יש מהיר ויש מהיר יותר?

נציגי סלקום מטעים לקוחות: מספרים כי רשת 4.5 פעילה

הרשות השנייה הורתה לחברת סלקום לשנות את הפרסומים המטעים על רשת דור 4.5 מהם ניתן להבין שהרשת המתקדמת כבר פעילה וזמינה לציבור - למרות שהדברים אינם נכונים. אלא שבדיקת "כיכר השבת" מגלה כי נציגי מכירות רשמיים בנקודות שירות של סלקום ממשיכים להטעות את הלקוחות • סלקום בתגובה: "ההשקה בשלב זה המוצעת ללקוחות של רשת דור 4 LTE בלבד. כל דיווח אחר מקורו כנראה בחוסר תשומת לב ובלבול"(דיגיטל,סלולר)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הדור הרביעי שהגיע לאחרונה לישראל, כבר גורם למלחמות פרסום בין חברות הסלולר. כשנכון להיום שלוש החברות הוותיקות, סלקום, אורנג' (פרטנר) ופלאפון, כבר הפעילו את רשתות ה-LTE המכונות הדור הרביעי ללקוחותיהם ללא תשלום, כפי שדרש משרד התקשורת.

חברת סלקום, העלתה קמפיין פרסומי גדול בערוצים המסחריים תחת הכותרת "יש מהיר ויש מהיר יותר", וממנו ניתן להבין כי סלקום מפעילה את הדור המתקדם יותר LTE Advenced, אשר מכונה דור 4.5. זאת למרות שהטכנולוגיה טרם זמינה בישראל מכיוון שבמשרד התקשורת טרם פינו את תחום התדרים המשמש את דור 4.5.

בעקבות הפרסום המטעה, כך חשף אמש (שני) "דה מרקר", שלחה הרשות השנייה מכתב להנהלת סלקום, ובו כותבת הרשות כי "מהביסוסים שהוצגו בפנינו ומבדיקותינו עולה כי טכנולוגיה זו אינה זמינה כיום לציבור. קיימת הטעיה באמירה כי סלקום מביאה לכם את דור 4.5 ,LTE Advenced, שכן בשל ההקשר שבו מוצגת האמירה והנראות בתשדיר הצופה הסביר עלול לסבור בטעות כי טכנולוגיה זו מוצעת כבר היום ללקוחות החברה. כדי למנוע הטעיה בדבר זמינות השירות נדרש המפרסם לתקן את התשדיר כך שיובן כי הטכנולוגיה תוצע כשירות עתידי בלבד"

בעקבות התערבות הרשות השנייה, נאצלה סלקום לשנות את ניסוח הפרסומים. מקור הפרסום המטעה הוא בכך שחברת סלקום כבר החלה לפרוס את תשתיות דור 4.5, כמו חברת אורנג', אלא שכאמור, הרשת אינה פעילה מכיוון שתחום התדרים הנחוצים להפעלתה טרם אושרו להפעלה על ידי משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים.

רשת הדור הרביעי הגיעה לישראל (צילום: שאטרסטוק)

נציגי השירות ממשיכים בהטעיה

אלא, שמבדיקת מדור "דיגיטל" של כיכר השבת עולה כי נציגי השירות והמכירה של סלקום בנקודות השירות, ממשיכים להטעות את הלקוחות בנוגע לרשת החדשה, וטוענים כי רשת דור 4.5 כבר פעילה, וכי לקוחות החברה נהנים כבר מהדור החדש, שכאמור לא ניתן עדיין להפעילו.

נציגי שירות של סלקום סיפרו ל"כיכר השבת" כי קיבלו הנחיה לספר ללקוחות כי רשת דור 4.5 כבר פעילה, למרות הפרסומים בכלי התקשורתי כי דבר זה אינו אפשרי.

מבדיקה שביצענו, עולה כי נציגי השירות בלפחות שני נקודות מכירה שונות, מספרים כי רשת הדור הרביעי כבר פעילה. ואף טוענים כי סלקום היא היחידה המפעילה את דור 4.5, בניגוד לשאר החברות, וכי בעקבות כך המשתמשים יכולים להנות ממהירויות גבוהות יותר משאר החברות.

אלא, שמלבד העובדה כי הדברים פשוט לא נכונים, וסלקום לא מפעילה את הדור החדש. סלקום אינה היחידה שפורסת את הדור האמור, חברת אורנג' אף היא קרובה לסיום פריסת דור 4.5, וגם היא טרם יכולה להפעיל את הטכנולוגיה בעקבות המחסור בתדרים הנדרשים.

כשביקשנו שוב מהנציגים לחזור ולבדוק לנו אם רשת דור 4.5 פעילה, חזרו אלינו וסיפרו כי הרשת פעילה בערים נבחרות בארץ, וכי עד נובמבר תפעל הרשת בכל רחבי הארץ. יצויין, כי תיעוד של הטעיית הלקוחות על ידי נציגי השירות והמכירה של סלקום שמור בידי מערכת "כיכר השבת".

גם בפרסומי החברה באתר המיוחד שפתחה בנושא, ניתן להסיק כי החברה כבר מפעילה את הדור המתקדם. באתר מוצג פרסום כי סלקום מביאה לכם את דור 4.5. ורק באותיות הקטנות מבואר כי "אתם מוזמנים ליהנות כבר היום מרשת LTE (הדור הרביעי ח. א.) של סלקום, ללא תוספת תשלום".

והבעיה אינה רק בפרסומים, כשבדקנו במרכז השירות הטלפוני של חברת סלקום, סיפרה לנו נציגת המכירות כי רשת דור 4.5 כבר פעילה, ונוכל ליהנות ממנה כבר היום. אנו אמנם בדקנו רק בשני מרכזי שירות ומכירות רשמיים ובשירות הטלפוני של החברה, אך התחושה היא כי כל נציגי סלקום מטעים את לקוחותיהם.

סלקום מפרסמת את הדור ה-4.5 (צילום מסך)

תגובת סלקום:

מסלקום נמסר בתגובה: "הרשת הנפרסת על ידי החברה הינה בעלת יכולות LTE Advanced (רשת דור 4.5) שמותנות בזמינות תדרים ובאישורי משרד התקשורת, וההשקה בשלב זה המוצעת ללקוחות של רשת דור 4 LTE בלבד. כל דיווח אחר מקורו כנראה בחוסר תשומת לב ובלבול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר