מחריד: תלמידים פתחו קבוצת ווטסאפ "לדקור את המנהלת"

תלמידי כיתה ח' נחקרו ו"התנצלו" לאחר שפתחו קבוצת ווטסאפ שנקראה "לדקור את המנהלת", בה הביעו את משאלותיהן חסרות הרסן בהליווי אימוג'ים אלימים • ישראל 2017, תתעוררי!!! (אקטואליה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
לדקור את המנהלת...
במחלקת הנוער במשטרת מסובים הוגשה תלונה על תכנים אלימים שפירסמו תלמידי כיתה ח' בקבוצת ווטסאפ שנקראה "לדקור את המנהלת". התלמידים, מבית ספר בקריית אונו, כתבו הודעות חריפות נגד המנהלת והביעו את 'איחוליהם' למותה בליווי המחשה של אימוג'ים אלימים כמו: סכינים, רובים וחיצים.
,בשל חריפות הפרשיה, ובנוסף לגילם הצעיר של המעורבים בה, המשטרה החליטה לשנות את ההליך הרשמי הנהוג במקרים פלילים כגון אלו ולהגיע לבית הספר יחד עם צוות מחלק הנוער למטרות בירור ונקיטת פעולות הסברה ומניעה. הצוות ניהל שיחות מעמיקות עם 8 התלמידים המעורבים בפרשה ובסיומן הם הגיעו למשרד המנהלת והתנצלו מעומק ליבם על הדברים שנכתבו בקבוצה.,המקרה הזה מצטרף לשורה ארוכה של מקרי בריונות ברשתות חברתיות ומוכיח שוב, שחור על גבי מסך, עד כמה הן יכולות להוות 'כלי נשק', כפשוטו.,,,,אבל גם אם נניח שהסיפור הזה היה ממשיך להתגלגל ולא היה מסתיים באקורד דרמטי במיוחד, אלא מסתכם בלהג אלים של תלמידים משולהבים המתנגדים למערכת ולמסגרת החינוך, ואם נפסיק רגע לצקצק בלשוננו בסלידה מתחסדת נוסח - הנוער של היום... אין כמו מסגרות החינוך החרדיות! - המקרה הזה הוא נורת אזהרה אדומה גם עבורינו, נשים ולא ילדים, חרדים ולאו דווקא חילונים.,הכח להזיק אינו מלווה תמיד באימוג'ים קיצוניים של סכינים וכלי נשק, הוא יכול לבוא בדמות אימוג'ים חביבים וקורצים, ב'רוח טובה' ובאמירות חביבות ונקיות לכאורה. הוא מתבטא בהרבה לשון הרע ורכילות שנפוצות בקבוצות ווטסאפ למיניהן, שגם אותם אפשר לתאר כ: 'שפיכות דמים'. אימוג'ים מחייכים יכולים לגרום להרבה עצב, אמירה חסרת מחשבה יכולה לגרום לנזק עצום וגם מילים נקיות יכולות... לדקור.
‏קבוצת הווצאפ "לדקור את המנהלת" (צילום: דוברות המשטרה)

בשל חריפות הפרשיה, ובנוסף לגילם הצעיר של המעורבים בה, המשטרה החליטה לשנות את ההליך הרשמי הנהוג במקרים פלילים כגון אלו ולהגיע לבית הספר יחד עם צוות מחלק הנוער למטרות בירור ונקיטת פעולות הסברה ומניעה. הצוות ניהל שיחות מעמיקות עם 8 התלמידים המעורבים בפרשה ובסיומן הם הגיעו למשרד המנהלת והתנצלו מעומק ליבם על הדברים שנכתבו בקבוצה.

המקרה הזה מצטרף לשורה ארוכה של מקרי בריונות ברשתות חברתיות ומוכיח שוב, שחור על גבי מסך, עד כמה הן יכולות להוות 'כלי נשק', כפשוטו.

‏קבוצת הווצאפ "לדקור את המנהלת" (צילום: דוברות המשטרה) ‏קבוצת הווצאפ "לדקור את המנהלת" (צילום: דוברות המשטרה) ‏קבוצת הווצאפ "לדקור את המנהלת" (צילום: דוברות המשטרה)

אבל גם אם נניח שהסיפור הזה היה ממשיך להתגלגל ולא היה מסתיים באקורד דרמטי במיוחד, אלא מסתכם בלהג אלים של תלמידים משולהבים המתנגדים למערכת ולמסגרת החינוך, ואם נפסיק רגע לצקצק בלשוננו בסלידה מתחסדת נוסח - הנוער של היום... אין כמו מסגרות החינוך החרדיות! - המקרה הזה הוא נורת אזהרה אדומה גם עבורינו, נשים ולא ילדים, חרדים ולאו דווקא חילונים.

הכח להזיק אינו מלווה תמיד באימוג'ים קיצוניים של סכינים וכלי נשק, הוא יכול לבוא בדמות אימוג'ים חביבים וקורצים, ב'רוח טובה' ובאמירות חביבות ונקיות לכאורה. הוא מתבטא בהרבה לשון הרע ורכילות שנפוצות בקבוצות ווטסאפ למיניהן, שגם אותם אפשר לתאר כ: 'שפיכות דמים'. אימוג'ים מחייכים יכולים לגרום להרבה עצב, אמירה חסרת מחשבה יכולה לגרום לנזק עצום וגם מילים נקיות יכולות... לדקור.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית