בדקת כבר עד כמה את 'אמיתית'?

קצב החיים המסחרר בו אנו נתונות אפשר לומר -'תחת חסותו'- לא מאפשר לנו כלל להתבוננן פנימה אל עצמנו ולאמוד את מידותינו. מידת האמת היא המידה החשובה ביותר, והכי קשה 'לאימות' כי אמת אמנם יש רק אחת, אבל יכולה להתפרש לכמה פנים * מתי לאחרונה בדקת את 'האמת' שבך?

אורטל קפטן | כיכר השבת |
האמת שבך..
מידי יום אני נוהגת לקרוא תקציר על פרשת השבוע עם ילדיי, רגע לפני שאני מרדימה אותם .כך אני בטוחה שהדברים חודרים יותר ללב וגם למוח. גם השבוע קראתי איתם את הפרשה המיוחדת שלנו בה אנו זוכים לקבל את התורה ובגדול.

אחרי נסיונות רבים בהם מנסה הקב"ה לתת את התורה לשאר האומות, מתוך ידיעה ברורה שהם יסרבו לקבלה, הקב"ה מנסה בכל זאת כדי לא לתת פתחון פה לאומות העולם. אחת הדמויות הגדולות והמיוחדות אליה נחשפתי השבוע בפרשה היא לא פחות ולא יותר מאשר "יתרו" .

יתרו - זכה שתקרא פרשה על שמו והייתי חייבת להבין על מה ולמה? יתרו שומע שהקב"ה קרע לעם ישראל את הים, נלחם עבורם בעמלק... פששש יש כבוד לעם הזה. אם אלוקים בכבודו ובעצמו עושה להם ניסים מעין אלו אני חייב לברר את האמת, מה עומד מאחורי הדברים הללו? בקיצור יתרו מחפש את מה שרובנו לפעמים בורחים ממנו או יותר נכון ... ממנה, ואני מתכוונת למידת האמת.

ישבתי ושאלתי את עצמי: יתרו, מה חסר לך?

כסף וזהב – יש!

קהל מעריצים – יש!

תפקיד בכיר מבלי להתמודד ולנהל קמפיין כזה או אחר – יש!

וגולת הכותרת 'כבוד' – בוודאי שיש ולא מעט...

אז מה בכל זאת חסר לך?

אמת!.

‏

מידת האמת חבויה בתוך תוכנו ולפעמים היא אף מסתתרת עמוק, עמוק בפנים עד שכמעט אינה נכרת בתוכנו כלל. הדבר מורגש בעיקר בטעויות שאנו עושות למשל בבית עם הילדים, בזוגיות, בעבודה מול הזרם השוטף וכד'.

כמה פעמים קורה לנו שהילדים מקבלים מאיתנו שטיפה מילולית שאין דומה לה, למרות שלא בהכרח היינו חייבות לעשות זאת ועשינו את זה בכל זאת כי... היינו טעונות.

כמה פעמים בויכוח עם בן הזוג הבנו שהפעם הוא צודק (וזה לא קורה הרבה... ) אבל קשה היה לנו לרדת מהעץ ובכל זאת נשארנו בעמדתנו הנוקשה.

כמה פעמים עשינו טעות קריטית בעבודה שהיתה יכולה להסתיים במילה אחת |: "טעיתי"! אבל מידת האמת שלנו הסתתרה עמוק מידי. בהסתרה שבתוך ההסתרה...

הדבר קרה ולא פעם אחת. כולנו חוטאות בזה, מתוך הכרות שלי השבוע עם הדמות המיוחדת שקוראים לה "יתרו" התעוררו אצלי התהיות על השאלות שהבאתי לעיל ושאלת השאלות: "האם גם אני מחפשת את האמת"?

יתרו יוצא למדבר ומבקש ממשה לצאת ולקבל אותו כדי שכולם יראו ויבינו: גם אני למרות שלא חסר לי דבר, אני עוזב הכל לטובת מטרה אחת. מצאתי את האמת ואני הולך איתה עד הסוף!

כאשר יתרו מחליט לחזור למדיין משה רבנו מנסה לשכנעו להשאר אך יתרו משיב למשה: משה, אתה דומה לשמש שאורה חזק, אהרון אחיך דומה לירח שגם אורו מרובה ואילו אני דומה לנר קטן. אם אשאר לידכם לא אוכל להועיל לעם ישראל מכיוון שבמקום שיש אורה, אור קטן נוסף לא ניכר אך במקום חשוך אוכל להאיר .

הדברים הללו גרמו לי לתובנה מיוחדת באורח החיים שלנו. כולנו נר קטן אבל מיוחד מאוד. נר המסוגל להאיר ולנסוך חיות לכל הסובבים אותנו, הילדים, הבעל, המשפחה, החברים, העבודה .....

יש לנו את הכוחות אבל כדי להצליח במשימה חשוב לחפש בהתמדה אחר מידת האמת למרות שלפעמים הדבר כרוך בעבודה נפשית ופיזית. זה קשה אבל זה משתלם. אמנם לא תקרא פרשה על שמנו אבל שם ה' נקרא עלינו.

בשם ה' נעשה ונצליח!

הכותבת היא אמנית ואשת תקשורת, מגישת התוכנית "אשת חיל" ברדיו קול ברמה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית