במיוחד לנשים חרדיות

מנהיגות נשית – לא מה שחשבתן

בימים אלו, כדי לקדם צעד נוסף את הנשים החרדיות, פותח מכון מנדל למנהיגות מחזור נוסף של תוכנית מנהיגות שמטרתה הקניית כלים להוביל, להשפיע, לקיים שיח, לנהל משא ומתן ולייצר הבנות. כל זאת מתוך רוח היהדות ומתוך דגש על האתגרים השונים בקרב הקהילה החרדית (נשים, לימודים).

תכנית מנדל למנהיגות (צילום: יח"צ)

רבות דובר על יכולותיה הרבות של האישה החרדית: ניהול התא המשפחתי והבית בצורה מופתית, לצד תחזוק קריירה משגשגת. הנשים החרדיות של שנת 2024 הן נשים עוצמתיות ומלאות כוח. הן מרכז הבית והמשפחה, מנהלות בית ומחנכות את ילדיהן לדרך התורה, ויחד עם זאת הן מאיישות תפקידים בכירים, מגשימות את עצמן ומשתמשות במתנות שהקב"ה נתן להן.

נשים רבות מהמגזר הן יזמיות בנשמתן, ולא מעט מהן עומדות בראש ארגונים חינוכיים וחברתיים. אישה שמגשימה את עצמה ומנצלת את הכישרונות שבורכה בהם היא אימא שמחה וטובה יותר לילדיה. יעידו על כך בוגרות תוכניות המנהיגות לנשים חרדיות של מכון מנדל למנהיגות.

בימים אלו, כדי לקדם צעד נוסף את הנשים החרדיות, פותח מכון מנדל למנהיגות מחזור נוסף של תוכנית מנהיגות שמטרתה הקניית כלים להוביל, להשפיע, לקיים שיח, לנהל משא ומתן ולייצר הבנות. כל זאת מתוך רוח היהדות ומתוך דגש על האתגרים השונים בקרב הקהילה החרדית.

תוכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית פועלת לשגשוג הקהילה החרדית בישראל של המאה ה-21 באמצעות טיפוח מנהיגות מוכשרות ומקצועיות. מנהיגות אלו מפתחות מענים לצורכי הקהילה, שוקדות על פיתוחן של מערכות חינוך, חברה, תרבות ובריאות, ופועלות לייצוג הולם בחברה האזרחית ובזירות ההשפעה בישראל.

המחזור הקרוב מיועד לנשים העומדות בראש ארגונים חברתיים וחינוכיים ולפעילות ויזמיות בתחומי החינוך, החברה והקהילה, אשר מבקשות לשכלל את יכולותיהן ולהרחיב את היקף השפעתן ועשייתן, תוך טיפוח רוחב ועומק דעת, ראייה מערכתית וחשיבה אסטרטגית, רכישת כלים מתקדמים ורישות רחב.

במכון מנדל למנהיגות מחפשים נשים בעלות רקע תורני רחב, תודעת שליחות, יכולות אינטלקטואליות וביצועיות גבוהות ומחויבות עמוקה לקהילה, לתרבותה ולערכיה.

ורדית רוזנבלום, עו''ד וטוענת רבנית, מנחה בתוכניות מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית, אומרת:

"לתוכנית אנחנו מחפשים נשים טובות ומאירות שמסתכלות על עצמן, על הקהילה שממנה הן באו ועל החברה שלהן במבט טוב אוהב ורוצות לשפר אותה ולהביא לשגשוגה, וכל זאת מתוך לימוד והתעמקות – כדי שנדע לעשות גם לשפה של האנשים שאנחנו באים איתם בממשק ובמעגלים נוספים ורחבים יותר".

בוגרות תוכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית מאיישות משרות בכירות בממשל, בארגוני חברה אזרחית ובמערכות חינוך וחברה. הן מפתחות ומובילות פרויקטים רחבי היקף ועומדות בראש מוסדות וארגונים משפיעים בארץ ובעולם.

או בלינק הזה

בוגרות התוכנית מספרות:

''שמעתי שעמיתות התוכניות מגיעות להישגים מאוד גבוהים, עומדות בראש של פרויקטים מאוד גדולים, בעלי שם, ורציתי לקחת חלק בדבר הגדול הזה''...

''תמיד רציתי לפעול לשינוי העשייה החברתית. וידאתי שמנדל היא הפלטפורמה שיכולה להתאים: אם זה מבחינת כלים, אם זה מבחינת הכוונה, נטוורקינג''...

''בעיניי תוכנית מנדל היא סוג של חממה, גם במובן של מקום גידול וגם במובן החמים של המילה. תמיד היו לי בראש רעיונות, תובנות על איך לקדם כל מיני דברים. פה מלמדים אותי לקחת את הרעיונות האלה, ללכת וללמוד את השטח ולדעת להתאים את המענה שאני רוצה ליצור לקהל היעד''...

"התוכנית מותאמת לי כאישה חרדית, היא מותאמת לתרבות שלי, לאורח החיים שלי. אני מרגישה שהמקום הזה אומר לי: 'בואי, תחלמי בגדול, אנחנו יחד איתך, מלווים אותך יד ביד וכולנו פה בשבילך'''.

בימים אלו פותח מכון מנדל למנהיגות מחזור נוסף של תוכנית מנהיגות לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית. מחזור זה מיועד לנשים חרדיות.

לפרטים ולהרשמה לתוכנית אפשר לפנות גם למייל:

Miyun-MHL@mandel.org.il

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית