הרב דב ליאור הדהים: עלוני שבת - לפח מחזור

רבה של קרית ארבע, הגאון הרב דב ליאור, בפסק הלכה: אין צורך לגנוז עלוני שבת, אפשר להשליך אותם לפחי מחזור. הסיבה: "קשה לאסוף את כל העלונים". הרב ליאור הוסיף כי דברי קודש הצריכים "גניזה חמורה" כגון פרשיות תפילין ומזוזות שיצאו משימוש או שנפסלו, ימישכו להגנז באמצעות קבורה באדמה, כפי שהיה נהוג עד היום

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב דב ליאור (צלם: פלאש 90)

הגאון הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע-חברון, פוסק כי אין צורך להשליך את עלוני שבת לגניזה, אלא לפחי מיחזור לנייר כמו אלו של חברת ´אמניר´.

אתר "סרוגים" הביא את מכתבו של הרב דב ליאור לתושבי קרית-ארבע.

"בעית הגניזה החמירה לאחרונה בגלל ריבוי החומר הנדפס", כותב הרב ליאור ומוסיף: "קשה לאסוף את כל הדפים וזה גורם לפיזור ואי כבוד לדברי תורה המפוזרים בחוצות."

"אי לכך החליטה המועצה הדתית לרכז את כל החומר שמובא לגניזה באריזות גדולות ולהביאם למטרת מיחזור כדי למנוע ביזיון יותר (זה לפי שיטת מסוימות בפוסקים)."

הרב ליאור הוסיף כי דברי קודש הצריכים "גניזה חמורה" כגון פרשיות תפילין ומזוזות שיצאו משימוש או שנפסלו, ימישכו להגנז באמצעות קבורה באדמה, כפי שהיה נהוג עד היום.

המועצה הדתית בקרית ארבע הצטרפה לדבריו של הרב ליאור והודיעה לציבור כי ספרי קודש בלויים, כמו עלוני שבת למיניהם יש להשליך לפח מחזור של חברת אמניר שיופצו ברחבי המועצה המקומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר