ניתוח ראשון מסוגו בעולם: החלפת גוף אדם

פריצת דרך בעולם הרפואה והמדע? או סתם עוד מדען משוגע? לכאן ולכאן זה הולך לקרות. הניתוח הראשון מסוגו בעולם, בוא יוחלף גופו של ואלרי ספירידונוב, ויוכנס אחר כבוד בגופו של חולה שנמצא במצב מוות מוחי. לא מאמינים? זה פשוט קורה!

גילי שלום | כיכר השבת |
אין ספק שעולם המדע והטכנולוגיה הרפואית מתקדמים בצעדי ענק. ובכל יום שומעים על לא מעט המצאות חדשות, ניתוחים מסובכים, ותרופות שיועילו לתוחלת חיינו. אך תודו שעל זה עוד לא שמעתם. סרג'יו קנאברו, רופא מדען איטלקי. שהשקיע עשרות שנים של חקירות וניסויים, עד שהחליט לעשות את הבלתי יאומן. להחליף ראש של אדם אחד, בגופו של אדם אחר. אמנם עד כה זה היה רק ניסויים, אך השנה הזאת זה הולך להפוך למציאות, כי יש כבר מתנדב שהתנדב להיות שפן הניסויים של הניתוח הזה, ועל הדרך אולי גם יוכל להציל את חייו, ולהפוך אותם לטובים יותר.

ואלרי ספירידונוב, מדען מחשבים מרוסיה.הסובל ממחלה שמשתוללת בגופו,אשר שוברת את שריריו והורגת את כל מערכת העצבים בעמוד השדרה ובמוח. גופו של ואלרי לא מתפתח, לעומת הראש שעובד מצויין. אם כי הגוף משפיע גם על ראשו של ואלרי ומאיים להכחידו. ואלרי משותק בחלק רחב מגופו,מתנייד על כסא גלגלים באופן קבוע, ונעזר בקרוביו בכל פעולה בסיסית, גם אם מדובר לקום מהמיטה ולאכול.מערכת העצבים של ואלרי מתפרקת מיום ליום,כך שלדעתו של ואלרי, אין לו הרבה מה להפסיד.

"אני יודע שהסיכוי הוא לא כזה גדול, אך אם יש איזה שהוא סיכוי שאני אהפוך לאדם עצמאי, שלא נזקק בסובביו בכל פעולה פשוטה, שהולך לבד על רגליו ומתפקד בגופו, אעשה זאת. אין לי כלכך הרבה מה להפסיד, ואחרי שחקרתי את העניין על בוריו, אני מוכן ללכת על הניתוח הזה".

ובכן, הליך הניתוח יארך כשלושים ושש שעות, עם צוות רחב של מאה חמישים רופאים. סכום הניתוח יעמוד על כאחת עשרה מליון דולר. הליך הניתוח לא פשוט כצפוי, ראשו של ואלרי יופרד מגופו ויעבור מיידית להקפאה בטמפרטורות נמוכות מאד ובחומר מיוחד שגורם להקפאה מיידית וכך מאט את קצב מות המוח. לאחר מכן יחלו צוות הרופאים לחבר את הראש בדבק מיוחד.

וכך להתחיל לחבר את האיברים אחד לשני ולהתפלל להתאמה ושהגוף יקבל את הראש. לאחר הניתוח, ואלרי יכנס למצב קומה למשך ארבע שבועות, בכדי שהגוף לא יזוז אף לא מעט וכך יוכל לאחות את האברים אחד לשני.

דוקטור סרג'יו קנאברו האיטלקי, אומר כי הוא מבטיח 90% של הצלחה בניתוח. אך לא מעט מדענים יוצאים נגדו בטענה כי הוא משלה את החולה ונותן לו תקוות שווא. עוד הוסיפו ואמרו כי לו יקרה משהו לחולה, הוא יואשם ברצח ויוכנס למעצר.

הניתוח יתקיים בסוף השנה הזו, כבר נקבע מועד שעדיין לא פורסם. אך אין ספק שאילו הניתוח יצליח, זוהי פריצת דרך אדירה בתחום המדע והרפואה.

נאחל רק הצלחה בעזרת השם, והחלמה מהירה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית