העולם הבא: צעירי העתיד לא יוציאו רשיון נהיגה

נועם ברדין, מנכ"ל "ווייז" נשא דברים בפני יזמים חרדים ותיאר את מהפיכת התחבורה בעתיד. לא הבנו הכל, אבל רובוטים ואטומים היו שם. מה שנשמע כמו מדע בדיוני, לטענתו הולך להתגשם בקרוב. אבל עד שזה יקרה - הוא נוסע בטרמפים (אקטואליה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
"התינוקות שנולדים היום, לא יוציאו רשיון נהיגה". לא, המשפט הזה לא נאמר בכנס התרמה למדינות עולם שלישי, אלא יצא לא פחות ולא יותר מפיו של מנכ"ל ווייז, נועם ברדין. ברדין, ירושלמי במקור שחי בארה"ב, הוא בעל תפקיד בכיר בחברת גוגל לאחר שזו קנתה את אפליקציית ווייז שבבעלותו.

השבוע, במהלך ביקורו בעיר הולדתו נפגש ברדין עם הייטקיסטים חרדים ממייזם "קמא - טק" , שהציגו בפניו הנוכחים את הסטארט-אפים שלהם ואת חזונם להיות "ווייז" הבאה. בתום הפרזנטציות עלה מנכל ווייז לשאת דברים. בהרצאתו, שנפתחה במשפט הנ"ל, תיאר בפניהם מחולל מהפכת התחבורה הנוכחית את פניה של מהפיכת העתיד.

"אנחנו הולכים לעבור מהפכה שהיא עמוקה ממהפכת האינטרנט. מהפכת התחבורה והתזוזה. ברגע שנוכל להזיז דברים ואנשים ממקום למקום בקלות – החברה שלנו תשתנה לגמרי. זה לא משנה איפה אתה גר, כי כבר לא יהיה דבר כזה 'פריפריה'. הכול יהיה נגיש וקרוב, ונוכל לזוז או להזיז חפצים במחיר אפסי. תחשבו למשל על סופרמרקט ועל מקרר, שני דברים שעשויים לעבור מן העולם. אנחנו קונים סחורה, מכניסים אותה הביתה, זורקים בסוף חלק ממנה, וגם מקצים לכל זה מקום יקר בבית שלנו ששמו מטבח. תחשבו שהכול זמין – מתחשק לי לאכול משהו ואני פשוט מזמין אותו ותוך רבע שעה רובוט מביא לי אותו. גם ארון בגדים זה פאסה. למה במרכז תל אביב צריך לשלם ארנונה על ארון בגדים, כלומר על מחסן בגדים פרטי? אני אתלבש עם קופסה שתגיע, ואז תיעלם. אנחנו נעביר אטומים כמו ביטים, תנסו לדמיין את זה".

נשמע קצת כמו מדע בדיוני? תנסו רגע לחזור מנטלית 15 שנה אחורה ולחשוב על המושג של אפליקצייה שתנחה אתכם ממקום למקום ונהגים שידווחו לכם על פקקים ומפגעים בכל קצוות הארץ. נשמע מופרך לא פחות, אם לא יותר.

ברדין הפתיע את הקהל כשסיפר על אופן הגעתו אל הכנס שבירושלים, ממלונו שבתל אביב. אתם יודעים איך הגעתי לכאן? עם קרפול של ווייז, אפליקציית שיתוף הנסיעות שלנו. בקרוב כולנו ניסע עם שכנים, חברים או סתם אנשים שנוסעים לאותו מסלול. לא חבל לנסוע ברכב שרוב המקומות בו ריקים? אז פתחתי את האפליקציה היום אחר הצהריים בתל אביב, ומצאתי מישהו שעולה לירושלים. שילמתי לו 28 שקלים בסוף, על הדלק ועל הבלאי".

משעשע לחשוב שאפליקציות חדשניות, מחזירות אותנו בסופו של דבר לכלי התעבורה הקדום ביותר : טרמפים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית