לא חותמים חוזה מבלי לבדוק את השכנים

מצאתם דירה באזור נוח; לא רחוק מדי מההורים, ארבעה כיווני אוויר, מוסדות החינוך לטעמכם בקרבת מקום ואפילו המחיר ממש טוב. מה עוד יש להתעכב? למה לא לסגור חוזה? בגלל השכנים. מומלץ לברר על השכנים ולבדוק: האם תסכימו לילדיכם להתחבר עם ילדי השכונה בגן המשחקים?

בת אל מור | כיכר השבת |

אחת ההחלטות החשובות של כל זוג צעיר, היא היכן לגור. בין אם בקניית דירה לזוגות שמזלם שפר עליהם, ובין אם נאלצתם לגור בשכירות- מדובר בהחלטה שיהיו לה השלכות רבות לטווח הארוך, משך שנים ארוכות.

אם נניח לרגע בצד את העניין הכספי, ונתרכז בפרמטרים הנוספים שמנחים אותנו ברכישת דירה, נגלה שיש רשימה ארוכה של דברים שצריך לקחת בחשבון, ביניהם: המרקם החברתי של האוכלוסייה.לכן חשוב מאוד לבחור את איזור המגורים בקפידה, לערוך בירורים ולאסוף את מירב הנתונים שיעזרו לנו להגיע להחלטה הנכונה.

הציבור הדתי נוטה להתגורר בקהילות. לא מדובר רק בחלוקה לשכונות דתיות וחילוניות, אלא בהתפלגויות נוספות בתוך המגזר הדתי. במרבית המקרים, נוכל למצוא שכונות וריכוזים דתיים, המחולקים בתוך עצמם לגושים מגזריים. למשל, איזור חרדי אשכנזי, לצד איזור דתי לאומי, לצד ציבור חרדי ספרדי. מובן כי גם בשכונות אלו ישנן משפחות מסורתיות ואף חילוניות.

פירוש הדבר, שלא יתכן כמעט מצב של בידול הרמטי בין מגזר למגזר. לא בשכונות המגורים, לא בין הבניינים הסמוכים, ולעיתים אף לא בתוך אותו בניין מגורים.האם יש להטרוגניות היחסית של השכונה השלכות על חינוך הילדים? כיצד הדבר משפיע על המרקם החברתי בשכונה, אם בכלל?

אפשר לטעון שההבדלים בין קהילה דתית אחת לאחרת, הם עמוקים, מהותיים, שמקורם טמון בהשקפות עולם שונות, לעיתים אף מנוגדות. בפועל, ההבדל ניכר בצורת הלבוש. אנו נוטים לחשוב כל מיני מחשבות, וליחס דעות והתנהגויות שונות לאנשים, בהתייחס לצורת הלבוש שלהם.

ילדים מרבים לשחק עם שכניהם. הם גרים קרוב מאוד, נפגשים לעיתים תכופות, וכך נוצרות חברויות. האם תגבילו את הילדים שלכם ותאסרו עליהם לחבור לילדים אחרים בבניין, בגלל שהשקפת עולמם של הוריהם שונה משלכם? איך תקבלו את העובדה שבגן המשחקים המשותף לבניין שלכם, ולשלושת הבניינים הסמוכים אליו, תשחק בתכם, גרובה בגרביונים, עם בת השכנים הלבושה בחצאית ג'ינס?

ובהנחה שאינכם מחזיקים בבית מכשיר טלוויזיה, והשכנים כן. איך תתייחסו לחברות בין ילדיכם לילדיהם?

חינוך הילדים היא אחת הסוגיות המרכזיות בכל בית, ועוד יותר מכך כשמדובר בבית המושתת על השקפת עולם כלשהי, אשר ממנה נגזר אופי קיום המצוות והיחס אליהן, הסוגיה הופכת למרכזית פי כמה.

כל הורה מחנך את ילדיו בהתאם לאמונתו שלו, דואג למסגרות חינוכיות הולמות, שעולות בקנה אחד עם השקפת עולמו. בנוסף, אותו הורה מקפיד להעניק לילדיו עולם תרבותי וערכי ברוח השקפתו.

בדיוק מסיבה זו, יש חשיבות עליונה לבחירת מקום המגורים. כאמור, קשה לצפות להומוגניות מוחלטת של האוכלוסייה, ועל ההורים למצוא את האיזון בין שמירה על חינוך ילדיהם, לבין שמירה על המרקם החברתי בשכונה, בדרך שלא תפגע בתהליכי החברות של הילדים, ולא תגרום להורים לחשוב שילדיהם ניזוקים מיחסי חברות עם יתר ילדי השכונה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית