הדיל בבחירות לרבנות הראשית

מרגי בראיון ל'כיכר': "הרב עמאר יכהן כהונה שנייה"

זמן קצר לאחר חשיפת 'כיכר השבת' אודות חתימת הגר"ע יוסף על דיל 'עמאר אריאל', מעריך השר לשירותי דת לשעבר יעקב מרגי כי הדרך למינויו של הרב שלמה עמאר נסללה. בשיחה ל'כיכר השבת' אמר מרגי: זה יעבור, יהיו כמה מסיעות הבית שינסו להרים קשיים, אבל הדיל הזה יתקדם" • צפו (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90,ישראל ברדוגו וישי כהן)

זמן קצר לאחר חתימתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף על מכתב התמיכה ברב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לכהונת הרב הראשי האשכנזי יחד עם הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, מעריך השר לשירותי דת לשעבר ח"כ יעקב מרגי כי הרב עמאר אכן ייכהן בתפקיד פעם נוספת: "נסללה הדרך, בשלו הסיכויים שתהיה כהונה שנייה לראשל"צ הרב שלמה משה עמאר".

בראיון ל'כיכר השבת' אומר מרגי: "זה אומר שנסללה הדרך לתיקוני החקיקה, עכשיו מוטל על הכנסת, סיעות הבית היהודי וש"ס ושאר הקואליציה להגיש תיקון חקיקה משולב, שיאפשר לרב עמאר להתמודד בשנית, ותיקון הגיל שיאפשר לרב יעקב אריאל למרות שעבר את גיל 75 - להתמודד".

מרגי, שהיה בין התומכים הגדולים בדיל, מעריך למרות התנגדות חלק מהסיעות, הדיל במסגרת הבחירות לרבנים הראשיים אכן יעבור: "זה יעבור, יהיו כמה מסיעות הבית שינסו להרים קשיים, אבל כפי שאני מעריך ויודע שכמעט כל מי שצריך לקבל החלטה - החלטתו משפיעה בקואליציה, הדיל הזה יתקדם".

"תקלה מצערת של איילת שקד"

"ברגע שהופקד מכתב הדדי, גם של הרב דרוקמן וגם של מרן עכשיו, אני חושב שהחששות הוסרו". אומר מרגי.

מרגי התייחס לאולטימטום שהציבה חברת הכנסת איילת שקד בשבוע שעבר מול מרן הגר"ע יוסף וסיעת ש"ס, ואמר: "אני חושב שזו תקלה מצערת של איילת שקד, שלא הייתה מונחת בכל המהלכים מאחורי הקלעים. וגם אין לה גישה לרבנים, אני חושב שההתנצלות נאמרה, צריך לראות בזה תקלה".

למרות הזעם בש"ס, ח"כ מרגי סבור כי לא היה מדובר באולטימטום: "בסך הכל לא הוצב אולטימטום, מקווה שזה לא יחזור על עצמו, בסך הכל יש כבוד והערכה למרן בכל חלקי הציבור".

מרגי סבור ובטוח שהרב עמאר יכהן כהונה נוספת בתפקיד הרב הראשי לישראל: "עם החתימה של מרן נסללה הדרך, בשלו הסיכויים שתהיה כהונה שנייה לראשל"צ הרב שלמה משה עמאר".

מרגי מעריך: דיל דומה בבחירות בירושלים

בסיום הראיון מעריך מרגי כי גם בבחירות לרב העיר ירושלים, יהיה דיל דומה במסגרתו ייבחרו הגאון רבי יצחק יוסף - בנו של הרב עובדיה יוסף, ורב נוסף מטעם הציונות הדתית לתפקיד רבני העיר ירושלים.

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב'כיכר השבת', כי ביום שישי האחרון התקיימה פגישה במעונו של מרן הגר"ע יוסף, בה השתתפו יו"ר ש"ס חבר-הכנסת אריה דרעי והראשון לציון הרב שלמה משה עמאר. לאחר הפגישה בה דנו ב'דיל' שנרקם בין תנועת ש"ס למפלגת 'הבית היהודי' הוחלט כי הגר"ע יוסף יחתום על מכתב תמיכה ברבנים עמאר ואריאל ובכך להוציא אל הפועל את הדיל.

היום (שני), חתם הגר"ע יוסף על מכתב שכתב הרב שלמה עמאר לרב חיים דרוקמן, יוזם הדיל להרצת הרבנים עמאר ואריאל.

בסוף המכתב, הוסיף מרן הרב עובדיה יוסף וכתב כי "המתווה שהתווה כבודו בעניין מועמדות רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואני מסכים להנ"ל", וצירף את חתימתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר