הכי קרוב למושלם: קבלו את הטלפון הכי חכם בשוק - LG G3 • סקירה

חף כמעט מגימיקים עם מעבד עוצמתי, זיכרון RAM ענק ומסך חד באיכות שטרם נראתה, זוכה הטלפון החדש והמדובר ה-LG G3 בצדק בתואר הטלפון הכי חכם בשוק. מדור דיגיטל קיבל הצצה לטלפון שללא ספק מגמד את המתחרות והופך טלפון חכם לטלפון פשוט חכם ומתוחכם (סקירה מקיפה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

נדמה כי בשנה האחרונה לא הושק בעולם שום טלפון שבאמת ממציא את הגלגל מחדש, כזה שבאמת שווה לשדרג את הטלפון מהדור הקודם בשבילו. אחת אחרי השנייה השיקו ענקיות האלקטרוניקה את הדור החדש של סדרות הדגל שלהם, ולכולן היה במשותף דבר אחד, הן לא חידשו שום דבר. כל יצרנית מצאה כמה גימיקים שינסו למשוך את משתמשי הדור הקודם לשדרג את הטלפון, אך כמעט ולא היו שינויים משמעותיים בעולם הטלפונים החכמים.

ואז הגיע ה-LG G3 והזכיר לנו שבלי הרבה רעש וצלצולי ההשקות הנוצצות, אפשר לייצר טלפון שהוא לא פחות מקרוב לשלמות. מכשיר שמוביל אותנו לדור הבא של הטלפונים חכמים. הדור הבא שהופך את הטלפון, מטלפון חכם, לטלפון מתוחכם. בעצם זה בדיוק מה שכולם ציפו מטלפון דגל שאמור להוביל לדור הבא, עוצמה שטרם נראתה.

חומרה

כפי שמצופה מטלפון דגל, ה-LG G3 מציג את מיטב התוצרת של יצרניות השבבים. הטלפון מצויד במעבד סנאפדרגון מבית ענקית השבבים קוולקום, המעבד העוצמתי מרובע ליבות, ופועל במהירות שעון של 2.5GHz.

גם בזיכרון ה-RAM של המכשיר, LG הציגה לראשונה טלפון סלולרי עם 3 GB זיכרון. הטלפון אמנם מגיע ב-2 דגמים, בדגם היקר יותר כאמור ישנם 3 גיגהבייט זיכרון, כשהדגם הזול יותר מציע 2 גיגהבייט זיכרון.

נפח האחסון הפנימי של המכשיר נע בין 16 GB בדגם הזול יותר, ועד 32 GB בדגם היקר יותר. כמו ברוב מכשירי האנדרואיד, המכשיר מכיל חריץ זיכרון, בו תוכלו להרחיב את נפח האחסון ל-GB נוספים.

בקישוריות הLG-G3 מציע את הסטנדרט בשוק מכשירי הדגל, כשהוא תומך כמובן בדור הרביעי. כמו גם בתקנים הכי מתקדמים של הWI-FI ובלוטות', וכן את ה-NFC שמאפשר תקשורת בטווח אפס על ידי הצמדת המכשיר למכשיר שני או לשבב תומך. הטלפון גם מציע משדר אינפרא אדום שיכול לשמש כשלט אוניברסלי.

שילוב מיטב החומרה, גורם לכך שהטלפון מהיר כברק. במהלך הימים בהם ניסינו את המכשיר, הוא לא נתקע ואפילו לא התמהמה להציג לנו את שביקשנו אפילו פעם אחת. גם כשהעמסנו עליו אפליקציות ומשחקים כבדים במיוחד שדורשים כוח עיבוד רב.

מסך

המסך הוא ללא ספק היהלום שבכתר בטלפון הנוכחי. LG מביאה לראשונה מסך באיכות שטרם נראה כמותו בטלפונים, ואשר בהחלט איכותי יותר מרוב מוחלט של מסכי המחשב. מסך ה-Quad HD ברזולוציית שיא של 1440X2560, בגודל 5.5 אינץ' ועם פאנל IPS איכותי, מציג לכם מסך חד כתער. כל נקודה ברורה, כל פיפס מודגש. ככה זה כשיש לכם את המסך החד בעולם.

המסך הסופר איכותי מתפקד נהדר גם מול אור שמש ישיר, תוכלו לראות בברור כל דבר, גם בשהייה מחוץ למקום סגור. הטלפון מציג גם פיצ'ר שמודד את רמת האור, משנה את בהירות המסך לפי הצורך באופן אוטומטי, כך תוכלו לחסוך בחיי הסוללה.

המסך הינו אחד מהגדולים בשוק, לא רק במובן האיכות, אלא בגודל הפיזי שלו. יש שיאמרו גדול מדי, אבל לטעמינו לאחר שמתרגלים לגודל שלו, הוא נוח מאוד. יהיה קשה מאוד למשל להקליד עם יד אחת, למרות פיצ'ר מיוחד שהוסיפה LG במקלדת, שמסיט את המקלדת לצד אחד לבקשתכם, כך תוכלו לנסות להקליד ביד אחת. אך כשמתרגלים למסך, ואם שני הידיים פנויות, תוכלו לראות בכך גם מעלה - ההקלדה בשתי ידיים הופכת לקלה ומהירה יותר ממה שאנו רגילים.

המכשיר החדש (צילום: כיכר השבת)

סוללה

דווקא בגזרה זו, למרות הסוללה החזקה מאוד (3,000 מיליאמפר), התאכזבנו יחסית. בשימוש אינטנסיבי למדי, החזיק מעבד הסוללה קצת יותר מ-8 שעות עבודה. במצב חסכוני יותר הצלחנו להחזיק את הטלפון יום עבודה שלם. אך בסיומו היינו חייבים לרוץ למטען.

כאמור, הסוללה חזקה מאוד, והיא אחת מהגדולות שיש. אלא שכל הנראה המסך המאוד איכותי ומאוד גדול, זולל את הסוללה בקצב מוגבר.

LG מציעה פתרון בדמות מצב חסכון בחשמל, שמגיע בכל הטלפונים שלה, ומציע לכבות התקני תקשורת מיותרים כמו גם להוריד את בהירות המסך כשהסוללה יורדת מרף 30 אחוזים. הפיצ'ר הזה יקנה לכם לפי הערכתנו עוד כשעתיים של עבודה.

במצב המתנה שכולל כל ההתקנים דלוקים, כמו גם אפליקציות שמקבלות עדכונים שוטפים. תוכלו לשרוד אפילו כמה ימים בלי להטעין את הסוללה.

מצלמה

המצלמה האחורית שמציגה LG היא פשוט טובה. חיישן המצלמה הוא באיכות 13 MP, שמצלם תמונות באיכות נהדרת. בנוסף, LG מציגה חיישן לייזר ייחודי, שאחראי למנגנון ייצוב תמונה ופיקוס אוטומטי, שיכול להתבצע במהירות שיא בזכות חיישן הלייזר.

המצלמה של ה-LG-G3 תייתר לכם את הצורך במצלמה. אמנם, רוב מכשירי הדגל של החברות הגדולות מציגות מצלמות באיכות סבירה ומעלה, גם כאן מדובר במצלמה נהדרת, שיודעת גם להתמקד במהירות על כל חפץ.

צילומים במכשיר החדש
צילומים במכשיר החדש
צילומים במכשיר החדש

בצילום באור יום טבעי התוצאות מרהיבות. בצילום בלילה, או באור לא טבעי, התמונות יצאו טובות, אך כבר ראינו טובות מהן. בכל מקרה, למשתמש הממוצע המצלמה יותר ממספקת. המצלמה הקדמית מספקת איכות תמונה לא רעה בכלל. החיישן הקדמי הוא באיכות של 2.1MP.

גימיק נוסף למצלמה הוא פיצ'ר שמצלם תמונה לפי פקודה קולית. מה שיכול לסייע לאלו מבינינו שמחבבים את צילום הסלפי.

ממשק המצלמה כמיטב המסורת של LG נקי ומינימליסטי, נוח מאוד לתפעול. תוכלו לעבור בין המצלמה הקדמית והאחורית בהחלקת אצבע על המסך.

איכות שמע

בסופו של דבר, למרות שככל שמתקדם הזמן המכשירים החכמים הופכים למחשבים לכל דבר, צריך לזכור שהסמארטפון הוא גם טלפון. ולצערנו לפעמים יצרניות הטלפונים שוכחות זאת, היטב זכור לנו האייפון 4 שהתגלה כמכשיר טוב, אך כטלפון זוועתי.

(צילום: יח"צ)

לשמחתנו, LG לא קיפחה את הטלפון במכשיר הדגל שלה. איכות השמע בטלפון נהדרת משני צידי הקו. והרמקול יספק לכם עוצמת שמע גבוהה במיוחד, שתייתר לכם לגמרי את הצורך בדיבורית לרכב.

אמנם, כשבדקנו את איכות השמע במוזיקה התאכזבנו קצת. הרמקול המאוד עוצמתי, אינו סטראופוני. וכן האזניות המצורפות אינן יודעות לטפל בצלילים הנמוכים.

מראה

המראה של ה-LG-G3 סולידי נקי ומינימליסטי, אנחנו אהבנו מאוד את המראה החלק. בזמן שחלק מהיצרניות מעמיסות את חזית הטלפון בכפתורים, LG מציגה טלפון נקי בלי כפתורים בולטים. בדומה לקודמו ה-G2, כפתורי ההדלקה ועוצמת השמע נקבעו בגב הטלפון. בתחילה זה מרגיז, אך כשתתרגלו תבינו ששם מקומם האמיתי.

המכשיר מעוגל בגבו, ומציג מראה מתכתי מכובד. אבל חבל שרק המראה כך, מכיוון שגב המכשיר בנוי מפלסטיק, שגם שביר למדי, וכדאי להגן עליו מנפילות.

תוכנה

הטלפון מגיע עם אנדרואיד 4.4.2 (קיטקט), זה לא האנדרואיד הכי מעודכן, אך לא תמצאו הרבה הבדלים. הממשק הוא הממשק המוכר של LG, גם הוא נקי יחסית, והוא פשוט ונוח לתפעול.

LG מציעה כמה תוכנות שמאוד מקלות על השימוש בטלפון, כמו גם הופכת את הטלפון מטלפון חכם, לטלפון מתוחכם.

כך למשל תוכנה ייחודית בשם Smart Notice, תלמד אתכם ותעזור לכם להתנהל, כשהיא הופכת לעוזרת האישית. כך למשל אם תקבלו או תוציאו מספר שיחות טלפון למספר מסוים שאינו שמור באנשי הקשר, יציע ה-Smart Notice להוסיף את המספר לאנשי קשר. אם תדחו שיחה או סתם לא תענו לה, היא תציע לכם לאחר זמן להתקשר חזרה למספר.

ה-Smart Notice גם יציע ללמד אתכם על הפיצ'רים של הטלפון. והוא אמור ללמוד את סדר היום שלכם, ולהציע לכם הצעות משתנות שאמורות להקל עליכם, בדומה לשירות של גוגל Google now.

LG גם הקדימה את גוגל בנושא 2 אפליקציות במסך אחד. בעוד גוגל הודיעה שהדבר יתאפשר במערכת ההפעלה הבאה שלה, LG מציעה כבר עתה להריץ 2 אפליקציות במסך אחד. זה אמנם לא יפעל על כל האפליקציות, אלא על כמה מהן - בעיקר של גוגל. תוכלו למשל לפתוח את הדפדפן ואת הדואר אלקטרוני או גלריית הצילומים, וכן את רוב האפליקציות של גוגל, במסך אחד.

תכונה שימושית מעניינת נוספת שמציעה LG היא ה-Knock Code וה-Knock on, שמאפשרת להפעיל ולכבות את המסך על ידי 2 נקישות. או להגדיר קוד לפי סדר מסוים של נקישות על המסך הכבוי לפתיחה.

גב המכשיר (יח"צ)

גם בנושא הפרטיות, תוכלו להגדיר חשבון אורח, שם תוכלו לקבוע להיכן תהיה לאורח גישה. ותוכלו להפעיל את חשבון האורח על ידי הקשת רצף קוד שנקבע מראש, במקביל לרצף שיפתח לכם את חשבון המשתמש הרגיל.

גם הזיהוי הקולי שגוגל פיתחה, יעבוד לכם באופן מרשים שאנו לא רגילים אליו בעברית. הזיהוי הקולי הצליח לזהות את הרוב המוחלט של שאלותינו, באופן מדויק ומהיר ביותר.

תוצאות וסיכום

ה-LG-G3 הוא ללא ספק טלפון דגל שראוי לשמו, מדובר בטלפון אשר קרוב לשלמות, וללא כל ספק הוא הטלפון החזק והטוב ביותר בשוק. כשהמתחרים לא מתקרבים לרמת החומרה, ואולי גם לתוכנות המיוחדות שלו. גם מחירו ראוי יותר מהמתחרים, והוא עומד החל מ-3,100 שקלים לדגם עם הנפח הקטן יותר.

הטלפון מהיר כברק, המסך חד כתער, באיכות שטרם נראתה. כמו גם זיכרון הטלפון שידאג יחד עם המעבד העוצמתי, שהטלפון לא יתקע, גם בשימוש כבד במשחקי תלת ממד.

יחד עם זאת, לא לכולם מתאים טלפון בגודל כזה, אבל לאחר תקופת הסתגלות קטנה זה אמור לעבור. בנוסף, הטלפון נוטה להתחמם בזמן מאמץ. וחשוב לזכור גם את הסוללה שלמרות עצמתה לא תחזיק מעמד יום שלם.

בנוסף, העובדה שבאופן רשמי הטלפון אינו עמיד למים (למרות שסרטונים ברשת מלמדים שהוא דווקא עמיד במים), וכן שהטלפון רגיש מאוד לנפילות (שאמנם לא ישברו את המסך אך עלולים לסדוק את המעטפת). מלמדות אותנו שלמרות שהטלפון הוא החזק והטוב ביותר בשוק כיום לדעתנו, הוא עדיין לא מושלם, ותמיד יש לאן להתקדם.

חובבי טכנולוגיה? עשו לייק לעמוד הפייסבוק של דיגיטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר