אוספים את השברים

דמעות ושירי כיסופים • ליל שבת בבית משפחת ויזל

בבית משפחת ויזל מנסים לאסוף את השברים לאחר פטירתו הטראגית של אבי המשפחה הרב יוסף ויזל ז"ל בתאונת דרכים מחרידה • ליל שבת בבית המשפחה: שירי שבת, כיסופים והרבה דמעות • אדמו"רים ורבנים ממשיכים להתגייס למענם • וגם: הצוואה של המנוח לבנו, בחתונה, שעות לפני התאונה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף ויזל ז"ל (צילום: באדיבות בני המשפחה)

הטרגדיה של משפחת ויזל: בעקבות מותו הטראגי של האברך הרב יוסף ויזל ז"ל ופציעתם של ארבעה מילדיו, בתאונת דרכים מחרידה שאירעה בבוקר יום חמישי בעת שובם מחתונת בן האדמו"ר מדז'יקוב, ממשיכה ההתגייסות ההמונית של כלל ישראל לסייע למשפחה השבורה.

בחסידויות דז'יקוב וויז'ניץ מתגייסים במלוא המרץ לעזרה ולסיוע למשפחה האבלה שברגע אחד איבדה את אביה. מנהיגיה הרוחניים של הקהילה קוראים לחסידים להתגייס לטובת המשפחה וקרן מיוחדת (2101) נפתחה עבורם בקופת העיר וזאת בעקבות החובות הגדולים בשל מחלת הבת והעובדה כי המשפחה הינה מרובת ילדים בלי עין הרע.

קראו עוד:
טרגדיה בחזור מהחתונה: אברך נהרג, 4 ילדיו נפצעו
עדות: האדמו"ר מויז'ניץ שמע על האסון ופרץ בבכי
שעות לפני הטרגדיה: השמחה בבית דז'יקוב • גלריה
מצווה טאנץ בשמחת בית דז'יקוב • צפו בגלריה שניה
ההרוג בתאונה המחרידה: האברך הרב יוסף ויזל ז"ל
הרב טויסיג ספד: "נהרגת בבגדי שבת, קורבן ציבור"

במהלך דברי התורה אמש בטיש סעודה שלישית, קרא כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ לחסידים לתרום מהונם למען החזקת המשפחה. "ואקווה, כי כל מי שבשם 'ויזניצא חסיד' ייקרא, שייקח חלק במגבית הדחופה הזאת", אמר הרבי והמשיך בדברי שבח על הנפטר. "המנוח ז"ל היה יהודי ירא ושלם. עבד את קונו במשך כל השנים מתוך ניסיונות ומתוך הדחק, אולם לא התייאש אף פעם".

הרבי הבהיר לחסידיו כי "חייבים לעמוד איתן לצד האלמנה וילדיה היתומים, לכל הפחות בסכום שנקבע, וכל המוסיף מוסיפין לו מן השמיים".

גם בדברים שנשא כ"ק האדמו"ר מדז'יקוב בטיש השבע ברכות שערך בישוב מירון אמר לחסידים הרבים כי "אנחנו קרובים ביותר אל החלל ומוטלת עלינו החובה להתגייס למען משפחתו". הרבי מדז'יקוב דיבר בקול בוכים והדבר נגע ללב חסידיו שהתגייסו והתחייבו על סכומים נכבדים.

במקביל, באותה שעה דיבר הרה"צ רבי אלימלך בידרמן אף הוא על הצורך לתרום למשפחה שעברה את הטרגדיה הקשה כשקהל חסידיו התחייב על תרומות נכבדות בסף עשרות אלפי דולרים שנאספו בתוך דקות מועטות.

האדמו"רים מויז'ניץ ודז'יקוב (צילום: שוקי לרר)

אחד משכני משפחת ויזל, מספר ל"כיכר השבת", כי העיר רחובות התרוקנה השבת מחסידים שנסעו למירון לרגל שבת שבע ברכות כהמשך לחתונת בן האדמו"ר מדז'יקוב, כאשר רק מספר מועט של משפחות נותרו בעיר.

"בליל שבת, עלינו כל השכנים אל בית משפחת ויזל, לאחר הסעודה, ישבנו יחד כולם ושרנו שירי שבת ושירי כיסופים, במשך שעות עד השעה 2:00 לפנות בוקר", מתאר השכן.

"כל השכנים בכו יחד איתם בשבת מרוממת ומחזקת שלבטח נצרבה בתודעתם של כל המשתתפים", הוא מסכם בקול רועד מהתרגשות.

בתוך כך, משתפר מצבם הרפואי של חלק מילדי משפחת ויזל שנפצעו בתאונה. הילדה בת ה-4 שוחררה ביום שישי האחרון בסיעתא דשמיא מבית החולים קפלן ברחובות ואחותה בת ה-8 החלה לאכול בכוחות עצמה ומצבה משתפר אף הוא.

כרגע הדאגה נתונה למצבם הרפואי של שני הילדים, הנערה בת ה-14 שישבה בנסיעה ליד אביה ונפצעה בראשה ועדיין מורדמת ומונשמת וכן התינוק בן השנתיים וחצי שעבר אמש טיפול רפואי מורכב בבטנו ועדיין מאושפז כשהוא מורדם ומונשם.

לדברי אחד העסקנים, בכל יום מתבררים פרטים מופלאים חדשים על נסיבות הסתלקותו של הרב ויזל ז"ל. לדבריו, הרב ויזל היה "טיפוס רגוע" ולכן היה רגיל תמיד לפעול ברגע האחרון.

אלפים בהלוויה רווית היגון (צילום: משה גולדשטיין)

"מהסיבה הזאת", הוא מספר, "עליתי אמש לבית המשפחה לברר האם הכל מוכן לשמחת בר המצווה שתתקיים בעוד כשבועיים והאם הוזמנו תפילין לבר המצווה. להפתעתי סיפרו לי בני המשפחה כי באופן חריג הכל מוכן ואפילו התפילין כבר נמצאות בבית. כשבעיני כולם הדבר היה לפלא כאילו ור' יוסף ז"ל חזה את מותו".

סיפור מופלא נוסף הינו דבריו של האב ז"ל לאחד מילדיו במהלך חתונת דז'יקוב, כאשר רקד הרה"צ רבי אלימלך בידרמן בשעת ה"מצווה טאנץ" את הריקוד לקול צלילי הניגון "נאר אמונה", אמר האב לילדו: "תשנן את המילים טוב, תזכור שזה מה שמחזיק אותנו כיהודים, רק האמונה בבורא עולם, זה מה שמסייע להתגבר על כל הצרות", והדברים הפכו לאחר שעות ספורות לצוואה חייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר