7 טיפים חשובים

התינוק הוציא שיניים? כך תצחצחו אותן בכיף ובלי בכיות

הבת שלי כבר בגיל של צחצוח שיניים וחשבתי שנכון יהיה לבדוק יחד איך כדאי לעודד פעוטות לצחצח שיניים בלי דרמות • מפרצופים מצחיקים ועד טריקים חשובים (משפחה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
חשוב לתת לפועט להיות בשליטה על האירוע (צילום: שאטרסטוק)

לתינוק יש שיניים? יופי! לפחות עכשיו הוא לא בוכה כל הלילה. עכשיו עוברים לאתגר הבא: לצחצח את השיניים הקטנות והחמודות שלו.

כל הורה לפעוטות יודע שמשימת צחצוח השיניים איננה קלה. כדי להקל עליכם, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מהמומחים איך לעודד את הפעוט לצחצח שיניים בקלות.

במוח – לא בכוח

בראש ובראשונה – לא נעשה לפעוט את ההליך דרמטי. אם נכפה עליו בכוח הוא לא יאהב לצחצח שיניים במשך חייו. לא כדאי להתעקש על הנושא כשאנו תופסים לו את הראש ומכניסים את המברשת בכוח. מוח עדיף בכל מקרה, בטח במקרה הזה.

למצוא את הזמן הנכון

ננסה למצוא איזה דרך הכי כיפית עבורו לצחצוח. אולי לפני האמבטיה שלו, אולי אחרי או אולי תוך כדי. אולי כדאי בכלל במיטה. בשעה שהוא שוכב ואז קל יותר לגשת לפה שלו ולהכניס לו את המברשת בלי להציק לו.

בחירה שלו

לתת לפעוט לבחור או את החולצה הכתומה או את החולצה הלבנה – זה תמיד רעיון טוב. זה מפתח אותו ונותן לו מרחב בחירה. כדאי לעשות את זה גם כאן. אפשר לקנות כמה סוגי משחות שיניים ולתת לו לבחור באיזה לצחצח היום. ככה במקום לריב אתו האם לצחצח שיניים עוברים אתו מיד לחלק של "באיזה משחה אתה רוצה לצחצח שיניים".

אותו דבר אפשר לעשות גם עם המברשת. קונים שתיים או שלוש סוגים של מברשות ובכל פעם נותנים לו לבחור באיזה לצחצח הפעם את השיניים שלו.

ככל שיש לפעוט יותר שליטה על 'האירוע' ככה הוא רגוע ומשתף פעולה.

פרצופים וצורות

בואו נהפוך את הצחצוח לחווייתי. אפשר לשיר בזמן הזה. לעשות פרצופים מצחיקים וצורות שונות עם המברשת או המשחה. ככל שזמן צחצוח השיניים יהיה חוויתי יותר – הפעוט ירצה את זה שוב בלילה הבא.

משחקי השן

שחקו אתו במהלך היום עם הבובות כאילו שהן מצחצחות שיניים. הראו לו שאתם מצחצים באוזן ותשאלו אותו אם כאן זה המקום הנכון לצחצוח. שאלו אותו אם ברגל זה המקום הנכון לצחצוח וככה הוא 'יעזור' לכם למצוא איפה באמת מצחצחים שיניים. מקווה שאתם באמת יודעים, כן?!

לצחצח יחד

כדאי לצחצח יחד אתו. פעוטות אוהבים לחקות אותנו ושהם רואים אותנו עושים משהו הם גם רוצים.

אפשר לשחק 'תור – תור'. הוא מצחצח לנו שיניים ואז אנחנו מצחצחים לו.

העשירו לו את הידע בנושא

הראו לו סרטים שעוסקים בנושא. הקריאו לו ספרים ותנו לו, כאמור, לצחצח לבובות או בכלל את רחבי הבית במברשת השיניים שלו.

קצר ולעניין

אה, זמן הצחצוח לא באמת צריך לעלות על חמש עד עשר שניות. פעוטות לא אוהבים את התהליך הזה ולא צריך להכביד עליהם. צחצחו 'אחת ושתיים' וסיימנו.

לסיום: חשוב להתמיד. הקפידו לצחצח עם הפעוט מידי ערב כדי שפעולה זו תיכנס לשגרה שלו והוא לעולם לא יפספס צחצוח שיניים.

רק בריאות וחיוכים לרוב!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית