5 טיפים חשובים

הילד לא מצליח לקום בבוקר? כך תהפכו את המשימה ל'כייפית'

אין הרבה אנשים שאוהבים לקום בבוקר, אולם להעיר את הילדים זו כבר עלולה להיות משימה מאתגרת במיוחד. הכירו את 5 הטיפים שישנו את שיגרת הבוקר שלכם (ילדים)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא כולנו אוהבים לקום בבוקר, אך המשימה הקשה ביותר היא דווקא הרגע שבו אתם מנסים להעיר את הילדים: אתם בעצמכם עייפים ובקושי מצליחים לקום מהמיטה, ועם העיניים המפלבלות אתם צריכים למשוך את הילד הסרבן משמיכת הפוך המלטפת, ולסייע לו להגיע בזמן ל'תלמוד תורה'.

הכירו את חמשת הטיפים החשובים ביותר שיסייעו לכם להעיר את הילדים בזמן:

1. שינה מוקדמת: נכון, זה צפוי ונדוש, אבל זאת האמת. אם הילדים שלכם ילכו לישון בשעה סבירה, במקום שאתם תעירו אותם - הם יעירו אתכם. יש גבול לכמות שעות השינה שהגוף שלנו דורש, ואם הם ילכו לישון בזמן הגוף שלהם לא יחוש מצוקה כשאתם מנסים לשלוף אותם מהשינה באמצע הבוקר.

2. תאורה מתאימה: אין כמו להתעורר מקרני השמש המאירות. הקפידו לפתוח את החלונות ולאפשר לקרני השמש להגיע למיטה של הילדים שלכם עוד לפני שאתם מנסים להעיר אותם. בחלק מהמקרים הם בעצמם יתעוררו ולא תצטרכו לדחוק בהם לצאת מהמיטה - ובמקרים אחרים תגלו שהמשימה הפכה קלה בהרבה.

גם אם היום מעונן ואתם נאלצים להדליק תאורה מלאכותית - הקפידו להדליק את התאורה כמה דקות לפני שאתם מעירים את הילדים שלכם. במקום להתלונן על האור המסנוור - הם יתעוררו מעצמם ויחסכו מכם דקות ארוכות של מאבק.

3. טמפרטורה מתאימה: אתם רוצים להקל על הילדים שלכם לצאת מהמיטה, וכשבחוץ קר הם יעדיפו להישאר להתכרבל מתחת לפוך. אז גם אם אתם לא משאירים להם חימום בחדר השינה שלהם - הדליקו מפזר חום או כל אמצעי חימום אחר, שיאפשר להם לצאת מהפוך מבלי להרגיש בהבדלי קור וחום. לפעמים אם החדר יהיה ממש חם, הם מעצמם יצאו מהפוך שחימם אותם יתר על המידה.

4. מוזיקה רגועה: אחת הטעויות של הורים היא להדליק מוזיקה מקפיצה בבית, מתוך תקווה שהמוזיקה תכניס 'קצב' לילדים ותגרום להם להתעורר. אולם בפועל - המוזיקה המקפיצה שאינה מותאמת לרוגע שבו הילדים היו עד כה מתחת לפוך - יכולה לגרום לתגובה ריאקטיבית שתגרום להם להתחפר עמוק יותר בתוך הפוך.

לכן - אם אתם רוצים לעורר אותם באמצעות מוסיקה - הקפידו להדליק צלילים שקטים ורגועים שיפתו את הילדים להקשיב להם, ולא צלילים שאינם מותאמים לתחושה השלווה אותה הם חשים מתחת לשמיכת הפוך.

5. וודאו שהם לא סובלים מקשיים: כולנו נוהגים לברוח ממקומות שלא עושים לנו טוב, וכולנו ננסה להגיע כמה שיותר מהר אל המקום שאנחנו אוהבים. אם הילדים שלכם מתנגדים לקימה בבוקר בצורה לא פרופרוציונלית - יתכן שהם סובלים במוסדות הלימוד מקשיים לימודיים, חברתיים, תקשורת לקויה, הפרעות קשב - או כל סיבה אחרת שעלולה לגרום להם שלא לרצות לצאת מהמיטה. אם אתם לא יודעים אם הילד שלכם נהנה במוסד הלימוד - זה בדיוק הזמן לשוחח איתו על כך - ולשמוע ממנו מהם הרגעים היפים שלו במהלך היום ומהם הרגעים הפחות נחמדים שמהם הוא עשוי לרצות להתחמק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית