סערה ברשת

מרצ קראה להחרים מסעדות שומרות שבת - וחטפה מהשמאל

חברת מועצת העיר רעננה קראה בעמוד הפייסבוק של המפלגה לחרם על מסעדה שהפכה לכשרה ונסגרה בשבת, אבל לא ציפתה לכאלה תגובות - בפרט מגולשים המזוהים עם השמאל (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
פעילי מרצ (צילום ארכיון: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90)

הפוסט שפרסם עמוד הפייסבוק של מפלגת מרצ ברעננה ניסה ככל הנראה לפגוע במסעדה שהפכה לכשרה ושומרת שבת - אבל במקום זאת תרם למסעדה לקוחות רבים. "כמה שוויון, אהבת אחר וסוציאליזם בפוסט אחד. יצאתם בלעם" הייתה אחת ממאות התגובות לפוסט ברשת.

ולסיפור בהרחבה: מסעדה מקומית ברעננה שהפכה לאחרונה לכשרה ושומרת שבת, הצליחה להרתיח את עדית דיאמנט, חברת מועצת העיר רעננה מטעם מפלגת מרצ. בפוסט שפרסמה דיאמנט בעמוד הפייסבוק של מרצ היא קראה להחרים את המקום גם בימי חול "אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו".

נוסח הפוסט שפרסמה דיאמנט בדף: "מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת. ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי ומתכוונת באופן מוחלט להמנע מלהגיע למסעדה גם בימים אחרים. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו וגם יצביע ברגליים אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו. עדית דיאמנט".

הפוסט לפני ואחרי השינוי (סריקה)

אלא, שעדית דיאמנט לא ציפתה שהפוסט דווקא יחזק את המסעדה שומרת השבת. תוך זמן קצר הוצף הפוסט בתגובות נגד המהלך - גם מגולשים המזוהים עם השמאל. מנגד, לא מעט תושבים דתיים וחילונים שמתגוררים בעיר כתבו כי בכוונתם להגיע למסעדה בעקבות הניסיון להחרים אותה.

ניתאי שיננזון, חבר מפלגת מרץ הגיב: "בתור חבר מפלגת מרצ אני מביע התנגדות וסלידה מהפוסט המזעזע הזה, כל פעם כשמקום מחליט להיות כשר ולתת שירותים לציבור הדתי זה מבורך, כל עסק שמחליט לנוח ביום המנוחה המקובל במסורת שלנו זה לגיטימי ואאחל להם יום מנוחה טוב ושבת שלום".

לאחר התגובות הזועמות, שינו במרצ את נוסח הפוסט (השינויים מודגשים): "מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת. ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני ולהעדיף ללכת גם באמצע השבוע למסעדות שפתוחות בשבת. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו ויתמוך בעסקים שפתוחים בשבת אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו. עדית דיאמנט"

חלק מהתגובות לפוסט (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר