עובדים עלינו? שדה המוקשים בסופרמרקט

הסופרמרקט הרגיל שלנו נראה לנו מקום שקט ובטוח. אם אנחנו גם באים לשם מצוידים ברשימת קניות, אנחנו מרגישים מוגנים לגמרי מפני תכסיסי אנשי השיווק. האומנם? (צרכנות נבונה)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שמתם לב שהמצרכים הפשוטים והנפוצים ביותר כמו לחם, חלב, ביצים וכו' נמצאים בפינה הכי רחוקה של הסופרמרקט? אתם חושבים שאתם הולכים לקנות את מה שאתם צריכים, אבל בפועל , בניסיון ללקוט את המצרכים הבסיסיים, אתם עוברים במסלול מוכן. ובדרך, לגמרי במקרה, עוברים דרך רוב הפינות "המפתות" של המרכול. ולגמרי במקרה ממלאים את העגלה בדברים שלא התכוונתם לקנות.

רק תושיט יד

המדף היוקרתי ביותר בסופרמרקט הוא המדף האמצעי, זה שנמצא קצת מתחת לעינינו ושממנו כל כך נוח לנו לקחת את הדברים, בלי להתכופף או בלי לעמוד על קצות האצבעות. אז מה הפלא שעל המדף הזה נמצאים המוצרים היקרים ביותר? במדף תחתון ניתן למצוא את אותם המוצרים, אבל ממותגים פחות פופולאריים ובמחירים נמוכים יותר.

איזה ראש שייך לאיזו תסרוקת?

כולנו נתקלנו במצב שבו על מדף צר וקטן מוצגת ערימה של מוצרים, למשל אריזות גבינה שונות. ומעל המדף ממש אחד על השני מודבקים מחירים של הגבינות. קשה עד בלתי אפשרי לשייך את האריזה שהוצאנו מהערימה, לאחד המדבקות הקטנטנות שמעל המדף. לפעמים המדבקות הבולטות לעין הן אלה של המוצרים הזולים, אך כשמגיעים לקופה מסתבר שלקחנו דווקא מהסוג היקר כי הסוג הזול "אזל".

דואגים להתאים לך מצרכים

בחנויות גדולות הרבה פעמים ליד המדפים עם מוצרים מסוימים פתאום אנחנו רואים דוכן קטן עם "מבצעים" שכביכול לא שייכים לאזור זה של הסופרמרקט. כך ליד הפסטות אנו עשויים לראות דוכן עם רטבים מוכנים, וליד הבירות פיצוחים "במבצע". ההיגיון הפשוט של אנשי השיווק אומר שאם תקנו מוצר מסוים תרצו לקנות גם את המוצר המשלים, וכדאי להציע לכם אותו לפני שתשכחו. הבעיה הקטנה היא שבדוכנים האלה מוצג מבחר מצומצם ביותר של המוצרים המשלימים ולרוב יקרים יותר מאלה שהייתם קונים אילו הייתם דוחים את רגע הקניה עד למדף עם כל מגוון המותגים בקטגוריה המדוברת.

כמה ק"ג יש באריזה של 800 גרם?

כבר כמה שנים טובות המרכולים מחויבים להציג את מחיר המוצר, אך שום דבר לא יעמוד בפני היצירתיות של אנשי השיווק. כשבאותה שורה בספרות גדולות כותבים מחיר ל-1 ק"ג, מחיר לאריזה גדולה ומחיר לאריזה קטנה, קשה מאוד לנחש כמה באמת עולה ק"ג סטנדרטי של כל מוצר. הפתרון הוא פשוט: להתעלם מהמספרים הגדולים ולבדוק היטב את הכיתוב במספרים הקטנים המחייב להציג מחיר ליחידה סטנדרטית, של 100 גרם למשל. זה מאפשר לערוך השוואה עניינית ולא לנסות לנחש מה יקר יותר: אריזה של 1.2 ק"ג או 2 אריזות של 600 גרם.

יקר הפלסטיק במחוזותינו

אף אחד לא רוצה להיראות קטנוני, אבל שמתם לב כמה פעמים קניתם קופסת פלסטיק במחיר של עשרות אלפי שקלים לק"ג? בסופו של דבר זה אולי לא מוסיף לכם מאות שקלים לסכום הקניה, אבל אם היו מציעים לכם לרכוש מגש מפלסטיק מתפרק במחיר של סטייק משובח, הייתם חושבים שצוחקים עליכם. אבל בפועל זה מה שקורה כל פעם ששמים את הבשר או מוצר יקר אחר במגש ושוקלים אותו יחד עם האריזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר