איפה הכסף?

"אחת מפרשות העוקץ הגדולות במגזר החרדי"

החשש למעילת ענק בבני-ברק: עו"ד רענן גל המייצג את הנפגעים סבור כי מי שהשקיע את כספו בחברה החשודה איבד אותו לנצח. עסקן בכיר מזהיר: "ההשקעות הללו אסורות על-פי תורה, ואנשים שמתפתים לעשות כסף קל נופלים בהם שוב ושוב" (חדשות חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוטטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (Amir Levy/FLASH90)

פרשת עוקץ המיליונים ממשיכה להסעיר את בני-ברק: הורים למשפחות ברוכות ילדים חוששים כי איבדו את כל כספם שהשקיעו אצל החשוד בפרשה.

גורם המעורב בפרשה עושה הפרדה בשיחה ל"כיכר השבת" בין שני סוגי הנפגעים בפרשה. ראשונים הם המשקיעים שקיבלו רווח חודשי תמורת הסכום שהפקידו בידי החשוד. אחרי שהתפוצצה הפרשה, הם חוששים כי כספם לא יוחזר להם.

נפגעים נוספים העבירו באמצעות איש העסקים צ'קים בסכומים גבוהים, שפדה את חלקם והעביר אותם לידיים אחרות.

עו"ד רענן גל המייצג את הנפגעים בפרשה מסביר כי בכל הקשור לנפגעים מהסוג הראשון - בתחום ההלוואות בריבית - הסיכוי להשבת כספם נמוך מאוד. "במשך תקופה ארוכה הם עשו רווח חודשי נאה, אבל כעת נראה כי הם לא יצליחו להחזיר לעצמם אפילו את דמי הקרן", הוא אומר.

מנגד, באשר לנפגעים מהסוג השני מביע הפרקליט אופטימיות זהירה כי לכל הפחות חלק מהנושים יוכלו להציל את כספם. "להם אנו יכולים לעזור", הוא אומר.

לדבריו, מדובר באחת מהמעילות הגדולות בציבור החרדי בשנים האחרונות.

בעקבות הפרשה, עסקן בכיר מזהיר את הציבור מפני השקעות מסוכנות. "אנשים מתפתים וחושבים לעשות כסף קל ובוחרים להאמין לשרלטנים ואנשים שמבטיחים קסמים ופלאות בתחומי ההשקעות. מלבד שהדבר אסור על פי התורה, זה פשוט גם לא חכם וכמו שאנו רואים הפתאים נופלים שוב ושוב", הוא מסכם.

בהלה בבני-ברק

בימים האחרונים רוחשת העיר החרדית בני ברק שמועות על מנהל בכיר בחברת נכיון צ'קים, שהודיע לטענת גורמים בעיר על כוונתו לפשוט רגל, ובעקבות כך צ'קים בסכומים כוללים של מליוני שקלים - חזרו.

האיש, ממשפחה חרדית מוכרת, מנהל חברה ידועה שמשרדיה ממוקמים בצפון העיר בני ברק. על פי ההערכות, החברה עוסקת גם במתן הלוואות בריבית ובגביית חובות.

במהלך השנים יצר בעל החברה קשר אישי עם בעלי צ'יינג'ים וחלפנים רבים בעיר שהשקיעו אצלו את כספם כאשר הוא היה משיב להם אותו לאחר תקופת זמן.

בשבוע האחרון, החלו ה"חריקות" כאשר הלה ביטל צ'קים אישיים שלו בסכומים גבוהים - מה שגרם לחרושת שמועות ולבהלה גדולה בקרב אלו שהניחו אצלו את כספם ועתה חוששים שהכל ירד לטמיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר