משנכנס אדר - מרבים בשמחה?

איך שמחים כשעצובים? זו שאלה שמגיעה לפתחי חדשים לבקרים. מה באמת עושים? איך אוכל להיות שמחה, אם אני לא. איך אוכל להרגיש אושר והנאה, כשרע לי כל כך ונפשי בוכייה? כל החיים שלנו הם עבודה * איך לעשות את זה, כשכל כך רע?

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
כשעצובים?
לפעמים עלינו לעבוד על עצמנו שלא לקנא באחרים, על אף שכל כך מתבקש שנקנא באותה חברה, שעובדת ומרוויחה משכורת עצומה, בחברה שכל ילדיה שובי לב, או בכזו שיחסיה עם בעלה כאלו שרק היינו חולמות עליהם.

לפעמים עלינו לעבוד על עצמנו שלא לומר לילד שלנו דבר שקר, כי כך קל לנו יותר לשכנע אותו, לפעמים עלינו לעבוד על עצמנו, לנשוך את שפתותינו שלא לומר לבעל מילה של זלזול, על אף שהוא ממש הכעיס אותנו. כן, גם להיות שמחים צריך לשאוף, להשתדל, לדחוף ולהתעקש. לעבוד על עצמנו להיות שמחים.

לפניכן 5 דרכים להצליח בכך ועוד דרך אחת הכרחית:

1. הביאי את השמחה לביתך בכוח: השמיעי שירים באופן קבוע, דאגי להשיג שירים שעושים לך עצמך טוב. הילדים שלך יינקו ממך את האהבה למוסיקה ולשירה, ואי אפשר להקשיב לשירים ולהישאר אדישים...

2. קרה משהו טוב? אפילו לא מסעיר במיוחד. הילדה בת ה-12 קיבלה במבחן ציון שעודד אותה - אמרי לה: "אני שמחה לראות שאת מאושרת, בואי נרקוד ונשמח". הפעילי שיר וצאי עם כל הילדים בריקודים. כך ילמדו כולם לשמוח בשמחת האחר, ונראה אותם רוקדים ונשארים כאובים.

3. דאגי שביתך יהיה בית של הומור וחיוך - הילד אמר לך שהוא לא רוצה להוריד את האשפה, אמרי לו: באמת עדיף שנפתח את הדלת ובמקום לקחת את האשפה לחתולים נארח אותם אצלנו.

(כמובן בהומור צריכים להיות זהירים שלא לצחוק על הילד באופן שייעלב). באילו משפטים להשתמש? - זו החלטה שלך אבל ההומור מסוגל לגרום לילד לצאת מיד ממצב של דכדוך למצב של צחוק ושמחה.

4. למדי את בני הבית לחשוב באופן חיובי - להסתכל על דברים בחיוב ולקוות לטוב. נכון, קשה לומר לילד ששוכב במיטה, סובל ממחלה, שיתחיל לחייך, אבל אם תראי לו את הטוב, כמו למשל: "בוא, נסדר לך את המצעים של הלבבות, כדי שיהיה לך נעים לשכב כאן" או: "מיד אני מכינה לך תה ומגישה לך אותו בספל בצורת הצב, כדי שיהיה לך כיף לשתות אותו", את מלמדת את הילד לשים לב לחיוב ולא להתרכז בכאביו.

5. למדי את ילדייך לעשות טוב לאחרים - עשיית הטוב גורמת להרגשה טובה והרגשה טובה גורמת לשמחה. שלחי את הילד עם עוגה לשכנה, סתם כך, כי יצא לך משהו טוב. בקשי מהילד לטלפן לסבתא להודות לה על הבגד שקנתה ושהיום לבש.

ועוד משהו שאני מאוד ממליצה למצוא זמן לעשותו: פקחתם את העיניים בבוקר? אמרי עם ילדייך 'מודה אני' בשמחה ובהתרגשות, כך תחדירי בהם את השמחה ממתנת החיים שקיבלו הבוקר.

הילדים שוכבים במיטות בלילה? – אמרי אתם קריאת שמע בשמחה ובהתרגשות, כך יעצמו עיניים בשמחה וברגיעה. כך תחדירי בהם את ההתמקדות בטוב ובהודיה על מה שהיה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית