חדש: ילדים בגילאי 14 עד 18 זכאים למענק לימודים

מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי (נכות כללית, הבטחת הכנסה, שארים ומזונות) אשר להם ארבעה ילדים ויותר זכאים לקבל מענק לימודים לכל אחד מילדי המשפחה. בימים אלו הורחב מעגל הילדים הזכאים מגיל 6 עד 14 לגיל 6 עד 18 ומכאן שגם ילדים בוגרים יותר זכאים למענק לימודים * למי מיועד המענק? (לימודים)

עדינה אייריש | כיכר השבת |
מענק הלימודים הינו תשלום חד פעמי הנועד לסייע למשפחות בהיערכות לקראת שנת הלימודים ולהקל על ההוצאות הכספיות הרבות שיש למשפחות אלו.

עו"ד שרונה תגר המתמחה בזכויות ביטוח לאומי מדגישה כי: ''רוב הזכאים מקבלים את המענק באופן אוטומטי אולם קיימים זכאים שצריכים להגיש בקשה על מנת לקבל את המענק''. החל בשנת הלימודים תשע"ז ישולם המענק גם לילדים בגילאים 14 עד 18. עו"ד תגר מבהירה: ''כדאי לפנות בהודעה למוסד לביטוח הלאומי בסניף הרלוונטי למקום מגוריכם, ולעדכן כי במשפחה ילדים בין הגילאים 14 עד 18 ולבקש כי ישולם מענק הלימודים גם לילדים אלה''

את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס 'תביעה למענק לימודים' שניתן להוריד מהאתר של המוסד לביטוח לאומי. את הטופס ניתן להגיש בדואר, בפקס או בתיבת השירות של הסניף.

בדרך כלל מופקד המענק עד 15 לאוגוסט. כך שבמידה ולא הופקד המענק בחשבון הבנק שלכם, מומלץ לגשת ולעדכן בסניף הביטוח הלאומי את רשימת הילדים הזכאים.

מבין ההורים מקבלי הקצבאות שילדיהם זכאים לקבל מענק לימודים, נמצאים גם מקבלי קצבאות הנכות. במשפחות בהם אחד מההורים נכה ההיערכות לקראת שנת הלימודים מורכבת יותר מבמשפחה רגילה, מכיוון שלעיתים קרובות רק אחד מההורים כשיר לבצע את ההיערכות ובמקרה כזה העול המוטל עליו גדול יותר - לכן נכללים ההורים מקבלי קצבאות הנכות במעגל הזכאים כמו משפחות חד הוריות, אלמנים ואלמנות לקבל מענק לימודים עבור ילדיהם.

הורים רבים מלינים על העובדה כי מענק הלימודים מוענק רק למשפחות שלהם ארבעה ילדים ויותר, בשונה מזכאותן של משפחות בהן יש הורה אחד שם הזכאות הינה החל מהילד הראשון. המענק , שהינו בשיעור של למעלה מ 1000 ₪ לילד מהווה לעיתים קרובות תרומה משמעותית לכיסוי הוצאת ההיערכות לשנת הלימודים.

בשנים האחרונות ישנו גידול במספר מקבלי הקצבאות. על פי נתוני הביטוח הלאומי כ 230,000 איש מקבלים כיום קבצת נכות כללית. לא פורסמו נתונים על מספר הילדים הזכאים למענק לימודים, אך לפי הערכות לא כל הילדים הזכאים ממשים את זכאותם.

''הרחבת מעגל הזכאים באמצעות מתן המענק גם לילדים מגיל 14 עד 18'' מציינת עורכת הדין תגר, ''הינה המשך המגמה של מתן גמול כספי למשפחות המתמודדות בין השאר עם נכות או חולי. השנה הורחב מעגל גם הילדים הזכאים לקצבת ילד נכה מגיל 12 עד 18 לילדים הסובלים ממחלת הסכרת. גם במקרה זה, התבקשו הורים אשר זכאות ילדיהם הסתיימה בגיל 12 לפנות מחדש ולבקש הארכת הזכאות''

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית