עם או בלי קליפה: השיטה הכי טובה לאחסון ביצים קשות

תמיד טוב שיש כמה ביצים קשות במקרר, אך אף אחד מאיתנו לא רוצה לאכול ביצה מקולקלת. קראו את המדריך שלנו לאחסון ביצים קשות ולעולם לא יהרסו לכם התכניות שבניתם לארוחת הצהריים (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עם פרוסת לחם קלוי וממרח אבוקדו או בתוך סלט טונה עשיר - תמיד טוב שיש כמה ביצים קשות במקרר, אך כמובן שאף אחד מאיתנו לא רוצה לאכול ביצה מקולקלת. קראו את המדריך שלנו לאחסון ביצים קשות ולעולם לא תתנו למאכל העשיר בחלבון הזה להרוס לכם את התכניות שבניתם לארוחת הצהריים.

כיצד לאחסן ביצים קשות

כדי לשמור על ביצים קשות שיהיו טובות לשימוש עד שבעה ימים, תצטרכו לקרר אותן מיד ולאחסן אותן במקרר. למרבה המזל, התהליך הזה קל במיוחד, אז אל תהססו להרתיח את כל התבנית מיד לאחר שקניתם אותה.

1. ראשית, הכינו אמבט קרח. זהו כלל בסיסי ומהיר בבטיחות מזון: לעולם אל תשלחו מזון לוהט היישר למקרר. פשוט מלאו קערה גדולה עם כמות שווה של קרח ומים קרים.

2. ברגע שהביצים סיימו לרתוח, השתמשו בכף מחוררת כדי להעביר אותן בזהירות ישירות לאמבטיית הקרח המוכנה. (מדוע נדרש מגע עדין? כאשר ביצה מבושלת נסדקת לא נוצר לכלוך רציני, אך עדיין עדיף לשמור על הקליפה כמחסום נגד חיידקים.) תנו לביצים להצטנן באמבט הקרח במשך 3-5 דקות, או עד שהן לגמרי קרירות.

3. בשלב הבא, יש לייבש את הביצים כדי להיפטר מעודף לחות (עוד כלל חשוב באחסון אוכל מבושל). יש לנקות אותן באמבט הקרח ולהשתמש במגבת נייר כדי לייבש את קליפותיהן לפני האחסון.

4. ברגע שהביצים הקשות קרירות ויבשות, הניחו אותן בכלי פלסטיק והן ישמרו היטב במקרר במשך שבוע שלם.

כיצד לאחסן ביצים קשות קלופות

עדיף לאחסן ביצים קשות עם קליפתן, מכיוון שהקליפה אוטמת לחות ומונעת מהביצה לספוג טעמים וריחות אחרים מהמקרר. סיבה נוספת לשמור על הביצים בקליפתן? למעשה קל יותר לקלף ביצים קשות לאחר שבילו פרק זמן במקרר. אבל לפי דברי מועצת הביצים האמריקאית, בהחלט ניתן לקלף ביצים קשות טרם האחסון.

אז אם אתם רוצים לחסוך לכם זמן ועבודה מראש, פשוט בצעו את הצעדים שלעיל ואז קלפו אותן. לאחר הסרת הקליפות, הניחו את הביצים בקערה והוסיפו מספיק מים קרים בכדי לכסות אותן לחלוטין. יש לאחסן את הקערה כשהיא חשופה, במקרר - ולרענן את המים מדי יום. ניתן לצרוך תוך יומיים מרגע הקילוף.

כיצד ניתן לדעת אם ביצים קשות עדיין טריות

קשה להעריך טריות של ביצים קשות על סמך הסימנים הרגילים. למעשה, לפי מועצת הביצים האמריקאית כלל הריח הרע אינו חל על החטיף הבריא הזה; אם אתם מריחים ניחוח חזק - אלו רק הגזים שביצים מבושלות משחררות באופן טבעי.

למעשה, במקרה זה, אינכם צריכים לסמוך על חמשת החושים שלכם יותר מדי, מכיוון שההנחיות לשמירת טריות של ביצים קשות הן די פשוטות. כשמדובר בביצים מבושלות, הנחיות הבטיחות למזון הן פשוטות מאד. אם אתם עונים ב'כן' לשלוש השאלות הבאות, הביצים שלכן כנראה טריות וטובות לשימוש:

האם הרתחתם ואחסנתם את הביצים לפני פחות משבעה ימים?

האם השריתם את הביצים המבושלות במים קרים לאחר ההרתחה ולפני הקירור?

האם קיררתם את הביצים הקשות תוך שעתיים מרגע הבישול והקירור?

סלט ניסואז, מישהו?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר