"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

טסים לחו"ל: אז למה לזלזל בדבר הכי חשוב?

קיבלתם החלטה לצאת לחו"ל, בין אם זה לצורך טיול או לעבודה, או שאתם בעלי משפחה. אתם דואגים להכל; למלון, לרכב ולאוכל. ורק את הדבר הכי חשוב אתם מזניחים (תיירות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הטיסות לחו"ל, נהיו כל כך נגישות וזולות, עד שלעיתים אנחנו מרגישים שמדובר בנסיעה לצפון או לאילת, ואנחנו שוכחים לעשות את הדבר הכי חשוב, ביטוח נסיעות.

כאשר אתם נמצאים במדינה זרה, כל דבר הכי קטן שעלול חלילה לקרות לכם, יכול לגרור בעקבותיו חיובי עתק, שלא תוכלו לעמוד בהם, וכל זה - בשל חוסר מחשבה, או אולי בגלל רצון לחסוך כמה דולרים.

על הנושא של הביטוח לחו"ל מכל הזוויות, מה הכי מומלץ, איפה הכי משתלם והיכן הזמינות הכי גבוהה - על כל הטוב הזה ידברו באריכות בוועידת חו"ל מהודר ו'כיכר השבת', שתתקיים בשבוע הבא - ביום חמישי, בהפקתו של קובי סלע.

'כיכר השבת', כינס מספר סוכני נסיעות, המתמצאים בנושא הביטוחים, שיתנו לנו טעימה קטנה; מה קורה לאנשים שלא עשו ביטח לחו"ל • סיפורים מרתקים.

שמעון מ'אופיר טורס', מספר ל'כיכר השבת': "היה לנו מקרה שלקוח אח שלו נפטר פתאומי בעת שהותו בחו"ל ובגלל שהיה לו בביטוח רפואי את הסעיף ביטול/ קיצור נסיעה שמכסה במידה ולא ניתן לטוס או לקצר את הנסיעה עקב מצב רפואי גם של קרוב משפחה מדרגה ראשונה אנחנו ממליצים את זה לכל הלקוחות שלנו".

"בנוסף", אומר שמעון, "מומלץ לעשות ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה שזה מבטח את הלקוח לדוגמה היה לנו לקוח שהיה לו טיול לתאילנד ביום ראשון ועקב המגפה קורונה שעכשיו הגיע גם לבנגקוק הלקוח רצה לבטל את הטיסה חברת תעופה לא מאפשרת את הביטול ובגלל שהיה לו את הביטוח הזה הוא קיבל החזר 80% מהעלות העיסקה".

אפרת ארנטרוי ממחלקת תעופה וכירטוס בתור פלוס, מספרת ל'כיכר השבת': "אשתף בשני מקרים שהיו בקיץ האחרון:
נוסעת שהגיע למלון שלנו באנדורה וביום הראשון הרגישה רע נורא והיו חייבים לפנות אותה לבית חולים ולא רק, בגלל מימדיה הגדולים ועודף המשקל, היו חייבים להזמין מכבי אש שיעביר אותה לאמבולנס ומשם לאשפוז בבית החולים וחברת הביטוח השתתפה בכל ההוצאות של העזרה הרפואית עבורה ובנוסף, גם שילמו עבור כרטיס טיסה לאח שלה שהגיע מישראל לשהות איתה בבית החולים בספרד. אילולא, לא היה לה ביטוח - מי יודע כמה היתה משלמת על כל הסיפור הלא נעים הזה".

"מקרה עצוב אחר", ממשיכה אפרת לספר "זוג לקוחות ששהו במלון שלנו (גם באנדורה), בתוך ימי החופשה, הם מקבלים טלפון שאחיו נפטר ל"ע. הם נלאצו להפסיק את החופשה ודאגנו להם מיידית לכרטיס טיסה באותו היום שעלו לא מעט כסף וחברת הביטוח שלהם - מימנה את 2 הכרטיסים, אפילו עבור אשתו, אחרי שהם הציגו תעודת פטירה ומכתב מאיתנו בצירוף קבלה על תשלום הטיסות החדשות".

"אלו דוגמאות קטנות על קצה המזלג, כמה חשוב לעשות ביטוח רפואי, שמכסה כל אפשרות שלא נדע, ליוצאים לחו"ל ולא לחסוך בכסף הזה, שהוא תמיד מזערי לעומת ההוצאות האחרות בנסיעות שלנו לחו"ל!".

מוטי גלושטיין – מנכ"ל חברת MSG, חברה שמתמחה בהטסות רפואיות מספר ל'כיכר השבת', "לפני מספר שנים נתקלתי באירוע שאני רוצה לשתף אתכם בו, אני אמנע מלפרט פרטים מזהים כדי לשמור על צנעת הפרט של הדמויות".

"הסיפור התחיל בטלפון שקיבלתי מגברת שטיילה במזרח אירופה, היא יצאה לטיול ולאחר כיומיים היא מעדה ושברה את רגלה. בהתחלה היא חשבה נו טוב גבס ויהיה בסדר בעזרת ד'."

"באותו לילה היא הגיעה לבית חולים מקומי. הצילום הראה כי יש לה שבר מורכב, וכי בית החולים המקומי לא היה מצויד למצב שלה, ולכן הוחלט להעבירה לבית חולים הגדול שהיה במרחק של כשלוש שעות נסיעה ולכן היא נאלצה להזמין אמבולנס. לקרוא לרכב הזה אמבולנס זה ממש לשבח אותו, לדבריה זה היה יותר "תא מטען מלוכלך"."

"למנתחים", מסביר גלושטיין, "היה ספק, איזה ניתוח לעשות והאם הם מצוידים לכך. תחושת חוסר האונים היתה נוראית. בשלב הזה היא התקשרה אלי, בוכה, אביה ואמא בדרך אליה אך היא הייתה מפוחדת ולא יודעת מה לעשות. השאלה הראשונה שלי היתה, האם יש לה ביטוח נסיעות ולמזלה היה לה ביטוח נסיעות מעולה. התחלתי לבדוק את האפשרויות להטיסה לארץ בהקדם, ביקשתי שתשלח לי את כל החומר הרפואי."

"לאחר שיחות עם הצוות המקומי, והבנת תמונת המצב, שלחתי אליה רופא כירורג אורטופד מהטובים בארץ, מלווה בפרמדיקית מנוסה. תוך 6 שעות מהטלפון הם כבר היו אצלה, היה הרבה סייעתא דשמיא בעניין. עוד באותו יום הן הטיסו אותה חזרה לארץ, בדרך הם סייעו לה עם הכאב ואפילו החלו כבר את הטיפול בזיהום שהחל כבר להשפיע עליה. בארץ חיכיתי לה עם אמבולנס ישראלי מתחת למטוס ותוך כשעה היא הייתה בבית חולים קרוב לבית הוריה".

"כיום", אומר גלושטיין, היא ברוך ד' בסדר, ונמצאת בחיק משפחתה". "זה בגלל שהיא עשתה ביטוח שכיסה את כל העלויות. מלון להוריה באותה מדינה עד להטסה, שינוי מועד הטיסה, אמבולנס באותה מדינה ואף בארץ, את כל עלויות ההטסה הרפואית כולל הצוות והציוד ואף טיפול משלים בארץ".

"לפעמים אנו חושבים כי מכיוון שאנחנו בריאים אז "לי זה לא יקרה", או לחילופין אני רק נוסע לשבוע לחתונה אך מניסיוני המציאות עולה על כל דמיון. בין אם זה אירוע רפואי, או חס ושלום סיבות אחרות שבגינם אנו נאלצים להישאר בארץ זרה".

בנושא הזה, ובעוד שלל נושאים מרתקים חשובים וקריטיים ידונו בוועידה שתתקיים ביום חמישי, יח' שבט תש"פ, 13/02/20 החל מהשעה 16:30 בדימול פלטיניום, רמת גן.

להרשמה: https://tic.li/Lg7AJpO

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר