אשת חיל: הכירו את המגישה החרדית אורטל קפטן

אורטל קפטן בת 31 שחקנית, אמנית, ומגישת רדיו, החלה את דרכה בתפקידים ראשיים בתאטרון העירוני, עד שהכירה את בעלה המוסיקאי, השדרן ומגיש הטלוויזיה; ניר קפטן. לאחרונה הם מגישים תוכנית זוגית משובחת ברדיו 'קול ברמה' (נשים)

מאמע | כיכר השבת |
נעים להגיש: אורטל קפטן
אורטל קפטן בת 31 שחקנית, אמנית ומגישת רדיו, החלה את דרכה בתאטרון העירוני שם גילמה תפקידים ראשיים בהפקות מכובדות עד השלב בו היא הכירה את בעלה המוסיקאי, השדרן ומגיש הטלוויזיה: ניר קפטן. ניר הגיע ממשפחה בה התאטרון תפס מקום מרכזי. האח הגדול, הבמאי המפורסם - משה קפטן, האח האמצעי - השחקן והקומיקאי גיל קפטן, והגיסות גם הן, כולן בתחום התאטרון. בקיצור: משפחה תאטרלית.

בשלב מאוחר יותר, קצת אחרי שנישאה, נאלצה לעזוב את עולם הבמה וזאת לאור העובדה שהחלה תהליך התחזקות. "היה לי מאוד קשה, בפרט שידעתי שבעולם התשובה אין ביטוי מספיק לעולם היצירה והאומנות. אבל הייתי כבר בשלב בו הבנתי שבעבודת השם אין פשרות, הרי מי שנתן לי את המתנה הזאת ידאג לי למצוא איך להשתמש בה בדרך של קדושה".

בשלב מאוחר יותר, קצת אחרי שנישאה, נאלצה לעזוב את עולם הבמה וזאת לאור העובדה שהחלה תהליך התחזקות. "היה לי מאוד קשה, בפרט שידעתי שבעולם התשובה אין ביטוי מספיק לעולם היצירה והאומנות. אבל הייתי כבר בשלב בו הבנתי שבעבודת השם אין פשרות, הרי מי שנתן לי את המתנה הזאת ידאג לי למצוא איך להשתמש בה בדרך של קדושה".,,אורטל וקפטן ניר (צילום אישי),ואכן, הישועה לא אחרה לבוא. הצעות רבות זרמו לכיוונה של אורטל קפטן שכמובן עברו סינון ממשי של בעלה ניר, כאשר הפרמטרים היו צניעות ומקצועיות. כדי להצטרף להפקה חשוב היה שיהיה מדובר בהפקה איכותית מקצועית עם עלילה ומסר, וכמובן שההפקה תעמוד בכל כללי הצניעות בלי פשרות.,איך את מגדירה את עולם האומנות החרדי לנשים היום?,"יש המון הפקות וזה טוב, חלקן מקצועיות יותר חלקן פחות, אבל אני חושבת שיש לנו עוד הרבה עבודה כדי להגיע לרמה מכובדת שבה נוכל להתגאות ולומר: ידינו על העליונה. גם אם בוודאי יש שיפור, אנחנו מתקרבים אבל עדיין לא שם".,יש משהו על הפרק, הפקה קרובה?,"בוודאי, כל הזמן עובדים, אבל עכשיו במיוחד אנחנו בשלבי כתיבת מחזה לנשים. את המחזה כותב ניר קפטן (בעלי כמובן) שם יטלו חלק צוות מורחב של כ-8 שחקניות בתוכן ניצבות ואת הסיפור נשאיר כהפתעה. כתיבת מחזה יכולה לקחת מספר חודשים אנחנו ממש בשלב התחלה על זה נאמר לאט אבל בטוח".,,אורטל וקפטן ניר (צילום אישי),"אומנות" היא בעצם המוטו של משפחת קפטן. כחלק מהעשייה האומנותית של אורטל, לפני כ 3 שבועות השיקו אורטל וניר סינגל חדש לבנם עידו בן ה -11. "ההחלטה להוציא את הסינגל היתה מאוד מורכבת ומלווה בלא מעט חששות. הרי אחרי הכל, כל אמא שיש בה קצת דעת רוצה לראות את ילדיה גדולים בתורה כי זה העיקר ובשביל זה אני חיה. כמו שהגמרא אומרת "נשים במאי זכיין" - והתשובה ידועה, כך גם אני - המטרה והשאיפה שבה אשקיע את עיקר הכוחות היא בלגרום לכך לקרות. אבל מאידך, אני מאמינה שאם קיבלת מתנה מה' יתברך, תשתמש בה לטובתו, קח תזכה גם ללמוד וגם לשמח את עם ישראל".,ב-3 השנים האחרונות ערכה אורטל את תכנית הרדיו הפופולארית אותה מגיש בעלה; "אשת חיל", עד שלפני חודשיים חלה תפנית מעניינת כאשר הוחלט להעביר את אורטל מה-backstage ל-front כדי להגיש את התכנית יחד עם בעלה., מה יותר קל להגיש או לערוך ?,"אני חושבת שלכל דבר יש את הקושי שלו, אבל מאידך גם את ההנאה המיוחדת שלו, והיום כשאני עושה את שני הדברים גם יחד ההנאה היא כפולה, כי לערוך זה כמו ליצור משהו בדמיון ובשילוב ההגשה אני בעצם מממשת את הדמיון. אבל אין ספק שבהגשה יש קסם מיוחד"ץ,בכל זאת את מגישה עם בעלך, יש חילוקי דעות? ואם כן איך מתמודדים?,"תראי חילוקי דעות מקצועיות תמיד יש, יכול להיות אייטם שאני משוכנעת שיהיה טוב ומעניין וניר סבור שאין בו עניין, כאן זה קצת מסובך כי ניר פרפקציוניסט ולשכנע אותו שזה יעבוד זה לא פשוט. מה שאני עושה, אני דווקא משתמשת בכושר השכנוע הזוגי כדי להכניס את האייטם, אבל זה אם אני באמת בטוחה בעצמי שהנושא מספיק חשוב וטוב". ,,"תמיד יש חילוקי דעות". אורטל וקפטן ניר בתכנית (צילום אישי)
‏אורטל וקפטן ניר (צילום אישי)

ואכן, הישועה לא אחרה לבוא. הצעות רבות זרמו לכיוונה של אורטל קפטן שכמובן עברו סינון ממשי של בעלה ניר, כאשר הפרמטרים היו צניעות ומקצועיות. כדי להצטרף להפקה חשוב היה שיהיה מדובר בהפקה איכותית מקצועית עם עלילה ומסר, וכמובן שההפקה תעמוד בכל כללי הצניעות בלי פשרות.

איך את מגדירה את עולם האומנות החרדי לנשים היום?

"יש המון הפקות וזה טוב, חלקן מקצועיות יותר חלקן פחות, אבל אני חושבת שיש לנו עוד הרבה עבודה כדי להגיע לרמה מכובדת שבה נוכל להתגאות ולומר: ידינו על העליונה. גם אם בוודאי יש שיפור, אנחנו מתקרבים אבל עדיין לא שם".

יש משהו על הפרק, הפקה קרובה?

"בוודאי, כל הזמן עובדים, אבל עכשיו במיוחד אנחנו בשלבי כתיבת מחזה לנשים. את המחזה כותב ניר קפטן (בעלי כמובן) שם יטלו חלק צוות מורחב של כ-8 שחקניות בתוכן ניצבות ואת הסיפור נשאיר כהפתעה. כתיבת מחזה יכולה לקחת מספר חודשים אנחנו ממש בשלב התחלה על זה נאמר לאט אבל בטוח".

‏אורטל וקפטן ניר (צילום אישי)

"אומנות" היא בעצם המוטו של משפחת קפטן. כחלק מהעשייה האומנותית של אורטל, לפני כ 3 שבועות השיקו אורטל וניר סינגל חדש לבנם עידו בן ה -11. "ההחלטה להוציא את הסינגל היתה מאוד מורכבת ומלווה בלא מעט חששות. הרי אחרי הכל, כל אמא שיש בה קצת דעת רוצה לראות את ילדיה גדולים בתורה כי זה העיקר ובשביל זה אני חיה. כמו שהגמרא אומרת "נשים במאי זכיין" - והתשובה ידועה, כך גם אני - המטרה והשאיפה שבה אשקיע את עיקר הכוחות היא בלגרום לכך לקרות. אבל מאידך, אני מאמינה שאם קיבלת מתנה מה' יתברך, תשתמש בה לטובתו, קח תזכה גם ללמוד וגם לשמח את עם ישראל".

ב-3 השנים האחרונות ערכה אורטל את תכנית הרדיו הפופולארית אותה מגיש בעלה; "אשת חיל", עד שלפני חודשיים חלה תפנית מעניינת כאשר הוחלט להעביר את אורטל מה-backstage ל-front כדי להגיש את התכנית יחד עם בעלה.

מה יותר קל להגיש או לערוך ?

"אני חושבת שלכל דבר יש את הקושי שלו, אבל מאידך גם את ההנאה המיוחדת שלו, והיום כשאני עושה את שני הדברים גם יחד ההנאה היא כפולה, כי לערוך זה כמו ליצור משהו בדמיון ובשילוב ההגשה אני בעצם מממשת את הדמיון. אבל אין ספק שבהגשה יש קסם מיוחד"ץ

בכל זאת את מגישה עם בעלך, יש חילוקי דעות? ואם כן איך מתמודדים?

"תראי חילוקי דעות מקצועיות תמיד יש, יכול להיות אייטם שאני משוכנעת שיהיה טוב ומעניין וניר סבור שאין בו עניין, כאן זה קצת מסובך כי ניר פרפקציוניסט ולשכנע אותו שזה יעבוד זה לא פשוט. מה שאני עושה, אני דווקא משתמשת בכושר השכנוע הזוגי כדי להכניס את האייטם, אבל זה אם אני באמת בטוחה בעצמי שהנושא מספיק חשוב וטוב".

‏"תמיד יש חילוקי דעות". אורטל וקפטן ניר בתכנית (צילום אישי)

מה המסר שלך לנשות מאמע ב'זאת חנוכה'?

"זאת חנוכה הוא יום גדול. יום שבעצם מסכם 8 ימים של התעלות אבל אנחנו צריכות להיות בבחינת "מוסיף והולך". הקב"ה נתן לנו הנשים כוחות מיוחדים, חשוב שננצל את הכוחות שלנו לכל דבר שבקדושה. אין לי ספק שבכל אישה טמון כישרון אדיר. לעיתים הוא חבוי ורק נותר לגלות אותו, וזה יכול להיות בתחומים שונים ומגוונים. חשוב שננצל את הכוחות הללו בעבודת השם בקדושה ותוך שמירה על גדרי הצניעות שקבעו לנו חכמינו, ואם כך נעשה, נזכה להתהדר בדברי חז"ל; "רבות בנות עשו חיל, ואת עלית על כולנה". שנזכה, אמן!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית