מה מאפיין את סגנון החשיבה שלך בחיים?

אנשים רבים הסובלים מחרדות או "תקיעויות" בחייהם חולקים דבר אחד: אופן חשיבה נוקשה ומקובע * באיזה תחומים של חייכם אתם מגלים סגנון חשיבה אחד? ואיזה תחומים בחייכם מתאפיינים בסגנון חשיבה שונה לחלוטין ומדוע? כנסו וגלו זאת על עצכם (דפוסי חשיבה)

תרי וינברג | כיכר השבת |
ברצף שבין חשיבה נוקשה מאד מצד אחד, לבין הקצה השני של חשיבה גמישה מאד, יש הרבה גוונים של אפור וכל אחד מאיתנו נמצא בנקודה כלשהי על רצף זה, וכמו ברוב שטחי החיים, גם כאן כל קיצוניות עלולה להיות בעייתית.

סגנון החשיבה שלנו משפיע על רגשותינו ומשום כך גם על התנהגותנו. אך מעניין לציין כמה עובדות מעניינות בהקשר זה:
לעיתים אנשים מגלים באזור מסוים בחייהם, כגון בעבודה, סגנון חשיבה פתוח וגמיש, אולם בכל הקשור להתנהלות הזוגיות והבית הם יגלו נוקשות רבה, או להפך. במצבי חרום גם האנשים המקובעים ביותר עשויים לגלות גמישות מחשבתית ולמצוא פתרונות יצירתיים ויעילים אשר עשויים גם להציל חיים. סגנון החשיבה יכול להשתנות במהלך החיים.

המסקנה המתבקשת היא כי בכל אחד מאיתנו טמון הפוטנציאל לפתח דפוסי חשיבה גמישים ויצירתיים, ולהרחיבו ליותר מאזור אחד בחיינו. המפתח לכך טמון רק בשאלה האם אתם מרוצים מהמקום בו אתם נמצאים? או שמא מרגישים כי הגיע הזמן לעשות מהלך ולשנות את דפוסי החשיבה שלכם למען חיים אופטימיים, זורמים, גמישים, ויצירתיים יותר, כשהידיעה שלכל מצב יש יותר מפתרון אחד תלווה אתכם בסקרנות וביצירתיות למצוא מהו אותו פתרון אשר יוציא אתכם מהקבעון המחשבתי ויאפשר לכם לחוות יותר הצלחות, להיות אופטימיים יותר ורגועים, ופחות לחוצים, חרדתיים וחסרי אונים או בתחושת קורבן של נסיבות חייכם.

לפניכם טבלה המסכמת את המאפיינים העיקריים של שני סגננות החשיבה, אולם זכרו כי בפועל מדובר על רצף שלם של אפשרויות בין הקוטב של החשיבה הנוקשה לבין הקוטב השני של חשיבה גמישה. אשאיר אתכם סקרנים לגלות בעצמכם היכן אתם נמצאים על פני הרצף, ומעניין יהיה עוד יותר עבור כל אחד מכם לגלות באיזה תחומים של חייכם אתם מגלים סגנון חשיבה אחד, ואיזה תחומים בחייכם מתאפיינים בסגנון חשיבה שונה לחלוטין, ומדוע?

סגנון החשיבה שלנו משפיע על רגשותינו ומשום כך גם על התנהגותנו. אך מעניין לציין כמה עובדות מעניינות בהקשר זה:לעיתים אנשים מגלים באזור מסוים בחייהם, כגון בעבודה, סגנון חשיבה פתוח וגמיש, אולם בכל הקשור להתנהלות הזוגיות והבית הם יגלו נוקשות רבה, או להפך. במצבי חרום גם האנשים המקובעים ביותר עשויים לגלות גמישות מחשבתית ולמצוא פתרונות יצירתיים ויעילים אשר עשויים גם להציל חיים. סגנון החשיבה יכול להשתנות במהלך החיים.,המסקנה המתבקשת היא כי בכל אחד מאיתנו טמון הפוטנציאל לפתח דפוסי חשיבה גמישים ויצירתיים, ולהרחיבו ליותר מאזור אחד בחיינו. המפתח לכך טמון רק בשאלה האם אתם מרוצים מהמקום בו אתם נמצאים? או שמא מרגישים כי הגיע הזמן לעשות מהלך ולשנות את דפוסי החשיבה שלכם למען חיים אופטימיים, זורמים, גמישים, ויצירתיים יותר, כשהידיעה שלכל מצב יש יותר מפתרון אחד תלווה אתכם בסקרנות וביצירתיות למצוא מהו אותו פתרון אשר יוציא אתכם מהקבעון המחשבתי ויאפשר לכם לחוות יותר הצלחות, להיות אופטימיים יותר ורגועים, ופחות לחוצים, חרדתיים וחסרי אונים או בתחושת קורבן של נסיבות חייכם.,לפניכם טבלה המסכמת את המאפיינים העיקריים של שני סגננות החשיבה, אולם זכרו כי בפועל מדובר על רצף שלם של אפשרויות בין הקוטב של החשיבה הנוקשה לבין הקוטב השני של חשיבה גמישה. אשאיר אתכם סקרנים לגלות בעצמכם היכן אתם נמצאים על פני הרצף, ומעניין יהיה עוד יותר עבור כל אחד מכם לגלות באיזה תחומים של חייכם אתם מגלים סגנון חשיבה אחד, ואיזה תחומים בחייכם מתאפיינים בסגנון חשיבה שונה לחלוטין, ומדוע?,,
‏ ‏ תרי וינברג MA, ייעוץ פסיכולוגי אישי זוגי ומשפחתי דוקטורנטית בבר אילן.]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית