בן דהן מבטיח: "סעיף הישיבות לא יקוצץ כפי שמתוכנן"

לאחר מכתבם של 18 חברי-הכנסת החרדים לסיעת 'הבית היהודי', מבטיח היום (שישי) סגן שר הדתות ח"כ אלי בן דהן כי "סעיף הישיבות לא יקוצץ כפי שמתוכנן כיום" (חדשות, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
אלי ן דהן (צילום: פלאש 90)

הגזירות על עולם הישיבות: סגן שר הדתות, ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) מבטיח היום (שישי) כי "סעיף הישיבות לא יקוצץ כפי שמתוכנן כיום".

בדף הפייסבוק שלו, כתב בן דהן כי "בנוגע לשיח שמתנהל בעניין הקיצוץ בתקציבי הישיבות חשוב לומר שבין כל הכותרות, בסופו של דבר השורה התחתונה היא הקובעת".

"בתקופה האחרונה ובייחוד בימים האחרונים אני מנהל שיחות עם הגורמים הרלוונטיים", מוסיף בן דהן, "ובסיעתא דשמיא הצלחתי להגיע להבנות לפיהן סעיף הישיבות לא יקוצץ כפי שמתוכנן כיום".

בן הדן מוסיף וכותב כי "כולנו בסיעה מחויבים לנושא של לימוד התורה ושמירה על עולם התורה היא נר לרגלנו. ואנחנו עושים מאמצים אדירים להקטין בצורה משמעותית את הפגיעה בישיבות".

כזכור, אתמול דווח ב"כיכר השבת" על מכתבם של 18 חברי הכנסת החרדיים מ'יהדות התורה' וש"ס לעמיתיהם מסיעת 'הבית היהודי', בו הם מבקשים מהם לפעול לביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות.

"בהתקרב מועד ההצבעה בכנסת על חוק התקציב וחוק ההסדרים 2013-2014, אנו פונים אליכם להחזיר את מה שמוצע לקצץ בתקציבי הישיבות ומוסדות התורה והחינוך", כתבו חברי הכנסת במכתבם.

הח"כים החרדים הוסיפו והבטיחו כי "אנו מצדנו מתחייבים, שבמידה וכתוצאה מהצבעתכם, יביא הדבר להחלטה להוציא אתכם מהקואליציה, אנו לא ניכנס לקואליציה במקומכם".

גורם בבית היהודי אומר בתגובה כי הדאגה לעולם התורה אינה נושא לגימיקים של אריה דרעי. "מצד שני, מעודד שהפעם הם לא קראו לנו בית של גויים", הוא מוסיף.

עוד דווח אמש כי במפלגת הבית היהודי מתעוררת תסיסה בקרב חברי הכנסת על ראשי המפלגה שלא עשו את שביכולתם כדי להביא לביטול הקיצוץ בתקציבי הישיבות.

חברי הכנסת יוני שטבון, מוטי יוגב, אורית סטרוק וזבולון כלפא אף הודיעו כי לא יצביעו בעד תקציב המדינה אם הקיצוץ בתקציב הישיבות לא יבוטל.

מהבית היהודי נמסר אתמול בתגובה כי "הבית היהודי לא ייתן שהקיצוץ המתוכנן יעבור כפי שהוא. אנו דואגים לעניין לאו דווקא דרך התקשורת ויש על כולנו להתאזר בסבלנות. הקיצוץ לא יהיה במתכונת הנוכחית, נקודה".

המכתב של חברי-הכנסת החרדים (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר