הפילוג ביהדות התורה

בכירים בשלומי אמונים: "ב'דגל' שינו את ההסכמים בגניבה"

סערת החוק הנורבגי: בכירים בשלומי אמונים מאשימים בשיחה עם "כיכר השבת" כי בדגל התורה לא עמדו בסיכומים, חזרו בהם מהבנות ושינו מסמך מוסכם 'בגניבה': "עבדו עלינו בעיניים" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן שר החינוך מאיר פרוש, לא יתפטר? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרשת החוק הנורבגי והחינוך העצמאי גורמת לעימות חסר תקדים בחריפותו בין סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל לבין סיעת דגל התורה, מי שהיו בני ברית פוליטים במשך שנים ארוכות.

בשנת תשס"ט הובילו ראשי התנועות מהלך מהפכני משותף של השתלטות על רשת החינוך העצמאי והוצאתה מידי הסיעה המרכזית.

לרוע המזל, לא נחתם הסכם כתוב בין הצדדים וכעת על רקע ציפיות דגל התורה להתפטרותו של סגן השר מאיר פרוש מהכנסת לטובתו של יעקב אשר ובמקביל ציפיות שלומי אמונים לקבל סמכויות מעשיות ברשת החינוך, הרי שהדבר מוביל לפיצוץ ביחסים בין הסיעות.

בשלומי אמונים טוענים: 7 שנים אנחנו ממתינים לקיום ההסכם וכעת הכל מתפוצץ בפנים

בשלומי אמונים טוענים כי היה כבר אישור על מסמך ראשוני שהוסכם על ידי הצדדים, אולם לטענתם בשלב מסויים לקחו בדגל צעד אחד אחורה, לא ברור אם מכוון או בשל חשש מאיבוד שליטה, וחזרו בהם. בשלומי אמונים מאשמים כי בדגל התורה שינו את המסמך למסמך אחר "בגניבה".

"במסמך הראשון היה כתוב כפי שהובטח לנו לפני שבע שנים על זכות חתימה משותפת, אולם לפתע הובא בשלב מאוחר יותר מסמך אחר לגמרי בו נכתב כי לשלומי אמונים תוענק זכות חתימה כללית ולא זכות חתימה מחייבת מה שמרוקן בפועל את כל המשמעות של העניין".

"על פניו נראה לנו שהם עבדו עלינו בעיניים במזיד וידעו מלכתחילה כי הם עומדים לשנות את המסמך. כעת לאחר מעשה מוטל'ה קרליץ מגלגל עיניו לשמיים, לא עונה לטלפונים ובורח מלקיחת אחריות".

"ציפינו שידאג שיכבדו את ההסכמים". יעקב אשר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בכירים בשלומי אמונים אומרים כי "היה מצופה מיעקב אשר שנכנס להיות מזכ"ל תנועת דגל התורה שידאג שהתנועה תכבד הסכמים ושתעמוד מאחורי ההתחייבויות כמו ששלומי אמונים עומדת. היינו בטוחים שהוא ירצה להטביע את חותמו לתמיד וירצה להטביע את המושג שהסכמים צריכים לכבד אולם במקום זה הוא מתייצב בחזית ומשתלח בפרוש שכיבד את דגל התורה באין ספור הסכמים בעשור האחרון".

"שבע שנים התעלמו מאיתנו" אומרים בכירים בשלומי אמונים, "וכעת כשבאים לקיים כביכול הסכמים צוחקים עלינו בפנים ומרוקנים את תוכנם לחלוטין. לומר ששלומי אמונים דרשה הנהלה דו ראשית? זו חוצפה ושערורייה. זה שקר גמור. ביקשנו זכות חתימה מחייבת וכמובן חלוקה בתקנים כפי שסוכם ולזה אנו מצפים כעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר