המדריך לקניית בגדי חורף לילדים

"הי, מלי!", "אני לא יכולה לדבר עכשיו. אני בחדר מיון, תתקשרי אלי בעוד שעה". "חדר מיון?! מה קרה?", "תירגעי, לא חדר מיון בבית החולים. אני בחדר מיון בגדי חורף". "הופה, אז את באמת זקוקה לכוס מים ואולי גם לזריקת הרגעה". מי כמוה, אם לשבעה, יודעת לזהות שעת מצוקה. בית המשפחה בתקופות הסתיו והאביב הופך לחדר מיון - לא של חולים חלילה, אלא של בגדי קיץ וחורף. במקביל, הוא גם הופך לשדה קרב - הקרב על המ

מאמע בשיתוף קדס | כיכר השבת |

בגד אחר בגד

ניסיתי לדחות את הקץ, אולם הרוחות והממטרים שבאים והולכים הזכירו לי כי אני עלולה למצוא את עצמי לפתע ביום חורפי, גשום וסגריר, כשבארון בגדי קיץ קלים. דיווח מהשטח: אני נמצאת עכשיו בחדר שלא רואים בו רצפה ורהיטים. ערימות של בגדים של אחד עשר ילדים, בלי עין הרע. הן נערמות בשקיות בזו אחר זו. הילדים חוגגים, שולפים מהשקיות, מודדים, צוחקים, מעלים נוסטלגיה, ואני שחשבתי על אחר הצהריים רגוע, שכחתי עם מי יש לי עסק.

ניסיתם פעם לשכנע ילדה בת חמש, מאוהבת במעיל משנה שעברה עד למעלה מאוזניה, שהמעיל כבר לא מתאים לה? "אז מה אם הוא קצת קצר, ראית את ה'הלו קיטי' שעליו? אני רוצה רק אותו!"

חיים ודודו חופרים בערימה שפעם הייתה ערימה מסודרת של סוודרים. הם תרים אחר הקפוצ'ון האפור והאהוב. חיים בטוח שהוא החביא שם קלפים חשובים בשנה שעברה. דודו מתעקש שהיו אלה גולות. אבל הסוודר אינו נמצא. "שבו בשורה!", אני מצווה בטון נואש, "נעבור בגד אחר בגד".

לרגע אני מצליחה להרגיע את המהומה. רותי התינוקת לא זקוקה למובייל עכשיו. יש לה תמונות מרתקות שנעות סביבה באופן רציף בכל שעות היממה. היא מביטה בהשתאות בנעשה. מעניין איך היא רואה את ההתרחשות בעיני התינוקת שלה?

ספירת מלאי

- "סוודר אדום. למי זה מתאים?"
- "לי!" (שירה יעל ואביבה שואגות כאחת).
- "רגע, בואי הנה אביבה, נמדוד לך".
- "אימא, יש כאן חור!", אני נאנחת והסוודר מושלך אל ערימת הביגוד ליד שנייה או למיחזור.
- "נתקן את החור", פותחת איתי הילדה במשא ומתן.
- "לא, חמודה. זה לא חור שאפשר לתקן". מקום אסטרטגי ותפר מכוער שיקצר את השרוול.
- "אקנה לך חדש", אני מבטיחה.

אביבה מחביאה את הסוודר ליתר ביטחון. עוד מעט אבא יגיע, ישלח מבט בערימה וישאל: "זהו? לא יכול להיות. רק אלו הבגדים שיצאו מכלל שימוש?" הוא מכיר את החבר'ה הקשורים לבגדיהם, כמו כתם אקונומיקה לבגד פוטר. הוא יעבור על הביגוד שוב, ואיתו כידוע לא מתווכחים.

כעבור שעתיים של מדידות ובלגן בחדר המיון, אני זקוקה לאחות. אולי בעצם כבר לרופא. שעתיים נוספות חולפות, וכל אחד יוצא עם חבילת בגדי חורף משלו לארון שלו. ואני נותרת עם פתק של הפריטים החסרים. לשימי אין מעיל. הוא הבכור, המעיל שלו עבר לאחיו. לדודו גם אין מעיל, כי אצל חיים, הבן שמעליו, המעיל מחזיק עונה אחת בלבד. תמיד הוא נקרע ללא תקנה. שירה ויעל, הן נולדו בהפרש של שנה בדיוק אבל לובשות את אותה מידה. גם אחת מהן זקוקה למעיל חדש, חצאיות וסוודרים. הרשימה קצרה יחסית. פריטים רבים במצב מעולה, ופריטי לבוש רבים פשוט "ירדו כיתה" - מחיים לדודו, ממימי לרותי. ועדיין עם כל מופע חדר המיון הזה בכל עונה, החוסך לנו כספים רבים, עדיין צריך להצטייד בכל שנה בבגדי חורף מתאימים ואופנתיים נוספים, להשלים מלתחה של משפחה ברוכה.

אז בואו נעשה לכם סדר בארון בעזרת המומחים של רשת קדס קידס, רשת חנויות אופנה מתינוקות ועד למידה 16, שם תמצאו הכל. מסט לברית, ועד בגדים לעונת השמחות לנערה הצעירה, חולצות מכופתרות צבעוניות בשילוב סריג מעניין , אפודה או קרדיגן בשילוב עם מכנסי כותנה, פוטרים, מכנסיים אופנתיות, שמלות עדכניות, מעילים מהממים, כובעים וכפפות מחממות. הכול כבר אמרתי?

סיור בחנות, לצד גלי זילברשטיין המנהלת המסחרית של הרשת, עזר לי ללקט בעבורכם את המדריך המקוצר לקניית בגדי חורף: כמה לקנות, האם שווה להמתין לעונת הסיילים, איך מצטיידים בבגדי חורף לילדים, והעיקר: מה לקנות וכמה?

נתחיל עם ילדי הגן:

הם חייבים לפחות שישה סטים של מכנסיים וחולצות/ סריגים לעונת החורף, הם מתלכלכים מהר, לפעמים פעמיים ביום צריך להחליף להם בגדים, וגם אנחנו לא רוצים לשעמם את הגננת....

ילדי הגן זקוקים למעיל נוח, לא כבד מדי כדאי לבחור לו מעיל פוך לא עבה במיוחד. אישית אני אוהבת לקנות מעילים בצבעים כהים יותר למניעת הופעת כתמים, ועדיין אני מכירה אימהות שמסוגלות להתמודד עם צבעים בהירים. אל תיקחו אותי כדוגמא גורפת.

לדבריה של גלי, כן כדאי לנצל את מבצעי סוף העונה ולרכוש לילדים זוג מכנסיים או פוטרים במבצע במידה אחת גדולה יותר. כשמדובר בבגדי שבת וחג, וכאמור עונת השמחות שמזמינה לנו שבתות שבע ברכות, אירועי בר מצווה ובת מצווה חדשות לבקרים, כדאי לקנות כשלושה סטים לכל ילד. אפשר לקנות חצאית מהודרת ולצרף לה שתי עליוניות כך שיעניקו שתי הופעות בקלות. חולצות מכופתרות צבעוניות בשילוב עם מכנסי כותנה מרשימים יהפכו כל ילד לאופנה מהלכת.

הגענו לגילאי בית הספר:

לשמחתי הבנות חייבות להיצמד לתלבושת אחידה, והמשחק היחיד הוא בסריגים, עליוניות, בצבעי הכחול והתכלת. ועדיין הן זקוקות לבגדי יום יום לאחר הצהריים, מינימום ארבע חולצות ארוכות, ושלוש עליוניות להחלפה.

אני מצאתי בקידס-קדס פתרון נהדר בצורת שמלות חורפיות מקסימות, הן לא חמות מדי, חוסכות ערבוב של צבעים. קניתי לבת שלי ארבע שמלות, ואגלה לכם טיפ אופנתי: ברשת קדס מצאתי כובעים אנגליים מטריפים מתאימים לשמלות שהפכו את הבת שלי ל'ליידי די'.

חשוב להדגיש שמעילים אופנתיים הן לבנים והן לבנות הם מצרך נהדר לעונת השמחות, לקידושים בבית הכנסת בכל שבת, לערבי הלביבות של חנוכה ועוד. הם חמים ומעניקים לוק אופנתי במיוחד, הם נשמרים לאורך זמן, שכן הם משמשים אותנו בזמנים מסוימים.

שאלת השאלות, האם משתלם לקנות בגדים ונעליים במידה גדולה יותר במכירות סוף עונה, כדי שיחכו לשנה הבאה?
שאלה זו אני מעלה בפני גלי עבור חברותי והקוראות, משום שאני באופן אישי מצאתי את עצמי קונה מספר פעמים בסוף עונה, וזאת הייתה הפעם האחרונה שפגשתי את הבגד. אין לי מושג היכן ארזתי אותו. בתכל'ס הוא נעלם ואם לא נעלם – לא התאים למידה של הילד.

החיסכון בקניות כאלה יכולים להגיע עד חמישים אחוז לפריט, מפתיעה אותי גלי, ומדגישה כי בכל מקרה ברשת קדס המחירים נוחים כל השנה. וכמובן שבקנייה בסוף עונה יש גם חסרונות: צריך להתפשר לפעמים על הפריט, לא תמיד הפריט במבצע הוא מה שאת רוצה ובצבע הנכון עבורך, ולא תמיד אנחנו קולעות לטעם של הילד או למידה שלו. לדבריה של גלי, רכישה עתידית משתלמת בעיקר בבגדי יום יום , שאז אפשר לקנות במידה גדולה יותר ודווקא בבגדי חג ושבת האופנות משתנות.

עיצה חשובה של גלי: כדאי שתתייעצו עם המוכרות בחנות, הן מנוסות, ויכולות לעזור לכם בגיל, מבנה גוף , גובה. ועוד..
אז רגע לפני שאתם מסתערים על חנות הבגדים הקרובה כדאי שתכינו רשימה: לפני כל מסע קניות בחנות חשוב שתערכו רשימה של כל הפריטים שאתם זקוקים להם בארון בגדי הילדים. אם מדובר בתינוק שנולד, הוא זקוק לביגוד בסיסי, תוכלו למצוא בקידס-קדס מארזים של שלישיית בגדי גוף, סטים איכותיים, כובע חורף איכות שיגן על הקטנים, זוגות גרביים, ומעיל נוח ליציאה בגשם.

רשמו את שמות הילדים כולם וליד כל שם מה חסר לו. כמה זוגות מכנסיים? כמה שמלות? ליום יום או לשבת. כדאי שבגד יום חולי אחד לפחות, יהיה ברמה גבוהה יותר משאר הבגדים האחרים, וישמש ליציאות בהם אתם רוצים להלביש את הילד באופן מיוחד, אך לא כמו לאירוע...

לפני שאתם יוצאים למסע הקניות, מצאו חנות שמאפשרת לכם לקנות את כל הביגוד הדרוש לחורף במחירי מבצע נוחים ומשתלמים, במקום לכתת רגליים ממקום למקום. אם אתם מסתפקים במידות של הילד, קחו אתכם מכנס או חולצה שטובים עליו כעת, והשוו איתם את הבגד בחנות.

מה דעתכם להעניק את הבגד במתנה לילד? אם אתם ההורים האוהבים שלו, ברור שתקנו לו הכל. אבל בגד אחד מיוחד תוכלו לבקש לארוז באריזת מתנה – ולתת לילד כמתנה. שיעריך יותר! מובטח שזה יהיה הבגד האהוב עליו ביותר.

דאגו לקנות מיקס &מאטש, כלומר בגדים בשיטת ערבב-ולבש. שהילד יוכל ללבוש את המכנס המוקה עם החולצה הצהובה, אבל גם עם הכחולה, שהילדה תוכל ללבוש עליונית או שכפ"ץ פעם עם החצאית המתוקה ופעם אחרת עם השמלה. לוק חדש ויפה, כמו מבוגרים, אבל מתוק יותר בקטן

אל תשכחו לקחת פתק החלפה!

החומר באדיבות המומחים של קדס

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית