אופטימיות בסין

ירידה בהידבקות בנגיף הקורונה; 2 מתים בדיימונד פרינסס

2 מתים ראשונים שנדבקו בנגיף הקורונה בספינת הדיימונד פרינסס • ישראלי נוסף נדבק בנגיף, 11 הישראלים שלא נדבקו, ימריאו היום • סין: 349 נדבקו בנגיף, לעומת 1,693 ביממה הקודמת (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ספינת הדיימונד פרינסס (צילום: שאטרסטוק)

ביפן דיווחו הבוקר (חמישי) על שני מתים ראשונים שנדבקו בנגיף הקורונה בספינת ה'דיימונד פרינסס'. ישראלי נוסף אובחן הלילה שנדבק בנגיף, 11 הישראלים שלא נדבקו בנגיף, ימריאו כבר היום לישראל . בתוך כך בסין מדווחים כי 349 נדבקו בנגיף, לעומת 1,693 ביממה הקודמת.

על פי הדיווח ביפן, השניים שמתו הם גבר ואשה בשנות ה-80 לחייהם, שנדבקו בנגיף הקורונה ופונו מהספינה לבית חולים צבאי ביפן.

מספר ההרוגים בסין עומד על 2,029. עם זאת, בסין דיווחו על ירידה דרמטית במספר הנדבקים החדשים בקורונה. ביממה האחרונה נדבקו 349 אזרחים, וזה לעומת 1,693 אזרחים שנדבקו ביממה הקודמת. עד כה, 62,031 נדבקו במחוז חוביי.

יצוין כי בסין מנסים בימים האחרונים לאתר את כלל הנדבקים בכדי להילחם בנגיף הקטלני. פקידים מטעם הממשל עוברים מבית לבית, במחוז ווהאן, בכדי לוודא כי אין חולים שנמנעים מלהתפנות לבתי החולים.

בתוך כך, 12 הישראלים ששוהים על ספינת הדיימונד פרינסס, הספינה שזכתה לשם 'ספינת הקורונה', ולא נדבקו בקורונה - יוטסו לישראל היום היום. שלושת הנוסעים הישראלים שנדבקו בקורונה והועברו לבית חולים צבאי, יוטסו בהמשך, לאחר תקופת הבידוד.

הרב בנימין פישר מסביר: זה נגיף 'הקורונה'

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול דיון נוסף רב-משתתפים להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. ראש הממשלה ושר הבריאות יעקב ליצמן, סיירו במתחם הבידוד הייחודי שהוקם ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום, במרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר.

נתניהו אמר בפתח הדיון: "סיירתי עכשיו במתקן הבידוד הזה, הוא מרשים מאוד. הוא משתמש בטכנולוגיות ושיטות חדשניות כדי להגיע לבידוד מקסימלי, כמובן שאנחנו מקווים שאף אחד מהישראלים שחולצו מהספינה הנגועה - לא נגוע. הם מחולצים לאחר מאמצים גדולים של משרד הבריאות, משרד החוץ וממשלת ישראל".

"המדיניות שלנו היא למנוע ככל האפשר או לדחות ככל האפשר את כניסת הנגיף לישראל. עד עכשיו ככל הנראה הצלחנו. יש טענות לגבי היערכות יתר, אני מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר. זה הדבר המרכזי שאנחנו עושים כאן. זה המפגש הגדול השני, אבל אנחנו נפגשים כל הזמן ומתעדכנים. אני מדגיש שוב - היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר".

"אנחנו עדיין לא יודעים לאן פני המחלה, אנחנו לא יודעים אם יש פה מגפה רחבה, מה שנקרא Pandemic או שיש פה משהו יותר מוגבל, כמו שאנחנו מכירים בשפעת או בסארס. אנחנו איננו יודעים ולכן אנחנו נמשיך בהיערכות היתר הזאת עד שהדברים יתבהרו, ואולי גם לאחר מכן", סיים ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר