פותחים שבוע ברגל ימין

מכירים את הציני והעוקצני שיושב במסיבה?

במקרה של ציניקן לפניך, הדרך הטובה ביותר היא לשלוח לעברו מבט מבין וחומל, ופשוט לשתוק או אפילו לחייך חיוך קטן. שתיקה מול ציניקנים, יכולה להביך אותם במובן הזה שהם כביכול לא מצליחים להטיל את אימתם על סביבתם. שתיקה כזו ממיסה אפילו גדרי תיל. בדוק ומנוסה. * הקאוצ'ר מנחם זיגלבוים, בטור אימוני שנותן לך מפתחות להצלחה

מנחם זיגלבוים | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מכירים את האיש הזה שיושב במסיבה בחברת אנשים, כולם נינוחים ומבסוטים, מפטפטים עצמם לדעת, ורק הוא שולח עקיצות לכל עבר? או ההוא שביחד עם החיוך שלו וקריצת העין, משגר הערות ציניות סביבו?

זה קורה לא מעט.

הגעתי פעם לשמחת חתונה והתיישבתי ליד אחד השולחנות. אחד האנשים שישב שם לא הפסיק 'לעקוץ' את האנשים שמסביב. הוא כמובן לא שכח לקרוץ ולחייך, כאילו הכול בדיחה מוצלחת. בשלב מסוים זה הפך למעיק.

ציניות, 'עקיצות' ושנינויות שהופכות להיות חלק בלתי נפרד משיח של אדם (למעט מקרים בודדים ורחוקים של בדיחות הדעת), הם שפה של אנשים מסוימים שבחרו להשתמש בשפה הזאת במקום לדבר בשפה הישירה, הפשוטה והכנה, ככה מהלב. יש לשפה הזאת מנגינה וקצב משלה. הכול כאילו 'בצחוק' אבל אבוי לאדם שישיב להם כגמולם בעקיצה לעומתית ישר לתוך מקום הרגיש שלהם. הו, מה שיקרה אז...

למה אנשים אכן משתמשים בשפה הזאת?

בעולם האימון משתמשים בין השאר בדרך ה'קילוף'. לכל מעשה, אמירה או אפילו מחשבה, יש סיבה ומניע שגורמים לאדם לפעול בדרך שבה הוא בחר. צריך פשוט לקלף את השכבה העליונה ולראות מה יש תחתיה, ולזהות את העובדות האמיתיות.

כמעט תמיד מדובר באנשים חלשים או אנשים שיש בהם מקומות חולשה והם מפחדים שמישהו יגלה ויחשוף את המקום הפגיע שלהם. מה עושים כשיש מקומות חולשה? מקימים חומה גבוהה ומקיפים אותה בגדר תיל דוקרנית. זה בדיוק מטרת השימוש בעקיצה או באמירה צינית – כאומר: עצור! אל תעז להתקרב אלי, אני תוקפני.

זה אכן מה שקורה לאנשים שבאופן שיטתי הם ציניים ועוקצניים – אט אט הסביבה מתרחקת מהם; מה שבטוח בטוח. וכשאנשים מתרחקים מהם, הם מרגישים פחות מאוימים ופחות חשופים לפגיעה.

אז בפעם הבאה, כשאתם נתקלים או יושבים עם מישהו שדואג לשגר 'עקיצות' על חשבונכם באופן סדרתי, דעו לכם שהוא חלש. חלש מאוד. ובגלל שהוא חלש, הוא חושש שמא מישהו יזהה את המקום החלש שלו ומשום כך הוא מקדים "תרופה" למכה ומנסה להגן על המקומות חלשים שיש בו. תגובה נגדית של ציניות ועוקצנות, תוביל ברוב המקרים להתלהטות ול"כיפוף ידיים", לאמור: מי יותר חזק בלשונו, ומי מצליף כואב יותר.

במקרה של ציניקן לפניך, הדרך הטובה ביותר היא לשלוח לעברו מבט מבין וחומל, ופשוט לשתוק או אפילו לחייך חיוך קטן. שתיקה מול ציניקנים, יכולה להביך אותם במובן הזה שהם כביכול לא מצליחים להטיל את אימתם על סביבתם. שתיקה כזו ממיסה אפילו גדרי תיל. בדוק ומנוסה.

מי צריך חומות הגנה?

אנשים ששמים את עצמם מאחורי חומות הגנה, זה אומר שהם חלשים ומשום כך הם נזקקים לחומות מגן. אדם חזק, אף אחד לא יעז להתחיל איתו סתם. הכוח שלו נמצא בתוכו, ולא בעזרים חיצוניים.

הכוח האמיתי של אדם נמצא בשפה כנה, פשוטה וישירה בגובה העיניים. אדם חזק אפילו יכול לדבר על החולשות שלו בשלוות נפש מבלי לחשוש שמא הוא ייפגע. בחיוך שהוא מנפיק בשיחה עמך ובשלווה הפנימית שהוא מקרין החוצה, גם אם טרם הוציא מפיו מילה אחת, הוא משדר את חוסנו האישיותי. לא בכדי, אנשים כאלה 'ממגנטים' אליהם אנשים נוספים.

מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי למצוינות ולהצלחה eimunmz@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר