הגנה מפני השמש – כי בבריאות לא משחקים

השמש, שאנו כל כך נהנים תחת קרניה, כוללת גם סכנות לא מעטות. "כיכר השבת" מגיש: המדריך המלא - כך נישמר מפני סכנות השמש

שמש (פלאש 90)

הקיץ מגיע ועימו הבילויים האהובים עלינו תחת כיפת השמיים – הים, הבריכה, הבילויים בפארקים ובגנים, הטיולים בחיק הטבע ועוד. השמש שלנו, שאנו כל כך נהנים תחת קרניה, טומנת בחובה גם סכנות לא מעטות. על מנת לשמור על בריאותינו ובריאות משפחתנו עלינו לדעת כיצד להתגונן כראוי מפני קרינת השמש.

חשוב לדעת!

כ- 70% מנזקי השמש נגרמים כתוצאה מחשיפה יומיומית לשמש ולאו דווקא בעת בילוי בשפת הים, בריכה, טיול וכו´.· השמש אחראית לכ– 90% מסימני ההזדקנות המוקדמת של העור שאינה תורשתית.· התגוננות מקרינת השמש באמצעות תכשירים עם הגנה גבוהה ורחבה (UVA&UVB) חשובה במהלך כל השנה.

חשיפה לשמש – מה הם הסיכונים?

העור "זוכר" וצובר קרינה במהלך השנים, חלקם גלויים לעין וחלקם נסתרים. חשיפה לשמש גורמת לנזקים מידיים כמו אדמומיות ואף כוויות ושלפוחיות, המעלות את הסיכון להתפתחות סרטן עור מסוג מלנומה בעתיד. בנוסף קיימת סכנה לנזקים בטווח ארוך: נזקים בריאותיים – הופעת נגעים קדם סרטניים וסרטן עור, דיכוי המערכת החיסונית, קטרקט וסרטן בעיניים. נזקים למראה – הזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי קמטים וכתמים, הופעת נימי דם שטחיים בעור ופגיעה בגמישות העור. חשוב מאוד לבצע בדיקה תקופתית אצל רופא עור על מנת למנוע התפתחות סרטן העור.

תינוקות וילדים רגישים לקרינת השמש פי 3 ממבוגרים

לתינוקות וילדים עור רגיש, דק ועדין. כמו כן, מנגנוני ההגנה שלהם אינם מפותחים דיים. עיקר החשיפה לשמש במהלך חיינו מתרחשת עד גיל 18. שימוש קבוע ונכון בתכשירים להגנה משמש במהלך הילדות מקטין בכ- 80% את הסיכון לחלות בסרטן העור. ולכן חשוב מאוד להגן על תינוקות, ילדים ובני נוער בכל יציאה מהבית, במיוחד בשעות בהן השמש בשיא עוצמתה ולהפחית ככל שניתן את משך החשיפה לשמש. מומלץ למרוח את תכשירי ההגנה גם באזורים המכוסים ע"י בגד ים. מומלץ לא לחשוף לשמש תינוקות מתחת לגיל 6 חודשים. במקרה של חשיפה יש להגן על התינוק באמצעות תכשיר עם מסנני קרינה טבעיים להגנה גבוהה מאוד ורחבה.

מהן קרני ה- UV?

כולנו חשופים לקרינת UV מהשמש. עוצמת הקרינה מושפעת מגורמים רבים כמו: מיקום גיאוגרפי (גובה), שעות היום, עונות השנה, תנאי מזג אוויר ומשטחים שונים הנמצאים בסביבתנו (בטון, אספלט, חול וכו´). קרינת ה- UV המזיקה לבריאותינו היא קרינה מסוג UVA ו- UVB.
קרינת UVA – גורמת לנזק לשכבת העור בעליונה ואף חודרת לעומק העור, גם מבעד זכוכית, וגורמת לנזקים ארוכי טווח כמו פגישה ב- DNA של התא, סרטן עור, קמטים, כתמים והזדקנות מוקדמת של העור. קרינת UVB – גורמת לנזק לשכבת העור העליונה, לעיבויה ולאדמומיות וכוויות עור, המעלות את הסיכון להתפתחות סרטן עור מסוג מלנומה ולנזקים נוספים בעתיד. תכשירי הגנה משמש מספקים הגנה מפני קרינת ה- UV המסוכנת ע" יצירת שכבת מגן הסופגת ומחזירה את קרינת ה- UV ומונעת את מעבר הקרינה לעור.

מה זה SPF?

מדד המעיד על כושר התכשיר למנוע מקרני UVB לחדור אל העור. המדד מחושב באמצעות מדידת היחס בין זמן חשיפה הגורם לאדמומיות ללא מקדם הגנה ובין הזמן עם תכשיר הגנה. לדוגמה: אם ללא תכשיר הגנה מופיעה אדמומיות על העור לאחר 10 דקות, עם מקדם הגנה SPF15 תופיע אדמומיות אחרי 150 דקות (10X15).

תרופות ורגישות לשמש

תרופות רבות הן פוטוסנסטיביות, לכן גורמות לרגישות רבה יותר לקרינת השמש ובכך מחמירות את נזקי החשיפה לשמש. תרופות אלו כוללות סוגי אנטיביוטיקה, משככי כאבים, גלולות למניעת הריון, תרופות להפחתת כולסטרול ויתר לחץ דם, תרופות פסיכיאטריות ועוד רבות אחרות. לכן חשוב כי הנוטלים תרופות אילו יקפידו על שימוש קבוע ונכון בתכשירים איכותיים ובדוקים להגנה גבוהה מאוד ורחבה מנזקי השמש.

כיצד לבחור את מקדם ההגנה המתאים לך ביותר?

בחירת תכשיר ההגנה המתאים עבורך נעשית על פי גוון העור, סוג העור, משך השהייה בשמש וסוג הפעילות:

לאחרונה יצא קו מוצרים חדש מבית ד"ר פישר - סדרת תכשירי ההגנה משמש המקיפה והמגוונת ביותר, מעניקה הגנה גבוהה ורחבה (UVA&UVB) לכל סוגי העור.

התכשירים מכילים קומפלקס ייחודי של נוגדי חמצון להגנה מפני נזקים לטווח ארוך. בעלי עמידות גבוהה מאוד במים לפי תקן ה- FDA האמריקאי. בעלי מרקם נעים למריחה הנספג במהירות ואינו שמנוני. התכשירים היפו אלרגניים כל שהינם מתאימים לעור רגיש במיוחד.

מוגש כשירות ייעוץ בריאותי מטעם בית המרקחת המקוון "Medi-Link" המציע את מגוון מוצרי אולטרסול של ד"ר פישר במבצעים יחודיים לגולשי האתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר