השיר המנצח: 'שיר ללא מילים, בשפת הסימנים'

תחרות השירה 'יור-סאונד' שהתקיימה לפני כשבוע בה השתתפו נשים, נערות וילדות על במה אחת בניצוחה של שרית יגודיוב. במשך שנה שלימה התכוננו הבנות, התמודדו האחת מול השניה עד לגמר הגדול שבו נבחרה ע"י קהל הנשים שהשתתפו וצוות שופטות מקצועיות - מנצחת העונה רות שלום, בפער קטן בינהן הגיעה למקום השני שילת שיטרית. יעל עוזרי בת העשר זכתה במקום הראשון בקבוצת הצעירות (שירת נשים)

טליה אדר | כיכר השבת |
השילוב המנצח בין שירת נשים לגבולות שמותר (לך)..

‏אומנם באיחור של שבוע, אבל ההתאוששות אחרי מופע הגמר לא פשוטה כל כך, שרית יגודיוב מנהלת תחרות השירה הפופולרית בקרב נשים חרדיות 'יור סאונד' כבר הספיקה לעורר עניין רב בקרב כלי התקשורת השונים, לבקר בערוץ 10 בראיון מיוחד, בו התענינו בחייהם של נשים ובנות דתיות וחרדיות, האם גם להם יש יכולת ביטוי לכישרון?

לפני כשבוע התקיים מופע הגמר הגדול ובו זכתה במקום הראשון רות שלום בת 18 מבני ברק. מופע הגמר הגדול והמיוחד שהתקיים בתאטרון ראסל ברמת גן השאיר את רשמיו הטובים. כל כך מרגש לראות כישרונות גדולים שיש להן את המקום שהן יכולות לבטא את עצמן תוך כדי שמירה על עקרונות היהדות בצורה איכותית שכזאת .

חמש בנות בוגרות התמודדו בגמר, ועוד שלוש בנות צעירות, שהמיסו את לב הקהל בשירתן המתוקה והטהורה כיאה לילדות.

מנהלת בית הספר למוזיקה שרית יגודיוב, במהלך תקופת התחרות יצאה לבקר בבתים של חמישיית הגמר ובבתי שלישיית הצעירות ,עם צוות צילום . לא התאפקתי ושאלתי את שרית יגודיוב בשביל מה הלכת להוסיף עוד עבודה ולצלם את הבתים והמשפחות של הבנות? והיא ענתה לי עם החיוך המסורתי שלה והשלווה הפנימית, "יש כישרון ויש מעבר... הכישרון זו המתנה שקיבלנו מבורא עולם מבלי לעבוד עליו, כולם שומעים כולם רואים, אבל את הפן הרוחני את האישיות שמאחורי הכישרון אי אפשר לראות בכמה דקות של שירה.

‏אומנם באיחור של שבוע, אבל ההתאוששות אחרי מופע הגמר לא פשוטה כל כך, שרית יגודיוב מנהלת תחרות השירה הפופולרית בקרב נשים חרדיות 'יור סאונד' כבר הספיקה לעורר עניין רב בקרב כלי התקשורת השונים, לבקר בערוץ 10 בראיון מיוחד, בו התענינו בחייהם של נשים ובנות דתיות וחרדיות, האם גם להם יש יכולת ביטוי לכישרון?,לפני כשבוע התקיים מופע הגמר הגדול ובו זכתה במקום הראשון רות שלום בת 18 מבני ברק. מופע הגמר הגדול והמיוחד שהתקיים בתאטרון ראסל ברמת גן השאיר את רשמיו הטובים. כל כך מרגש לראות כישרונות גדולים שיש להן את המקום שהן יכולות לבטא את עצמן תוך כדי שמירה על עקרונות היהדות בצורה איכותית שכזאת .,חמש בנות בוגרות התמודדו בגמר, ועוד שלוש בנות צעירות, שהמיסו את לב הקהל בשירתן המתוקה והטהורה כיאה לילדות. ,מנהלת בית הספר למוזיקה שרית יגודיוב, במהלך תקופת התחרות יצאה לבקר בבתים של חמישיית הגמר ובבתי שלישיית הצעירות ,עם צוות צילום . לא התאפקתי ושאלתי את שרית יגודיוב בשביל מה הלכת להוסיף עוד עבודה ולצלם את הבתים והמשפחות של הבנות? והיא ענתה לי עם החיוך המסורתי שלה והשלווה הפנימית, "יש כישרון ויש מעבר... הכישרון זו המתנה שקיבלנו מבורא עולם מבלי לעבוד עליו, כולם שומעים כולם רואים, אבל את הפן הרוחני את האישיות שמאחורי הכישרון אי אפשר לראות בכמה דקות של שירה.,,למרות ששירה היא ראי הנפש אבל פעמים רבות החיצוניות למול אור הזרקורים כל כך משפיעה ומעוותת את האמת הפנימית הטהורה. לכן כל כך חשוב לי עם כל הלחץ שיש לפני כל מופע, והעבודה המרובה להשתדל לפחות לבנות הגמר להביא את המעבר, להראות את חיי היום יום שלהן את הסובבים אותן כדי שהקהל לא יבחר באופן שטחי וחומרי אלא שיתחבר גם לפנימיות וידע להבחין מהיכן מגיעה השירה ומה היא באה לבטא.,הרי שירה היא כלי להעברת מסרים ויש בה את הכוח לבטא את הרגשות הפנימיים ניתן לראות שיר אחד שאני מלמדת וברגע שאני עושה עם הבנות עבודת חיבור למילים בעצם כל בת מביאה את הפרשנות שלה לשיר ואת אותו שיר ניתן לשמוע בכל כך הרבה גוונים".,,רות שלום - הזוכה במקום הראשון בבוגרות, שרה שיר " אל נא תיתן למי שאני להרוס אני מי שאני יכול להיות, אל נא תיתן לי לכבות ..." השיר עם כל כך הרבה מסר, דקות ספורות לפני שהתחילה לשיר, ביקשה לומר כמה מילים : "ריבונו של עולם אני חשה אותך בכל רגע ורגע בחיי ,אני שומעת אותך דרך הצבעים, הצלילים ואיך אתה שומע אותי ? דרך המילים, הקולות, כל דבר שיוצא מפי. אך מה אם יגוועו המילים על שפתי ולא אדע את שפת הצלילים האם תבין אותי גם כך דרך שפת הסימנים, בקשה לי ממך שמע אותי דרך שתיקת המילים .,ואז נכנסו לבמה שתי בנות מדהימות שעמדו לצידה במהלך השיר, ותרגמו את מילות השיר, בשפת הסימנים, נשים ובנות ישבו עם טישו ומחו דמעה, לא נשארה עין יבשה, מה גם שאני יודעת שבקהל ישבה אישה צעירה כבדת שמיעה, קרובת משפחה של אחת המתמודדות, וכשעלו הבנות, חשבתי לעצמי סוף סוף שיר אחד היא יכולה להבין את מילותיו עד הסוף.,בנוסף היו שלוש בנות צעירות, שעלו אף הן וצמררו את הקהל. יעל עוזרי ממושב אחיעזר בת עשר וחצי, שזכתה במקום הראשון בקבוצת הצעירות. (הכל נשאר במשפחה.. אחותה הגדולה היתה הזוכה במקום הראשון בשנה שעברה)
‏

למרות ששירה היא ראי הנפש אבל פעמים רבות החיצוניות למול אור הזרקורים כל כך משפיעה ומעוותת את האמת הפנימית הטהורה. לכן כל כך חשוב לי עם כל הלחץ שיש לפני כל מופע, והעבודה המרובה להשתדל לפחות לבנות הגמר להביא את המעבר, להראות את חיי היום יום שלהן את הסובבים אותן כדי שהקהל לא יבחר באופן שטחי וחומרי אלא שיתחבר גם לפנימיות וידע להבחין מהיכן מגיעה השירה ומה היא באה לבטא.

הרי שירה היא כלי להעברת מסרים ויש בה את הכוח לבטא את הרגשות הפנימיים ניתן לראות שיר אחד שאני מלמדת וברגע שאני עושה עם הבנות עבודת חיבור למילים בעצם כל בת מביאה את הפרשנות שלה לשיר ואת אותו שיר ניתן לשמוע בכל כך הרבה גוונים".

רות שלום - שפת הסימנים

רות שלום - הזוכה במקום הראשון בבוגרות, שרה שיר " אל נא תיתן למי שאני להרוס אני מי שאני יכול להיות, אל נא תיתן לי לכבות ..." השיר עם כל כך הרבה מסר, דקות ספורות לפני שהתחילה לשיר, ביקשה לומר כמה מילים : "ריבונו של עולם אני חשה אותך בכל רגע ורגע בחיי ,אני שומעת אותך דרך הצבעים, הצלילים ואיך אתה שומע אותי ? דרך המילים, הקולות, כל דבר שיוצא מפי. אך מה אם יגוועו המילים על שפתי ולא אדע את שפת הצלילים האם תבין אותי גם כך דרך שפת הסימנים, בקשה לי ממך שמע אותי דרך שתיקת המילים .

ואז נכנסו לבמה שתי בנות מדהימות שעמדו לצידה במהלך השיר, ותרגמו את מילות השיר, בשפת הסימנים, נשים ובנות ישבו עם טישו ומחו דמעה, לא נשארה עין יבשה, מה גם שאני יודעת שבקהל ישבה אישה צעירה כבדת שמיעה, קרובת משפחה של אחת המתמודדות, וכשעלו הבנות, חשבתי לעצמי סוף סוף שיר אחד היא יכולה להבין את מילותיו עד הסוף.

בנוסף היו שלוש בנות צעירות, שעלו אף הן וצמררו את הקהל. יעל עוזרי ממושב אחיעזר בת עשר וחצי, שזכתה במקום הראשון בקבוצת הצעירות. (הכל נשאר במשפחה.. אחותה הגדולה היתה הזוכה במקום הראשון בשנה שעברה)

‏‏יעל עוזרי - במקום הראשון בקבוצת הצעירות ‏עם שרית יוגדיוב ברגעי הזכיה המופע היה מרתק, מלא במתח ואנרגיות, המתמודדות שרו על הבמה והצליחו לרגש מאות נשים שישבו בקהל עם קליקר (מערכת הצבעה אלקטרונית) אשר דרכה הייתה להן את אפשרות הבחירה. הפרגון של הקהל היה גדול, הערב היה מלא בהפתעות, בחודשים הקרובים שרית יגודיוב תעבוד עם רות שלום "הזוכה " על הפקת הדיסק הראשון שלה, מתנת בית ספר למוזיקה YOUR SOUND, ועם יעל עוזרי על דואט מרגש שיכנס לדיסק הבא של הזמרת, היוצרת, המלחינה והכותבת שרית יגודיוב. ‏שרית יגודיוב - מנהלת תחרות השירה. שופטת, יוצרת ומלחינה.]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית