ניצחון ל'אגודת ישראל'

בית המשפט העליון בארה"ב: לא לסגור בתי כנסת בקורונה

מושל העיר ניו יורק החליט לסגור את בתי הכנסת בשל התפשטות הקורונה. 'אגודת ישראל' הגישה עתירה לבית המשפט העליון, שמנע את האיסור המכוון נגד הדת - בזכות המינוי של טראמפ (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שוטרים וחרדים בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

ניצחון ליהדות החרדית: בית משפט העליון בוושינגטון קיבל הלילה (שעון ישראל) את עתירת תנועת אגודת ישראל והורה כי אין לסגור את בתי הכנסת בשל התפשטות הקורונה.

מדובר בעתירה שהגישה התנועה המאגדת את היהדות החרדית בארה"ב נגד מושל העיר ניו יורק, אנדרו קואומו המתנכל לטענתם לתושבי עירו החרדים.

קואומו החליט לחלק את העיר לאשכולות, ולהטיל הגבלות חמורות על אזורי המגורים החרדים, כולל איסור על התכנסויות, פתיחת מוסדות חינוך ובתי כנסת.

אבי שיק, פרקליט התובעים אמר לאחר הניצחון בבית המשפט העליון: "זהו ניצחון היסטורי. הפסיקה תמנע מהיום התנכלות למוסדות דת, בגזירות ממשלתיות שאינן מתייחסות לדת בכבוד הראוי".

בפסיקתם כתבו השופטים כי "בעוד המגפה מציבה אתגרים חמורים, אין עולם בו החוקה מאפשרת גזירות האוסרות על המשך קיום חיי הדת".

בעתירה, הציגו אנשי 'אגודת ישראל' שלל ראיות המוכיחות כי יוזמת האשכולות של קואומו פוגעות בעיקר בציבור החרדי ונועדות במכוון כדי לסגור את בתי הכנסת.

בארה"ב, כלי תקשורת שסיקרו את הפסיקה, ציינו כי רואים בכך את ההשפעה השמרנית של מינויי השופטים שמינה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהתנגד בעצמו לסגירת בתי כנסיות - וזכה בתמורה למכתב תמיכה מגדולי הרבנים והאדמו"רים בארה"ב.

בית המשפט פסק לטובת אגודת ישראל נגד ההחלטה של מושל העיר ניו יורק ברוב של 5 תומכים מול 4 מתנגדים. אם לא המינוי האחרון של טראמפ, למנות את איימי קוני בארט השמרנית במקום השופטת היהודייה הפרוגרסיבית רות ביידר גינסבורג, ייתכן והעתירה הייתה נדחית.

בתוך כך, נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן נשא הלילה נאום לאומה האמריקנית והפציר להתאחד במאבק נגד הקורונה: "אני יודע שהמדינה התעייפה מהמאבק. עלינו לזכור שאנחנו במלחמה מול הנגיף, לא זה עם זה, לא אחד נגד השני".

הוא ביקש מהציבור להקפיד על עטיית מסכות ושמירת מרחק. "הפעולות הללו שאנחנו מבקשים מאנשים לנקוט אינן אמירות פוליטיות. הן מבוססות על מדע, מדע אמיתי".

למרות הזינוק בהתפשטות הקורונה בארה"ב, ביידן ניסה להפיח אופטימיות באומרו כי "אמריקה לא תפסיד את המלחמה הזו. אל תיתנו לעצמכם להיכנע לעייפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר