרונט לא ניתן להגיע אליהם * 'ההצלחה הגדולה שלי בחיים היא הילדים שלי שיושבים ולומדים תורה' (שביעי של פסח)

טליה אדר | כיכר השבת |
עוד בהיותה ילדה שאפה אסתי פלד 'לגדל' בעל תלמיד חכם אמיתי, ולהקים בית של תורה. היא גם לקחה בחשבון שעול הפרנסה הנו העול שלה ואילו עולה של תורה הוא של בעלה. היא החלה את דרכה בעריכת תוכניות מגזין ומהר מאד מצאה את עצמה עורכת את תוכניות האקטואליה הנחשבות ביותר במגזר החרדי, ובעצם כיום מובילה סדר יום ציבורי מגזרי, ללא לאות ועם המון מוטיבציה ותחושת שליחות, אסתי פלד עורכת האקטואליה היחידה (כאשה) במגזר החרדי.

הקווים האדומים שלה: "אני לעולם לא אעלה אייטם שיפגע במישהו גם אם מדובר באייטם שירעיד את אמות סיפי התקשורת". אומרת פלד בנחרצות ומוסיפה כי ההצלחה הגדולה בחייה. אלו הם ילדיה שיושבים ולומדים תורה.

"סוד ההצלחה שלי הוא שלא הסכמתי להכניס אלי מחשב לבית בשום אופן"

איך זה מסתדר להיות מעודכנת און ליין וללא מחשב?

"אם רוצים, ויש מטרה מאד ברורה אז הכל אפשרי, אני מעודכנת ומודעת לכל התפתחות פוליטית, אקטואלית באשר היא ואני ללא מחשב בביתי. הבית שלי הוא קודש הקדשים שלי, שם זה עולם שלם בו אני מגדלת את ילדי וזכיתי ב"ה לבעל תלמיד חכם אמיתי. עול הפרנסה מוטל על כתפי וזה ההישג הגדול שלי בחיים, שלא פגעתי בלימוד התורה של הבעל והאמת שזו גם היתה שאיפתי בהיותי ילדה להחזיק אברך שיוכל ללמוד תורה בהשקט ובטח ללא דאגות פרנסה". אסתי מוסיפה: "ברור שכדי להוביל סדר יום ציבורי דורש אחריות מרובה, מקצועיות בראש ובראשונה, שליטה נרחבת בידע ובהתפתחויות שקורות כל רגע כל דקה בזירה, הבנה ושליטה בחומר וחיבור לכל הפלגים במגזר החרדי"

יש יתרון במקצוע שלך כאישה?

"כאישה, יש בי יכולות רבות ושונות שאני יכולה לתרום, 'חכמת נשים בנתה ביתה' – לאישה יש ראיה מקיפה ורחבה, התפעול של שני דברים בו זמנית שנמנה על תכונותיה של האישה – מכוון לכך שהיא יכולה בו זמנית להפעיל את הרגש והשכל במקביל, בשילוב של סבלנות ונקיטת פעולות מתאימות".

לנשים יש תפקידים מאד ברורים, כמו כל בריה שנבראה בעולם גם לאישה יש ייעוד, היא יכולה למלא ולהכיל אותו בכל מה שתרצה, אך צריך לשים לב לגבולות, ליעדים,ולכללים כמון בכל דבר. נשים ידועות בסגולתן, לאישה יש כח מיוחד 'כח הגאולה', בזכותן נגאלנו ובזכותן נגאל, ממש עכשיו בשביעי של פסח בדיוק שבוא התרחשה הגאולה האמיתית, אני רואה זאת לאורך כל דרך, לנשים יש חשיבה 'גאולתית' יותר - זאת אומרת שהן תמיד מנתבות את הדברים שהן רוצות לומר או להשיג בדרך כזו שזה יועיל ויביא לתוצאה טובה.

אסתי מציינית כי "לנשים חרדיות יש מקום כמעט בכל מקום. השאלה הנכונה היא: באיזה אופן? בצניעות, בהגשמת הייעוד, המטרה, גבולות ברורים ומדוייקים וכמובן לקדש שם שמיים. כשיש לאשה את כל המרכיבים הללו – השמיים הם הגבול".

אסתי מציינת את הרגעים הקשים והפחות נעימים שחוותה במהלך עבודה, ואיך שתמיד היא פותחת את המהדורה ומסיימת באותה תפילה: 'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית