הסערה בבני ברק • בדרך לפשרה?

"לגבש פתרון"; רבני 'שער התלמוד' נועדו עם הגר"י סילמן

המשבר בין ישיבת 'שער התלמוד' לעיריית בני ברק והדרישה לפינוי הישיבה, הגיע לפתחו של הגאון רבי יהודה סילמן, שיפעל לגיבוש פשרה • כל הפרטים על הפגישה החשאית ומה שנאמר בה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה סילמן (צילום: בעריש פילמר)

בימים האחרונים מגלים ראשי ועסקני ישיבת "שער התלמוד" בפרדס כץ בבני ברק כי בניגוד למחשבתם הראשונית, לפיה הם יצליחו לקבל גיבוי מלא למאבקם בעיריית ב"ב ובראש העיר חנוך זייברט ובכך ימנע את הפינוי המתוכנן לאחר צו בית המשפט - הרי שמצב העניינים כעת הינו שונה ונדמה כי למרות ביקורם של ראשי 'דגל התורה' הארצית והמקומית במבנה תוך הענקת תמיכה הצהרתית פומבית הרי שבפועל התמיכה הרשמית והבלתי מסוייגת בוששת מלהגיע.

ראשי הישיבה הבינו שאמנם חברי הכנסת מתבטאים בחריפות יחסית נגד הפינוי המתוכנן לצד הסערה בציבור הליטאי המתגורר בעיר אולם בפועל בין השיתין גם ב'דגל' מבינים שהפינוי הוא עניין של זמן וכל השאלה הינה האם הדבר ייעשה בהסכמה תוך מציאת פתרון חילופי או שאולי בכפייה מה שיגרום למראות בלתי נעימים.

העובדה שלא נאמרה עדיין אמירה משמעותית מצד גדולי הדור כמו גם שבעיתון הבית 'יתד נאמן' לא ניתן ביטוי פומבי ורשמי למאבק של הישיבה מלמדת כי לפחות כעת הרוח אינה נושבת לצידם של ראשי ומנהלי הישיבה.

בישיבה מקווים אמנם כי צו המניעה יוארך על ידי בית המשפט או אז יוכלו להמשיך להישאר במקום אך גם הם מעריכים כי לאחר שכל טענותיהם נדחו הרי שהפינוי קרוב מתמיד.

הכתבה שפורסמה אמש ב"כיכר השבת" הבהירה אף היא את התמונה לאשורה ופרטיה לימדו על נחישותה של העירייה לממש את צו בית המשפט ולפנות את המבנה.

לפיכך התכנסו אמש (שני) ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן והרב יהודה פכטר במעונו של הגאב"ד הגאון רבי יהודה סילמן על מנת שייכנס לעובי הקורה בנסיון למצוא פתרון שיביא אולי לפינוי בהסדר.

הסיפור של שער התלמוד, גרסת הישיבה (המייל האדום)

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב סילמן הביע בפני הנוכחים את דעתו כי דרך המאבק העיקש לא תצלח לכאורה והדגיש כי יש לחפש מתווה חכם והגון של פשרה שתוריד את כל הצדדים מהעץ ותאפשר פתרון בהסכמה.

בפגישה ביקשו הנוכחים מהרב סילמן להפעיל את השפעתו בקרב בכירי העירייה על מנת למצוא מתווה שיהיה מקובל על כולם ויאפשר רגיעה ואת סיום המאבק.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במהלך חצי השנה האחרונה נועדו הצדדים מספר פעמים לנסיונות של פשרה וגישור אולם בסופו של דבר "המגעים התפוצצו" והסכסוך נותר בעינו.

כעת השאלה הגדולה הינה האם אכן יצליח הגר"י סילמן למצוא מתווה שיהיה מקובל על הצדדים והאם בעירייה יסכימו אליו, שכן מבחינה משפטית כעת הם כבר ניצחו ויכולים לפנות בכוח את הישיבה וללא הסכמה.

מאידך סביר להניח שגם בעירייה יבקשו להגיע למתווה מוסכם על מנת להימנע מהמראות הקשים של פינוי תלמידי ישיבה באלימות מה שיגרום לחילול השם נורא ולתדמית שלילית לעירייה ולעומד בראשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר