אכזבת השנה: אייפון 6 ואייפון 6 פלוס מסמנים את קיצה של אפל?

כגודל הציפייה כך גודל האכזבה? ענקית הטכנולוגיה אפל שידעה לא פעם להביא את הגאדג'טים המושלמים והנוצצים ולעמוד בחוד החנית של תעשיית הטכנולוגיה אכזבה (שוב) כשהציגה צמד אייפונים שלא מתקרבים לרמתם של מכשירי הדגל של מתחרותיה הגדולות. והציפה את השאלה האם אפל יכולה להחזיק מעמד בעידן פוסט סטיב ג'ובס? (פרשנו)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך)

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל, ידעה לא פעם לעמוד בחוד החנית של עולם הטכנולוגיה, כאשר השיקה מוצרים ששינו את העולם. לזכותה של אפל עומדות לא מעט מהפכות, אשר לא את כולם המציאה החברה, אך היא בהחלט הכתיבה את הסטנדרטים בשוק הטכנולוגיה, שלא מפסיק להתפתח.

זה התחיל עם העכבר, שכולכם משתמשים בו במחשב, שאפל אמנם לא המציאה, אך הביאה אותו לראשונה לשוק הביתי, כאשר שיווקה אותו יחד עם מחשב המקינטוש הראשון. גם מהפכת המחשב האישי נזקפת לא מעט לזכות ענקית התפוח הנגוס.

כאשר עמד סטיב ג'ובס על הפודיום בשנת 2007, והציג את האייפון הראשון, העולם זכה לראות כיצד מכתיבה אפל את הטון. המכשיר אמנם לא היה הסמארטפון הראשון, אך הוא לקח את המושג סמארטפון צעד אחד קדימה. מה שגרם למתחרות להחל במרוץ לפיתוח מוצר מקביל.

אלא שמאז עברו מים רבים תחת גשר הזהב בסן פרננסיקו, ואפל הפכה ממובילה בתחום הטלפונים, למובלת שוב ושוב על ידי המתחרות הגדולות שלה בכלל, ועל ידי סמסונג בפרט. אנדרואיד של גוגל שהציעה לראשונה מערכת הפעלה חכמה באמת, אפשרה את מהפכת המחשוב הסלולרי. עד כדי כך שבפרוטוקולים חסויים של חברת אפל, שנחשפו בצו בית משפט במלחמות הפטנטים בין אפל לסמסונג, נחשף כי המנכ"ל המיתולוגי סטיב ג'ובס נזף בעובדיו והאיץ בהם להגיע לרמתה של אנדרואיד.

האכזבה הגדולה: אייפון 6

למעשה, מאז מותו של מנכ"ל החברה שגם היה בין מייסדיה, סטיב ג'ובס, בשנת 2011, בכל פעם שהשיקה החברה מכשיר אייפון חדש, ציינו המבקרים כי אפל החלה להיגרר אחרי המתחרות, והציגה מכשירים מאכזבים יחסית. אך במבחן התוצאה הצליחה אפל לשמור על קצב מחירות סביר, ועיתים אף גבוה מהמצופה.

אלא שסקרי עומק שבוצעו לאחרונה, מראים על מגמה בה לקוחותיה הנאמנים של אפל שמתחילים לנטוש לכיוון אנדרואיד. אפל פירשה את המגמות בכך שחלק מן הלקוחות מבקשים מכשירי טלפון בעלי מסכי טלפון גדולים יותר. ולכן החליטה לפתח גם מכשיר בעל מסך בגודל של 5.5 אינץ'.

אלא שהמכשירים שהציגה שלשום (שלישי) אפל הם לא פחות מאכזבה גדולה. מכשיר האייפון 6 בגרסה הרגילה, מגיע עם מסך באיכות 750X1334 בלבד. מדובר ברזולוציה שהיא לא פחות ממביכה למכשיר דגל. כאשר כל מכשירי הדגל עוד מהדור הקודם הציגו איכות מסך של לא פחות מאיכות FHD.

גם באייפון 6 פלוס, שמציע מסך בגודל 5.5 אינצ'ים, ואמור להתחרות בקטגוריית הפאבלטים. מציע מסך באיכות FHD בלבד. כאשר הסטנדרט כיום למכשירים דומים הוא איכות QHD, אשר כפולה מהאיכות של אפל, וההבדל ניכר מאוד לכל צופה.

וזה לא רק המסך, אפל, שלא כמקובל אצל כל המתחרות, לא חשפה לגמרי את נתוני זמן השימוש הסוללה של המכשירים החדשים, שמגיעים עם סוללה בנפח של 1810 מיליאמפר בלבד (לשם השוואה, מכשיר הפאבלט -נוט 4- שהשיקה סמסונג בשבוע שעבר, כולל סוללה בנפח 4100 מיליאמפר). מה שמסמן על תוצאות לא טובות בתחום.

גם נפח זיכרון הRAM בשבב החדש שמשמש את האייפונים החדשים, ה-A8, הוא פשוט מביך, כשהוא מציע רק ג'יגה ביט בודד זיכרון. גם יחידת העיבוד מאכזבת כשהיא מציגה מעבד כפול ליבה בלבד (לעומת מרובע או מתומן ליבות אצל המתחרות), עם מהירות שעון של 1.4 גה"צ בלבד. נתונים שספק אם מקנים לה את התואר מכשיר ביניים.

גם בתחום חיישני התקשורת מפגרת אפל מאחור, כשרק כעת החלה לכלול את שבב תקשורת טווח אפס –NFC במכשיריה, וגם זה רק בגלל שירות התשלומים החדש שהשיקה החברה, ותעשה שימוש בשבב ה-NFC.

האם השעון יציל את אפל

למרות הנתונים המאכזבים מאוד של האייפון החדש, אשר ברחבי הרשת כבר החלו להשוות אותו לנקסוס 4 שהשיקה גוגל לפני כשנתיים. הציגה אמש החברה שינוי מרענן לקונספט השעון החכם, כשלראשונה הביאה עיצוב המשווה לו מראה חכם באמת, ולא שעון חכם מאולתר.

השעון החדש נראה מושקע מאוד מבחינה עיצובית, תחום אשר אפל מתעלה בו על מתחרותיה. אך גם הנתונים הטכניים של השעון החכם החדש של אפל טרם נחשפו לגמרי. ולגמרי לא ברור אם השעון החכם יוכל להציל את אפל, ולהחזיר לה את הרלוונטיות לשוק רווי המתחרות כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר