הדרמה בגבול

בלארוס: 'איננו אנטישמים, אך לא נתיר את מעבר החסידים'

מאות חסידים, ובני משפחותיהם, מנסים לעבור באופן לא חוקי את גבול בלארוס-אוקראינה, לכיוון אומן - חלקם בנהר - אך מוחזרים לאחור, ונענשים; שגריר בלארוס עושה סדר, בראיון לכיכר השבת (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
אחת מקבוצות החסידים, סמוך לגבול (ללא קרדיט)

מזה מספר ימים שמאות רבות של חסידים ובני משפחותיהם מעבירים שעות ארוכות בבלארוס, סמוך לגבול עם אוקראינה, בתקווה להצליח לחצות אותו ולהמשיך משם לכיוון קברו של רבי נחמן מברסלב שבעיירה אומן, לקראת ראש השנה המתקרב.

כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', שגריר בלארוס בישראל יבגני וורוביוב מנסה לעשות סדר במהומה שנוצרה, שחלק מהדיה הגיעו עד לישראל.

במהלך היום (שני) נפוצו שמועות כי השלטון הבלארוסי נכנע, ואיפשר לחלק מקבוצות החסידים לחצות את הגבול הנכסף, אלא שגורם בכיר בממשל המקומי מבהיר ל'כיכר השבת' כי זו שמועת שווא.

מה שאכן אירע בשעות האחרונות, אלו ניסיונות חוזרים ונשנים של ברסלבים לעבור באופן בלתי חוקי את הגבול האוקראיני, כשהשיא היה באמצעות שחיה באחד מהנהרות באזור.

בכל המקרים, כפי שידוע לממשל בבלארוס, המשמר הכפול שהוצב באזור עצר את החסידים וחציית הגבול סוכלה, כאשר אף מוטלת עליהם סנקציה של איסור כניסה לשטחי המדינה למשך חמש שנים.

שגריר בלארוס (ללא קרדיט)

בראיון ל'כיכר השבת' אומר כעת שגריר בלארוס בישראל יבגני וורוביוב: "חשוב לנו להבהיר, כי אין לנו דבר נגד יהודים, ואנחנו לא אנטישמים חלילה. אלא שאי אפשר לעבור את הגבול כשמבחינת אוקראינה זה בלתי חוקי".

"אנחנו שמחים שיהודים באים למדינה שלנו, להתפלל ליד קברים של רבנים גדולים שטמונים בשטחינו", מוסיף השגריר בתשובה לשאלה על יחסה של מדינתו, "אבל חציית גבול לא חוקית שכזו רק גורמת נזק גדול לכל הצדדים".

לדברי וורוביוב, "לבלארוס יש הערכה עצומה ליהודים החפצים לעלות לקברי הצדיקים שלהם, אבל עם כל הכבוד: לא ככה".

לולא אוקראינה, בלארוס עצמה היתה מתירה את מעבר החסידים?

"לא, ובמיוחד כשזה נעשה בצורה בלתי חוקית, גם דרך הליכה ביערות וחציית נהרות, בתקופה בה המצב הביטחוני פה לא מאפשר זאת".

צפו בווידאו

  • תיעוד זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר