ה'וורט' שתפס אותי: 'תוסף חובה לאיכות חיים טובה'

פרשות השבוע, מלאות במסרים וחידושים אקטואליים. כל אחד, מתחבר ל'וורט' מסוים, נתפס על 'חידוש' כזה או אחר. למה את התחברת? מדי שבוע נעלה את הוורט שתפס אתכם בשבת שהיתה, ומה המסר השבועי שלכם (תרבות)

ע. רואה | כיכר השבת |
רבי מכר שונים הסתובבו להם בעולם, ירדו ועלו בהתאם לתקופות. ספר אחד, נשאר בקומת ה'רבי מכר' תמיד: התנ"ך - הוא מדבר לכולם, אקטואלי מתמיד. אבל תמיד. מתוכו, מתוך התנ"ך הקדוש, פרשות השבוע, מטיילות עימנו על פני השנה - על פני התקופות והתמורות הטרנדיאליות – המאורעות השונים, החדשותיים ואף האופנתיים. זו סגולתה וייחודיותה של תורת היהודים: מדברת בגובה העיניים לכל דור ודור, וגם בכל שנה ושנה שבאותו דור,וחולשת על מאורעות התקופה.

בכל שבוע ושבוע, אנו נפגשים עם פרשת שבוע חדשה. פרשת השבוע, מלאה במסרים ותובנות אקטואליים 'שלא נס ליחם'. רבים מאיתנו 'נתפסים' על חידוש כזה או אחר מהפרשה, 'מתחברים' לפירוש מסוים על הפרשה. דבר זה 'תופס אותנו' למהלך השבוע. מידי פעם אף נאמר חידוש זה בהתלהבות לסובבינו ומכרינו.

במדור זה, אנו רוצים לחלוק בינינו, כל אחד מאיתנו, את ה'וורט' שתפס אותנו מפרשת השבוע: מוסר אקטואלי נוקב, או רעיון חסידי המחמם את הלב. נראה לך שוורט מסוים יכול לשפר פלאים את איכות החיים של כל מי שרק יכיר אותו? את מוזמנת לחלוק זאת פה עם הכלל!

אתחיל עם מה ש'תפס אותי':

עבירות = דגדוגים או עקיצות?

השבוע, פרשת קדושים, קראנו את הפסוק: בצדק – תשפוט – עמיתך. חשוב מאד שנדון את זולתנו לכף זכות. אמנם, זה לא נגמר רק ב'מעלה שלי כלפי הזולת' אלא, מדובר בניווט אישי שלי – לגבי מסכת התלאות והקשיים שאני בעצמי עוברת בחיים..!

האמנם?

איך בדיוק??

לכל אחד מאיתנו, 'מתפלקות פה ושם עברות..' אזי, באם לא חיסלנו את הקוצים שנבראו מהעבירה מבעוד מועד, הם באים ומדגדגים, לפעמים אף קצת דוקרים.

ההפתעה: הדקירה, איננה לפי גודל העברה, אלא לפי פרמטר שונה ומשונה, זה משתנה מאחד לאחד: לכל אדם, מראים משמיים, מישהו העובר עבירה - מעין העבירה שלו. בשמיים מצפים לראות, היאך הוא ישפוט אותו: האם הוא 'יזדעזע' ויוציא כבר פיקשווילים מרכלים, או שהוא ינסה למצוא צד זכות במעשהו, ואולי אף יתלה זאת במצב זמני אומלל של עובר העבירה ולא כמעשה המאפיין את העושה.

בשמיים חורצים את ה'גזר דין' – על מעשהו של הראשון – לפי צורת השפיטה שלו, את סובביו. (בעש"ת עה"ת) הרי, אם ידווחו לאדם משמיים, שהוא עבר עברה מסוימת, והוא מועמד בגינה לעונש, ודאי שהוא יצטדק וידון את עצמו לכף זכות.. לכן, מראים לו את המעשה אצל מישהו אחר, ומחכים לראות את תגובתו האמיתית, הכנה.

ראית מעשה שלילי? זהירות, חשבי כמה פעמים לפני שאת מגבשת דעה אודות עושה המעשה.. זה בדיוק גם מה שהיה עם תוכחת נתן הנביא לדוד המלך. כן, זהו רגע מבחן משמיים המשליך ישירות על אושר חייך או 'מסכת תלאותיך'.. כן, אנו אלו הבימאים של הסרט הדקומנטארי המתעד את חיינו.. בשביל סרט טוב, צריך במאי טוב.. בשביל שההקרנה תהיה טובה, דרושה 'עין טובה..'

אכן, עד כאן הם דברי. זה מה ש'תפס אותי' ונראה לי שזהו 'תוסף של איכות חיים' לכולם. כולכם מוזמנים לכתוב פה את הגיגיכם – וורטים שונים מחז"ל על הפרשה. כישרונות צעירים או הגיגי מבוגרים – תורה אחת מדור אחד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית