מיקרוסופט יוצאת למלחמת מאסף על Windows Phone

ענקית התוכנה מיקרוסופט יוצאת למלחמת מאסף לכאורה חסרת סיכויים על מנת לנסות ולהחדיר את מערכת ההפעלה שלה לניידים, Windows Phone, לשוק. מסבסדת ל-HTC את מכשיר הדגל שלה שיריץ את Windows Phone. ובמקביל חותמת עם סמסונג על הסכם להפסקת תביעות בתמורה למכשירים של סמסונג שיריצו את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט

חיים אבני | כיכר השבת |
מכשירי נוקיה התומכים בווינדוס פון (צילום: יח"צ)

הכישלון הקולוסאלי של מיקרוסופט ב-Windows Phone מחריד את הענקית מרדמונד, אשר חוששת כי היא הולכת ומאבדת את השליטה על שוק מערכות ההפעלה. מיקרוסופט שעשתה את הונה מרכיבה על גל המעבר למחשוב האישי, פספסה בגדול את המעבר מהמחשוב האישי לפלטפורמות חדשניות כמו מחשבי לוח וטלפונים סלולריים חכמים.

כך נכנסה באיחור רב לשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים ומחשבי לוח, וגם כשסוף סוף הבינה שהשוק דורש תשומת לב, לא השכילה ליצור מערכת הפעלה שתשיב מלחמה שערה למערכות ההפעלה שקיימים בשוק, כמו למשל אנדרואיד של גוגל.

עד שהשיקה את Windows Phone 8, שאכן יכול להשיב מלחמה למערכות ההפעלה המודרניות והמתוחכמות של המתחרות, הבינה שהיא פספסה את הרכבת, ומרבית המשתמשים כמו גם יצרניות הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, כבר התרגלו למתחרות הנוחות יותר.

בעקבות זאת, רכשה החברה את מי שהייתה עד להופעת הטלפונים החכמים, המלכה הבלתי מעורערת של עולם הסלולר, נוקיה הפינית. במטרה לפתח מכשירי דגל אשר יריצו את Windows Phone.

אלא שהמכירות של נוקיה לא השתפרו, והיא ממשיכה בצלילה. בסקר שנערך בשבוע שעבר, עלה כי אחוז המכשירים המריצים את Windows Phone עומד על כ-2.6 אחוזים בלבד, לעומת מעל ל83 אחוזים לאנדרואיד.

מלחמת המאסף של Windows Phone

כעת נראה כי מיקרוסופט מקדמת תהליכים להחדרה מאסיבית של Windows Phone לשוק. במהלך כמעט חסר תקדים, הצליחה מיקרוסופט לשכנע את יצרנית הטלפונים HTC למכור את מכשיר הדגל שלה, שעד כה הושק רק בגרסת האנדרואיד, גם בגרסת Windows Phone.

בתמורה התחייבה מיקרוסופט לסבסד את הטלפונים משמעותית, ובכך להעלות את קצב המכירות של מכשיר הדגל היקר של HTC, מה שיאפשר ל-HTC מרווח נשימה.

במקביל, דיווחים בימים האחרונים מלמדים כי מיקרוסופט נמצאת בהליכי משא ומתן מתקדמים עם ענקית האלקטרוניקה הקוראנית, סמסונג. במטרה לחתום על הסכם הפסק תביעות, ולבטל תביעות קודמות של מיקרוסופט, הטוענות להפרת פטנטים של סמסונג.

בתמורה, מתחייבת סמסונג בין היתר, להשיק גם מכשירי טלפון חכמים שיריצו את מערכת ההפעלה Windows Phone. טרם הוברר מה יהיה היקף הייצור של מכשירים המריצים Windows Phone, והאם יהיו ברמת מכשירי הדגל של החברה מסדרת הגלקסי. אך הסכם זה יכול לחלץ את מיקרוסופט מבוץ מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, כשההיסטוריה מוכיחה כי בכוחה של סמסונג להמליך מערכות ההפעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר