זו מתנת יום ההולדת היחידה שהילדים שלי יתנו לחבריהם השנה

ליום ההולדת של בני, אני לא צריכה עוד צעצוע (או 20) שמבלגן לי את הבית, אבל מובן לי שאף אחד לא אוהב להופיע בידיים ריקות וזו הסיבה שבגללה אימצתי את הפתרון הגאוני הבא (כלכלה וצרכנות)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כולנו יכולים להסכים שמסיבות יום ההולדת בימינו קצת יצאו משליטה, נכון? צוות הווי ובידור, פינת חי, עוגה ענקית, רשימת מוזמנים של 30 אנשים ושלל קישוטים הנושאים עליהם את קונספט האירוע - ברור שכחברה, איבדנו את זה קצת.

אבל תראו, אני לא כאן כדי להלין על תעשיית מסיבות יום ההולדת לילדים שמתחרה כעת בחתונות מבחינת זמן, מאמץ ועלות. מה שכן, אני רוצה לעודד אתכם לחשוב מחדש על חלוקת המתנות באותן מסיבות.

אני יודעת שפי מדבר בשם כל האבות והאימהות בדורנו, באומרי שאינני צריכה עוד צעצוע (או 20) שמבלגן את ביתי. אבל מובן לי שאף אחד לא אוהב להופיע בידיים ריקות. זו הסיבה שאימצתי את פתרון המתנה הגאוני הבא שחברתי יישמה במסיבת יום ההולדת השלישית של הבן שלי לפני כחודשיים:

הביאו כמתנה ספר מהאוסף של הילדים שלכם.

ובכן, לפני שאתם הולכים או שולחים את בנכם לחגיגת יום ההולדת של יצחק מהכיתה שלו, ביום ראשון הקרוב, בקשו ממנו לעבור על קולקציית הספרים (שכנראה עמוסה לעייפה) שלו ולבחור אחד או אולי שניים ממנה להעביר לחתן השמחה. אולי תצטרכו לשדל אותו לוותר על בחירת עותק מרופט שחסר בו דף, אבל אני מקווה שהמתוק שלכם ישקול איזה חומר קריאה חבר שלו יאהב ויקבל שיעור מתוק במחשבה על הזולת. אפילו טוב יותר: אתם יכולים לערוך קצת סדר ולחסוך כסף בזמן שאתם עושים את זה. (תזכורת: אתם לא צריכים לבזבז משכורת שלמה על מתנות למסיבות יום הולדת לילדים.) אה, והזכרנו שמחזור ספרים טוב לכדור הארץ?

בינתיים, סביר להניח שאביו ואמו של יצחק יתרגשו לקבל מתנה שתופסת מקום מינימלי ומוסיפה ערך לבית (כך אני, בכל אופן, חשתי). האם יצחק הקטן יעדיף מכונית חדשה עם שלט? אולי. אבל שוב, יתכן שזה לא רעיון כל כך רע שהוא יקבל כמה מתנות פחות נוצצות בין ים המשחקים החדשים והמבריקים. באופן זה נוכל ללמד את יורשי העצר שלנו שהמחשבה היא זו שחשובה כשהמתנות רק גדלות ומתייקרות מדי שנה.

ואיני מתכננת להופיע עם ספרים משומשים לכל מסיבות יום ההולדת שבהן אנכח או שאני לא מעריכה מתנות אחרות. אבל כעת זה נראה לי פתרון כלכלי יעיל ובעוד הילדים שלי עדיין קטנים, אני ששה לשים דברים בפרופורציות ולהחדיר בהם ערכים שילוו אותם כל החיים. כל עוד אני יכולה להנות מהכיבוד במסיבות, כמובן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית