קומי ותלחמי: מלחמת הרוח במציאות הקיימת

גולת הכותרת בימים אלו היא 'אסתר המלכה' אשר בעוז רוחה ללא פחד ובאמונה שלמה לחמה את מלחמתה בכדי להציל את העם היהודי מהכחדת הנפש והגוף כאחד. בתקופה בה לנשים לא היתה שום זכות להביע את עצמן באותם הימים. היה ניתן למצוא אותן אך ורק במטבח, במכבסה, בשוק, בבית. אסתר לא חשבה מה יגידו עלי, היא פשוט קמה ונלחמה בדרכה למען עמה (דעות)

רות בוארון | כיכר השבת |
אם ויצא לכן לראות מקרוב כאשר הייתם בכותל או להביט בתמונה המביישה של נשות הכותל " הרפורמיות". בוודאי גם אתן הרגשתם חלחלה. בושה אפילו כעס ועוד יותר הלבנת כבוד שמים והשכינה.

חודש אדר יותר מכל מסמן לנו את חג הפורים את אסתר המלכה. אסתר בעוז רוחה ללא פחד ובאמונה שלמה
לחמה את מלחמתה בכדי להציל את העם היהודי מהכחדת הנפש והגוף כאחד. נסו לדמיין את תקופתה, אכן תקופה בה הצד הגברי כמעט ושלט בכל מקום ופלג, ולנשים לא היתה שום זכות ולא טיפת קידמה באותם הימים היה אפשר למצוא אותם אך ורק במטבח, במכבסה, בשוק, בביתה. אך אסתר לא חשבה מה יגידו עלי איך יקבלו את מלחמתי נכון היו רגעים והיא בטח חששה אך ההיגיון והבינה יתרה נצחו את כל הקשיים בדרך.

לא לחינם ציינה לנו התורה הקדושה את הזכות שלנו המיוחדת והאמיתית להיות אישה ואם בעם ישראל הקב"ה נתן בנו כוח עם הבטחה והבנה היסטורית והיא: "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן עתידין להיגאל". בזכותן בזכותכם ובזכות עוז רוח ודרכנו המיוחדת, אשר מיחדת אותנו ציבור הנשים בעם ישראל הכוח שלנו לא לוותר לפעול דווקא במצבים בהם הדרך נראת ארוכה מתישה ומיגעת, הרצון לתמרן בין מכשולים ובין האבנים הרבות אשר נופלות עלינו בדרך זו זכות מיוחדת שניתנה לנו הנשים בעם ישראל בלבד.

כעת אחזור לנושא הכאוב "הרפורמיות" לצערי הגברים - העסקנים, מנסים לברוח מהנושא הם חיפשו את הקל, הם נתנו להם "רק" חלקה קטנה בכותל בכדי שהשקט ישרור. גברים "ממאדים", הם לא מבינים שהשקט זה רק לפני הסערה.
הם לא קלטו שהחלקה הקטנה יום אחד תהפוך להיות חלקה גדולה ומאיימת על הרוח של העם היהודי. עדיין לא ירדו לשורש הבעיה והיא? העתיד שהם פתחו בגלל טעות מסוכנת בעבר ובהווה.

דור העתיד נמצא בסכנה

הדור שעדיין נמצא בגן שעשועים ובבית ספר, אוטוטו יגדל ויפתח את עיניו לראות אותם להביט בכת הזו מקרוב ואולי גם להתחבר אליהם עד כדי התבוללות ושינוי מהותי בתפיסה היהודית. נשים צאו עימי יחד ללחום למען ילדיכן למען עתיד עמנו. אתן תזכרנה בספרי ההיסטוריה בעוד דור כעוד זכרון מיוחד של אותן נשים צדקניות אשר לא ברחו ממחויבות, להפך קמו יחד נלחמו נגד התופעה בכל מקום ברשת, בבית, ברחוב ובשכונה נגד נתינת הרשות המסוכנת לרפורמיות בכותל בשכינת השם. צאו נגד כל העסקנים והנוגעים בדבר אשר שכחו להקדים יראת שמים וכבוד שמים לפני כיסא נוח וכבוד בארץ...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית