סערת "לחנוק" את החרדים

יחיאל לוי: "אסור היה עלי להתבטא באופן זה, אני מתנצל"

לאחר המהומה בעקבות דברי יחיאל לוי על השיטה "לחנוק" את החרדים, הוא מתנצל וטוען: "הדברים נאמרו כתיאור מצב, ולא שכך יש לפעול" • האם אתם מקבלים את ההתנצלות? הצביעו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

סערת האנטישמיות בירושלים: שעות לאחר שפרצה מהומה סביב ההקלטה שפורסמה בגלי צה"ל, בה נשמע מנהל מינהל קהילתי 'יובלים' בקריית יובל, מדבר על האסטרטגיה "לחנוק" את החרדים כדי שילכו מהשכונה, מפרסם לוי הודעת התנצלות וטוען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

במכתב ששיגר ליו"ר המינהל, כתב לוי: "השתלשלות האירועים ביממה האחרונה ובהם צוטטתי בתקשורת באופן לא ראוי ולא הולם מחייבים אותי הסברים.

מכתב ההתנצלות

"ראשית, ברצוני להתנצל על אופן ההתבטאות אשר לא הולם את תפקידי כמנהל מינהל קהילתי ופוגע ביחסים המורכבים והעדינים אותם עמלתי קשות לשמר ולשפר בין הקהילות השונות המרכיבות את שכונת קריית יובל.

"שנית, ברצוני להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדתי האישית בנושא".

לדבריו: "ההקשר בו הובאו הדברים שונה מהאופן בו הוצג בתקשורת. יחד עם זאת, ברור לי שאסור היה עלי להתבטא באופן זה ואני מתנצל על כך בפני התושבים וההנהלה.

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

מוקדם יותר כתב נשיא המדינה ראובן ריבלין בעמוד הפייסבוק שלו: "שמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים".

לדבריו: "אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם".

בסיום דבריו כתב ריבלין: "אני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל נשמע יחיאל לוי כשאומר: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר