התשובה תפתיע אתכם

בקיץ או בחורף - מתי קל יותר לעבוד את ה'?

האם בגלל שקר או חם בחוץ זה עשוי להשפיע על עבודת ה' שלנו? • ד"ר יחיאל הררי בהסבר מאלף שישנה לכם את זווית הראיה גם לעבודת ה' וגם לחיים בכלל, בקיץ ובחורף (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הדרך לצאת מדכדוך, הן בעבודת ה' והן בחיים בכלל (צילום: שאטרסטוק)

באחד מימי החורף הקרים עלתה בי השאלה הבאה: האם קל יותר לעבוד את ה' בקיץ – בגלל שחם, ועד כמה קשה יותר בחורף, בגלל שקר ומצומצם?

ככל שנברתי בחיפושים גיליתי כי בחורף ישנה תופעה של "דכדוך חורף" שמופיע אצל לא מעט אנשים. הגעתי להבנה כי ייתכן מאוד שבחורף קשה יותר לעבוד את ה' בשמחה ובחדווה.

אחד המשפטים שמאוד תפסו אותי היה של הרבי הקודם של חב"ד אדמו"ר הריי"צ שאמר שקל יותר לעבוד את ה' בקיץ מבחורף.

אז מה, בחורף יהיה קשה לעבוד את ה', אין עצה ותובנה להתעודד בימי החורף ולעלות טפח מעל הקרקע? זה הגורל שלנו, שבחורף יהיה לנו קשה יותר לעבוד את ה'?

קבעתי שיחה עם ד"ר יחיאל הררי. די בכמה דקות שיחה אתו כדי לקבל תמונת מצב אחרת לחלוטין שתשנה לנו את כל הגישה על עבודת ה' בימי החורף, אבל לא רק, אלא על החיים בכלל בשעה שקר ומצומצם.

להיות בשמחה - תמיד. ד"ר יחיאל הררי (לירון מולדובן)

"אחד העקרונות המשמעתיים בחסידות שהאדם הופך להיות לא מותנה בחיצוניות", פותח ד"ר יחיאל הררי בשיחה לכיכר השבת, "מזג האוויר אינו משפיע עליו. את זה, מסביר אדמו"ר הזקן, בעל התניא, עושים על ידי שמחה. האדם יכול להתגבר על המציאות הגופנית ולשנות את הזווית שהוא מסתכל על המציאות על ידי השמחה.

"דווקא שקר יש להגביר את מידת החיות. שאתה חם מבפנים – אתה מתגבר על הקור מבחוץ".

ד"ר הררי ממשיך: "נכון שחורף מביא להתכרבלות. האדם בזמן הזה פחות מגלה את הכוחות הפנימיים שלו ופחות יוצא החוצה. אין ספק שלעבוד על עצמך בימים אלו - זה בניגוד לטבע שלך, אבל אם אתה מתמלא שמחה ועובד על הזווית שלך – אז ככה זה יהיה. מחשבה יוצרת מציאות", ד"ר הררי נחרץ.

אז אתה אומר שהשמחה היא המפתח להתמודד עם החורף?

"אכן. כידוע, שמחה עיקר העבודה. בקיץ, אגב, יש פיתויים אחרים. הכל פתוח יותר וזו התמודדות בפני עצמה. אבל בחורף, כל העבודה שלנו זה לעבוד על הקרירות. לא סתם חסידות התפתחה במקומות קרים ברוסיה.

"יש מאבק מתמיד בנפש בין חמימות לקרירות. המטרה לגלות את כוחות הנפש בצורה נכונה. חשוב גם לא להגיע ליותר חום שיביא לרגשות לא רצויים", חותם ד"ר הררי את השיחה המאלפת.

אם כן מצאנו תשובה, כפי שאמר רבי נחמן מברסלב: מצווה גדולה להיות בשמחה – תמיד!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר