הנתונים

נשים חרדיות מועסקות יותר, ובתחומים מגוונים יותר

אחוז הנשים החרדיות העובדות גבוה יותר מאחוז הנשים מהמגזר הכללי העובדות • כבר לא רק בתחום החינוך: האישה החרדית כיום עובדת בתחומים מגוונים יותר • הנתונים (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

בניגוד למגמה בקרב הגברים החרדים, הנשים החרדיות משתלבות יותר ויותר בשוק העבודה הישראלי. יותר נשים יוצאות לעבוד, במגוון רחב יותר של מקצועות.

לקראת כנס "אחת מול כולם 2" שיתקיים ביום רביעי הבא (י"ד תמוז תשע"ט, 17.07.2019) במלון ולדרוף אסטוריה בירושלים ויעסוק בנושאי תעסוקה, מגיש 'מאמע' את נתוני התעסוקה של הנשים החרדיות.

76% מהנשים החרדיות עובדות - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לסיכום שנת 2018. לשם השוואה: אחוז הנשים העובדות בקרב הציבור היהודי הכללי, עומד על 74.2%.

לצד העליה במספר הנשים העובדות, גם נושאי התעסוקה מגוונים יותר. אם בתחילת שנות האלפיים 64% מהנשים החרדיות עסקו בתחומי החינוך, הוראה וגננות, כיום מדובר על 42% בלבד בתחום החינוך.

מדובר עדיין במספר גבוה משמעותית ממספר הנשים היהודיות מהמגזר הכללי העוסקות בתחום החינוך, עם 19% בלבד.

לפרטים על כנס 'אחת מול כולם 2' לחצי כאן

בשירותי בריאות ורווחה, יש שוויון בין אחוז הנשים החרדיות לאחוז הנשים במגזר הכללי, עם 17% מכלל המועסקות.

בתחומים כמו שירותים מקצועיים, שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח, אחוז הנשים החרדיות, מקרב כלל הנשים העובדות, גבוה מאחוז הנשים במגזר הכללי.

במסחר ותיקון כלי רכב, במפעלים ובתעשייה, יש מיעוט נשי חרדי, לעומת אחוז הנשים שאינן חרדיות העובדות בנושאים אלו.

(צילום: פלאש 90)

כפי שניתן לראות מנתונים אלו, אחרי שנים של רוב גורף בקרב הנשים החרדיות שבחרו לעסוק בתחום החינוך, היום, למרות שעדיין מדובר במקצוע הפופולרי, הוא במגמת ירידה לעומת תחומים אחרים ומגוונים הנמצאים במגמת עליה.

שינוי זה, גורם בין היתר לעליה בשימוש באינטרנט ובאמצעי הדיגיטל בקרב הנשים החרדיות העובדות, כאשר על פי הערכות, מעל לשישים אחוז מקרב הנשים החרדיות עושות שימוש קבוע ברשת האינטרנט.

על תעסוקת נשים חרדיות בעידן הדיגיטל - נעסוק בכנס "אחת מול כולם 2" של 'מאמע' מבית אתר כיכר השבת, בכנס שיכלול הרצאות בסגנון טד, תכנית מוזיקלית ומופע סטנד אפ.

לצפייה בתכניית הכנס לחצי כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית