בבר אילן נאסרה שירת נשים בטקס יום השואה

מהומה באוניברסיטת בר אילן, נשים נאסרו לשיר בטקס יום השואה. רב הקמפוס: 'כך הוא מנהג המקום'. האוניברסיטה הגיבה: כי הטקס מיועד גם לדתיים ולשאינם דתיים, על מנת להימנע ממחלוקות הטקס לא יכלול שירת נשים כך היה כל השנים וכך יהיה הפעם"

עדינה אייריש | כיכר השבת |
סטודנטיות באוניברסיטת בר אילן קיבלו הודעה כי אינן יכולו לשיר בטקס יום השואה, הן יוכלו לנגן וכמובן להשתתף אך על מנת להמנע משירת נשים הן נתבקשו לא לשיר בטקס. לדברי יפעת בלסיאנו, סטודנטית שביקשה לשיר בטקס: "נאמר לי שאני יכולה לנגן בלבד. למנוע ממני לשיר בטקס יום השואה לא משרת אף אחד".

הרב שלמה שפר רב הקמפוס האחראי על הטקס הסביר: כי המניעה משירת נשים בטקס הינו מנהג המקום, אין שום בעיה כי היא תנגן וציין כי זה תלוי ברצונה, אך שירת נשים אינה נהוגה באוניברסיטה והוסיף כי זה נעשה על מנת לכבד ולא להכנס למחלוקות.

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "טקס יום השואה מיועד לכל ציבור המרצים והסטודנטים, דתיים ושאינם דתיים, מי שנמנעים משירת נשים ומי שאינם מקפידים. כדי להימנע ממחלוקות בנוגע לאופיו של הטקס החשוב הוחלט שהוא לא יכלול שירה. כך היה כל השנים וכך יהיה הטקס גם הפעם".

הבקשה להימנע משירת נשים חוללה מהומה והביאה עימה תגובות נוספות. מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על בחירתה של אוניברסיטת בר אילן להיבדל מהציבור ולא לקיים את המנהג הישראלי היפה של שילוב שירה בטקסי הימים הלאומיים, על מנת להימנע משירת נשים. גם אם הלכתית יש דעות שונות בנושא שירת נשים באירועים ציבוריים, קיימות מספיק דעות שאינן רואות איסור בהקשר של טקס, דברים שבקדושה או בהקשרים דומים.

תנועת נאמני תורה ועבודה סבורה בהתאם לכך, כי נשים יכולות וצריכות להופיע על הבמה באירועים ציבוריים. הנוקטים בגישה מחמירה רשאים לא לבא לאירועים אלו, אולם אינם יכולים להחיל את החומרות שלהם על כלל הציבור. יתירה מזאת, העיסוק החוזר במניעת שירת נשים מביא לפגיעה בתפיסה ובקיום של הלכות הצניעות בישראל, במקומות בהם הן נחוצות באמת."

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית