הכירו: הסלולה שתיטען במלואה בתוך דקה בלבד

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד הציגו את אחד הפיתוחים החשובים בסלולר: סוללת אלומיניום שנטענת תוך דקה ויכולה לעמוד במעל 7,500 מחזורי טעינה. פתרון גם לטיסות? (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך)

הסוללה שנטענת בדקה: בין האתגרים הגדולים שניצבים כיום מול ענקיות הטכנולוגיה נמצאת ללא ספק סוגיית הסוללות שמחזיקות מעמד זמן קצר מדי עבור מכשירים דיגיטליים כמו מחשבים וסמארטפונים, זמן הטעינה שלהן ארוך והן לא מחזיקות מעמד לאורך שנים. סוללות הליתיום יון המשמשות את מרבית הסמארטפונים והמחשבים הניידים, מסוגלות לעמוד בכ-1,000 מחזורי טעינה בלבד.

אלא, שכעת מציגים חוקרים באוניברסיטת סטנפורד סוללה חדשה שפיתחו בשיתוף עם מכון המחקר לטכנולוגיה תעשייתית בטייוואן ומשרד החינוך הטייוואני, העושה שימוש באלומיניום במקום בליתיום. הסוללה חזקה יותר, עמידה יותר ובעיקר נטענת הרבה יותר מהר מסוללת הליתיום יון.

ממצאי המחקר על סוללת האלומיניום קובעים כי הסוללה יכולה לעמוד ביותר מ-7,500 מחזורי טעינה, לעומת 1,000 מחזורי טעינה של סוללות ליתיום. כמו כן, הסוללה יכולה להיטען ממצב פריקה מלא למצב מלא בתוך כדקה (!) בלבד.

הסוללה גם נחשבת לאמינה ובטוחה בהרבה מסוללות הליתיום, שכן סוללות ליתיום יון נוטות להתלקח בקלות רבה יחסית, (כמו בפרשת הסלולות המתפוצצות של מכשירי הסמסונג גלקסי S4) מה שגורם לחברות תעופה רבות לאסור על פעילות מכשירים דיגיטליים הפועלים בכוח סוללות כאלו.

במחקר שביצעו בסטנפורד עולה כי סוללות האלומיניום עמידות בהרבה, ולטענתם, גם אם יקדחו בסוללה היא לא תתלקח, מה שיאפשר לחברות התעופה להעלות מכשירים אלקטרוניים פועלים למטוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר