האם כל אחד יכול להיות מאמן אישי?

עולם האימון אכן הפך בישראל ל'טרנד חם' בעשור וחצי האחרונים. זה הפך להיות 'אין'. קורסים ו"בתי ספר" לאימון צצים כפטריות אחרי הגשם. כולם רוצים להיות מאמנים אישיים. זה נדמה כדבר קל, פשוט. העובדה שאנשים באים להקשיב לנו המאמנים (ועוד משלמים!) זה בהחלט מחמיא לאגו. אבל מסתבר שזה לא באמת כך

מנחם זיגלבוים | כיכר השבת |
מנחם זיגלבוים (צילום: כיכר השבת)

כמעט מדי שבוע אני מקבל טלפון מאנשים, רובם אנונימיים, שמתייעצים איתי לגבי האימון: "אני חושב שאני יכול להיות מאמן מצוין. אני מרגיש שיש לי את זה", הם אומרים, "מה דעתך, כדאי לי ללכת וללמוד?"

בכל פעם אני מחייך לעצמי. זו שאלה כל כך כוללנית, ובדרך כלל חסרים כל כך הרבה פרטים כדי לדעת אם כדאי או לא כדאי, אם מתאים או לא מתאים. "כבר היום יש אנשים שמקשיבים לעצות שלי", הוסיף ואמר לי מישהו בשבוע האחרון.

אז בואו נעצור רגע לפני שאנחנו ממשיכים הלאה.

עולם האימון אכן הפך בישראל ל'טרנד חם' בעשור וחצי האחרונים. זה הפך להיות 'אין'. קורסים ו"בתי ספר" לאימון צצים כפטריות אחרי הגשם. כולם רוצים להיות מאמנים אישיים. זה נדמה כדבר קל, פשוט. העובדה שאנשים באים להקשיב לנו המאמנים (ועוד משלמים!) זה בהחלט מחמיא לאגו. אבל מסתבר שזה לא באמת כך.

אימון זה לא מתן יעוץ ולא חלוקת עצות חכמות. בשביל זה יש יועצים כלכליים, יועצי תזונה, יועצי בריאות, יועצי השמת עבודה, יועצים ארגוניים, וכן הלאה. אימון במהותו הוא תהליך ממוקד – ועם זאת אחראי מאד - שתפקידו לעזור לאדם להגדיר יעדים בחיים, להציב לעצמו חזון ולהתחיל לנוע לשם בהליכה זהירה ומדודה הנעשית מתוך היכרות המאמן את המתאמן כמו גם את הכוחות, היכולות והכשרונות שיש בו. על פי זה מתאימים תכנית עבודה שהאפקט המעשי שלה הוא תנועה; יציאה ממקום למקום ומימוש יעדים.

לא קל להוציא אנשים "מאזור הנוחות" שלהם ולהוליך אותם בדרך חיים חדשה ולא-מוכרת. מדובר בתהליך שבו המאמן מלווה את המתאמן מתוך אחריות וזהירות, נכון להיות קשוב וזמין לו גם בשעות קשות של קושי ונפילה, כולל גם טלפונים לא-פשוטים באמצע היום או במהלך הערב.

יחד עם זאת – אין אושר גדול מכך לראות אתם שמעז לעשות דברים שהוא מעולם לא האמין שהוא יהיה מסוגל לעשות אותם. אין הנאה גדולה מזו לקבל טלפון בערב חג הפסח ממתאמנת שאומרת תודה על כך שהצליחה לעבור את חודש הנקיונות מתוך רוגע, שלווה וקבלה פנימית ומתוך הבנה ש'מה שאספיק – אספיק'.

עולם האימון מחפש את האנשים הטובים, האיכותיים והאחראים. אנשים עם שיקול דעת וזהירות שמבינים את גודל האחריות וכי לא פעם מדובר בדיני נפשות ובדיני משפחות. זה מה שנדרש ממאמן אישי ("קואוצ'ר").

מסלול לימודים מקצועי יוצא לדרך

בימים האחרונים ראיתי את תכנית הלימודים ("סילבוס") של ארגון י.נ.ר. שיוצא כעת לראשונה בתכנית לימודים למאמנים אישיים בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן. שני ארגונים מקצועיים שכבר הוכיחו לאורך שנים ארוכות רמה גבוהה של מקצוענות ורצינות. (גילוי נאות: כותב השורות נמנה על צוות המרצים בקורס שהרשמתו עומדת להיסגר בימים הקרובים).

אני באמת מזמין את מי שרואה את עצמו מתאים ומוכשר, ומי שעונה על ההגדרות הנ"ל, להצטרך לנבחרת מאמנים איכותיים בציבור החרדי, ולהתחיל את המסלול הכל כך רגיש, אחראי ומרומם.

נ.ב. ופיסקה אחרונה לאותו אלמוני שהתקשר אלי והפציר בי שאסכים לדעתו שהוא מתאים להיות מאמן למרות שהיה נשמע רחוק מכך – אני חושב שלימודים אלו בהחלט יתרמו לך עצמך, לזוגיות ולאורח החיים שלך, בלי קשר לאימון הזולת. זה גם רווח עצום.

מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי, סופר ומרצה במרכז י.נ.ר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר