שלג בחודש אדר, זו הבטחת בחירות?

"החזאים מבטיחים עיר בלבן כגלויה יפיפייה, מצוירת להפליא, שלג יעטוף את היקום בלבן צח ומרהיב ככלה ביום חופתה, נוף רגוע ושלו". מירי גפן כותבת על מזג האוויר ועל החודש השמח של השנה (תרבות)

מירי גפן | כיכר השבת |
אז ככה, שום מלחמה לא עומדת לפרוץ, כולה מדובר בתור ענק בסופר ירושלמי.

עגלות עמוסות הכל בכל מכל טוב, צרכנות שלובה בצרחנות אלו שפג תוקף סבלנותם מהמתנה ממושכת בתור המשתרך לאיטו בקופות.

התחזית המושלגת גרמה לשופינג מטורף כלפני ימי מצור. החזאים מבטיחים עיר בלבן כגלויה יפיפיה, מצוירת להפליא, שלג יעטוף את היקום בלבן צח ומרהיב ככלה ביום חופתה, נוף רגוע ושלו.

רבים יסעו ממרחקים לחזות בהלהבות בכך, בובות ומיצגים יבנו מן הלבן הלבן הזה. וכמו בסופה שתחלוף עם הרוח השלג ימס. הנוף המרהיב יתמוסס וכתמים שחרחרים יתגלו על השטיח הלבן. כי ככה זה הטבע, גם מה שקסום עלול להימס בסוף.

ועל רקע התחזית הקפואה מתחמם הלב באימרה "משנכנס אדר מרבים בשמחה" הייתי מוסיפה מרבים במצעד מעוצב של משלוחי מנות, יצאתי לבדוק את שוק העיצובים, האמת? נדהמתי!

עוגת הלייקעך ושטרודל התפוחים המתקתק של פעם פג תוקפם. מזמן הוחלפו באורגנזות ססגוניות, בפרחי עיצוב, בסרטי משיכה על ויטרינת צלופן ובהגבהות על קלקרים, או במילים אחרות משלוח מנות של שנת 2015 זה לא מה שהדור הקודם הכיר. הדור של היום קונה את מה שמוכרים לו, ככל שהעטיפה החיצונית מפוצצת יותר כך קטנה המתנה האמיתית המוטמנת בתוכה.

המציאות הזו מצחיקה מחד ומאידך מהווה משל אקטואלי עגום.

רוח בחירות נושבת בחלל האויר, תחזית מזג אויר שלובה בתחזית סקרי מפלגות, סלוגנים עטופים במשפטים מפוצצים. פלייארים מושקעים מעטרים לוחות מודעות, הפרסומות מושקעות, כנסים מלאי הבטחות, הצגת מטרות ויעדים, כולם באים לקראת רצונכם ומשאלותכם. אך בסוף עונה וביום שאחרי, כל אותן מילים שהיו עטופות בסרט נמסו, הבטחות התאיידו, היעדים נותרו כיתומי ההסטוריה או כמו השלג כאשתקד.

משנכנס אדר הרבו בהפינינג, הקשיבו לפרסומות הנמכרות ותזכרו שמילים יפות עטופות אפשר לקנות גם בכרטיס ברכה במחיר של חמשה שקלים.

כולה, בחירות!!!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית