החגיגה נגמרה: גוגל מפסיקה את מכירת הנקסוס 5; תם עידן הסבסוד?

למעלה משנה וחצי לאחר שהחלה ענקית האינטרנט למכור את מכשיר הנקסוס 5, הודיעה החברה כי היא מפסיקה למכור את מכשיר הטלפון החכם המסובסד האחרון מסדרת נקסוס. המכשיר עדיין זמין לרכישה בחנויות, אך ללא סבסוד. גוגל: "מתמקדים בנקסוס 6"

חיים אבני | כיכר השבת |
נקסוס 5 (צילום מסך, אתר החברה)

החגיגה נגמרה: 17 חודשים לאחר שהחלה ענקית האינטרנט גוגל למכור את מכשיר הדגל המסובסד נקסוס 5, הורידה החברה את המכשיר החכם המוזל והעצמתי מהמדפים. סיום מכירת המכשיר בחנות האפליקציות של החברה - Google Play, מסמן את סיום מכירת המכשירים המסובסדים מבית גוגל.

הנקסוס 5 שנמכר בחנות החברה הוצע ללקוחות במחיר מסובסד שעמד על כ-350 דולרים לדגם הבסיסי המציע מפרט עצמתי של מכשיר דגל - מה שהפך אותו לאחד הטלפונים האטרקטיביים ביותר בשוק.

הנקסוס 5 נחשב לאחד הטלפונים הפופולריים ביותר שייצרה גוגל בשיתוף יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית LG. הוא מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה נקייה של גוגל שמכונה "ונילה". המכשיר זכה לעדכוני תוכנה מידיים, ללא המתנות, ונהנה מתמיכה ישירה של גוגל.

מכשיר הנקסוס 5 יהיה זמין עדיין לרכישה בחנויות השונות המשווקות אותו ברחבי העולם, עד גמר המלאי. אלא שהוא כבר לא יהיה מסובסד על ידי גוגל.

בגוגל מסרו לכלי תקשורת שונים שפנו אליהם כי החברה החליטה להתמקד בשיווק המכשיר החדש - נקסוס 6, שלראשונה בסדרת נקסוס, הוא אינו מוצע בסבסוד כל שהוא, מה שהקפיץ את מחירו לכ-650 דולרים. בחברה אמרו כי היא ממשיכה את התמיכה בנקסוס 5 שכאמור יוצע עדיין בחנויות ואצל המשווקים הפרטיים.

סדרת נקסוס, שמציעה מכשירים ברמת מכשירי דגל שנבנים על ידי גוגל בשיתוף עם ענקיות טכנולוגיה שונות, ככל הנראה הגיעה לקיצה עם המכשיר הנוכחי - נקסוס 6. כשעל פי הדיווחים מתכננת גוגל סדרת דגל חדשה לסמארטפונים ולטאבלטים, אך טרם ברור אם החברה תחזיר את הסבסוד המשמעותי על המכשירים החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר