ביקור טראמפ והשטויות של התקשורת

להתעסק באמירה כזו או אחרת, ששני הצדדים רואים בה זוטי דברים, תוך התעלמות מהדרמה הדיפלומטית שביקור טראמפ באמת יכול לחולל - זה פייק ניוז אמיתי. התקשורת השטחית לא מבינה זאת, אבל טוב שההנהגה בישראל כן מצליחה להבחין בין עיקר לטפל (חדשות)

אברהם ויליס | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

לקראת ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע הבא, נשמעים קולות של שביעות רצון בתקשורת ובשמאל (היינו הך), מכך שטראמפ כביכול מאכזב את ציפיות הימין בנושא העברת השגרירות ונושאים נוספים. בימין מדברים הרבה על פייק-ניוז, החדשות המפוברקות, אבל בפועל הימין לא מצליח לסנן את הפייק ניוז שהתקשורת הישראלית מייצרת בלייב. או לפחות לא מצליח לייצר מספיק תקשורת שתיתן לציבור את התמונה האמתית.

בקושי עברו 100 ימים מאז היבחרו של טראמפ לנשיאות, בינתיים הוא הספיק להיפגש עם כמעט כל מנהיג רלוונטי ברחבי העולם, ולחולל ולהתחולל בתוך אין ספור פרשיות. בתפקידו הוא מצוי בתוך פקעת אינטרסים, כולם רוצים ממנו דברים ולכל רצון יש רצון הפוך.

הסיפור המשמעותי מבחינת טראמפ בביקור זה במזרח התיכון, הוא לא הביקור הסימבולי בישראל שעם כל הכבוד התפתחויות דרמטיות לא צפויות בו, לא יפרוץ מחר השלום עם הפלסטינים. הסיפור האמתי הוא הביקור בסעודיה, שם מתחוללים שינויים בעלי משקל בסדר העולמי.

הרנסנס בין מדינות המפרץ לבין טראמפ וארה"ב הוא הסיפור הדיפלומטי והכלכלי המשמעותי, הכוח הכלכלי שלהן, והיריבות שיש להן עם איראן, והמצב אליו הם נדחקו בעידן אובמה, יוצרים כעת הזדמנות, וזו הזדמנות לא רק עבור טראמפ וארה"ב. גם נתניהו מקווה מאוד להתפתחויות בזירה הסעודית, ואולי למצב של כינון יחסים בין מדינות המפרץ לבין ישראל.

נתניהו מטפח שנים יחסים מתחת לשולחן בין ישראל לבין מדינות ערב המתונות, והסיכוי לכונן איתם יחסים רשמיים וגלויים חשוב וגם בעל משמעות גדולה הרבה יותר מהעברת השגרירות לירושלים. לא, אף אחד לא חושב שמדינות ערב המתונות הן טלית שכולה תכלת, אבל הן בוודאות עדיפות על אירן וחיזבאללה, והן שואפות לשקט מטרור שפוגע גם בהן. בנקודה זו האינטרס שלהן פוגש את האינטרס הישראלי, והן כבר רואות בישראל בעלת ברית משמעותית בקואליציה נגד הטרור ונגד איראן, וכעת היא עבורן הזדמנות גדולה הרבה יותר מאשר איום.

להצליח לפתח את הקשרים עם מדינות אלה בצורה שתגרום להן להעז לעשות את הצעד המאוד דרמטי מבחינתן, של יחסים רשמיים עם ישראל - זו מטרה מספר אחת. זהו האינטרס והמטרה הגדולה, אשר דוחקת דברים אחרים הצידה.

לכן, אם נתניהו הוא זה שאמר לטראמפ לא להעביר את השגרירות או שהוא רק לא התעקש על זה, אולי לעולם לא נדע. וזה גם לא משנה. צריך להבין את כל נושא התיאום של ביקור טראמפ בארץ, המטרה היא להימנע מצעדים דרמטיים שהערך האמיתי שלהם שואף לאפס בשביל לא לפגוע בתהליכים כבדי משקל שעשויה להפיק דיבידנדים דרמטיים. ככה זה עובד וככה זה צריך לעבוד.

לכן, זה פייק-ניוז אמתי להתעסק באמירה כזו או אחרת, אשר שני הצדדים רואים בה זוטי דברים, תוך התעלמות מהדרמה הדיפלומטית שביקור טראמפ באמת יכול לחולל. התקשורת השטחית לא מבינה זאת, אבל טוב שההנהגה בישראל כן מצליחה להבחין בין עיקר לטפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר