מתקפה אנטישמית בציון רבי נחמן

דרעי: "להגביר השמירה במקום"; לפיד: "אירוע מבחיל"

בתגובה למתקפה האנטישמית על ציון רבי נחמן מברסלב באומן, אומר השר דרעי כי "יש להגביר את השמירה". לפיד פנה לשגריר: "אירוע אנטישמי, מבחיל ואלים". ליצמן: "זה דורש חקירה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בכסלו תשע"ז | 21.12.16
(צילום: חסידי ברסלב - אומן, יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

האנטישמיות באומן: יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר (רביעי) לשגריר אוקראינה בישראל, וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי שהתחולל הלילה ליד הקבר של רבי נחמן מברסלב. לפיד דרש ממנו כי ממשלת אוקראינה תפעל במהרה לשמירה על המבקרים הישראלים במקום.

לדברי לפיד: "הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שארע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה".

"אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות", הוסיף לפיד וציין, "יהודים רבים מבקרים בקבר הרבי נחמן מברסלב באוקראינה במהלך השנה כפי שאתה יודע. על הממשלה האוקראינית לדאוג לאבטחת המקום ואבטחת המבקרים ולדאוג כי אירועים כאלו לא יחזרו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב: "הזדעזעתי עד עמקי נפשי לשמוע על החילול הנורא והברברי שנעשה הלילה בציון הקדוש של רבי נחמן באומן. אפנה היום לנשיא אוקראינה לפעול במהירות נגד הפורעים ולהגביר את השמירה במקום".

סגן השר מאיר פרוש, שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה, מר אלי בלוצרקובסקי, וביקש ממנו למסור לראש הממשלה שם, את הזעזוע של כל חלקי העם בישראל, עקב המעשה החמור, האנטישמי והנפשע על ציונו הקדוש של רבי נחמן זי"ע באומן.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב ואמר כי "חילול ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן מחייב גינוי והוקאה. זהו מקרה אנטישמי חמור ומזעזע, שדורש התערבות מיידית של שלטונות אוקראינה כדי לחקור ולמצות הדין עם הפורעים".

השר ליצמן הדגיש כי המקרה הנורא מצטרף לחילול בית הכנסת בערד בשעת התפילה, וקורא לעשות כל פעולה שמעשים נפשעים אלו של פגיעה בקדושת מקומות קדושים יוקעו לדראון.

כזכור, מספר אנטישמיים מקומיים פרצו במהלך הלילה לציון של רבי נחמן מברסלב, התיזו צבע אדום על כל המקום כשבמקביל הניחו איברים שונים של חזיר, כדוגמת ראש ורגליים. על ראש החזיר נחרט בנוסף צלב קרס.

החילול המרכזי נעשה בסמוך לשער יצחק, שבעזרת גברים. האנטישמיים התיזו גז מדמיע על המתפללים הבודדים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את איברי החזיר ונמלטו.

עד ראיה סיפר ל"כיכר השבת": "הם ניצלו את השעה המאוחרת בכדי כשידעו שרק מספר אנשים מבוגרים נמצאים בציון, בצעו את זממם ונמלטו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר