הגבלות הקורונה בישראל

בנט על מעצר הזוג בטורקיה: "אזרחים תמימים, לא ארחיב"

בישיבת הממשלה השבועית התייחס בנט למעצר בני הזוג הישראלים בטורקיה: "אזרחים תמימים שנקלעו בטעות לסיטואציה מוכבת" • בעת הדיון על הקורונה התעמת עם שרת החינוך: "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית?" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בישיבת הממשלה השבועית שנערכה היום (ראשון) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למעצרם של בני הזוג בטורקיה, שנעצרו בחשד לריגול לאחר שצילמו מרחוק את ארמונו של הנשיא ארדואן ואמר כי בממשלה עושים הכול כדי להביא את הדבר לפתרון, ושיחד עם זה אין להרחיב בדבר כרגע.

בנט התייחס אף לתחלואת הקורונה בישראל, ההיערכות להתפרצויות נוספות אפשריות ולחיסון ילדים שיחל בהקדם.

במהלך הישיבה ניטש עימות מילולי בין ראש הממשלה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון. זו שאלה: "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית? מתי נחזור לשגרה?" בנט השיב: "היום בישראל יש שגרה". השרה ביטון הגיבה כי "יש עוד מסיכות", והוסיפה בשאלה: עד כמה נהפוך את זה לשגרת חיים כמו שעושים במדינות אחרות? זאת לא התרסה, האם משרד הבריאות הגדיר מתי פשוט נסתכל על זה כפנדמיה?"

בהמשך, בעת הדיון על וריאנט 'אומגה' החדש, התעמתה ביטון עם שר הבריאות ניצן הורביץ. "לא אסבול את הזלזול הזה", אמרה לשר הבריאות. בנט התייחס ואמר: "הסבירות לעוד מגפה בעשור הבא היא גבוהה מאוד ולא לכל מחלה יימצא חיסון".

בתחילת הישיבה התייחס ראש הממשלה למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. "שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע", אמר בנט. "מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת.

"שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכול כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו אתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

בהמשך התייחס לתחלואת הקורונה בישראל. "מילה אחרונה בעניין הקורונה: בעולם הקורונה משתוללת, במיוחד באירופה, ששוברת כרגע שיאים במדדי התחלואה. ישנן מדינות באירופה, כמו הולנד ואוסטריה, שחוזרות למגבלות ולסגרים, בעוד שכאן, במדינת ישראל - הכול פתוח. לכן, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אנחנו חייבים להישאר עם אצבע על הדופק ולהמשיך להקפיד על קיום ההנחיות".

עוד התייחס בנט לתרגיל האומגה, שנערך ביום חמישי בישראל ובחן אפשרות של התפרצות זן חדש, אלים יותר של הקורונה, בישראל. "ביום חמישי האחרון קיימנו את התרגיל הלאומי "אומגה" במטרה להתכונן לתרחיש של זן חדש של הנגיף.

"אני רוצה לברך את כל המשתתפים ואת מי שהוביל את התרגיל, בראשם הממונה על ההתגוננות, תא"ל (במיל׳) משה אדרי, שפועל כבר חודשים מסביב לשעון בדרכו השקטה, בניהול המערכה נגד הקורונה. אנחנו לא נכנסים לשאננות בגלל ההצלחה בניהול הגל הרביעי, כי אי אפשר לדעת מה מחכה לנו מעבר לפינה".

באשר לחיסון ילדים נגד קורונה, אמר בנט: "במהלך היום, יאושר החיסון לילדים בישראל. זו כמובן הבחירה של כל הורה, אבל אני קורא להורים לשמור על הילדים שלכם ולחסן אותם. את בני הקטן, דוד, אני כמובן אקח להתחסן ברגע שזה יתאפשר. יכול להיות שאימא תיקח אותו, אבל אנחנו ניקח אותו להתחסן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר