סערה בשולי הטקס

הרב שלום כהן עקץ, בן דהן זועם: "ביזה את המעמד"

הגאון רבי שלום כהן, עקץ במהלך טקס ההכתרה את אלי בן דהן, סגן שר הדתות, ואמר: "אני מקווה ששמך אלי בן דהן יותר טוב מסגן שר הדתות. כתר זה כמו סיר שהתינוקות מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש. מסכנים". בן דהן מיהר לשגר תגובה זועמת: "בחר לבזות את המעמד המיוחד" (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב שלום כהן ואלי בן דהן במעמד, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

סערה בטקס: בשולי טקס הכתרת הגאון רבי יצחק יוסף לראשון לציון, נרשמה תקרית ששסעירה מעט את הרוחות, בעקבות דבריו של הגאון רבי שלום כהן ותגובת סגן שר הדתות אלי בן דהן.

הבוקר (שני) נערך בבית הכנסת "רבן יוחנן בן זכאי" ברובע היהודי בירושלים טקס הכתרת הראשון לציון, במעמד מרן הגר"ע יוסף, נשיא המדינה שמעון פרס, רבנים ואישי ציבור.

קראו עוד:
הראשל"צ הגר"י יוסף הוכתר • גלריה
שיא הטקס: הלבשת הגלימה • וידאו

לאחר טקס הלבשת המצנפת על-ידי מרן הגר"ע יוסף והלבשת הגלימה על-ידי הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון, הוזמנו חלק מהרבנים לשאת דברים.

ראש ישיבת "פורת יוסף", וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, הצליח בדבריו שוב להרגיז את אנשי "הבית היהודי", לאחר שלא חסך עקיצה מסגן שר הדתות אלי בן דהן שמיהר לשגר תגובה זועמת.

בדבריו, כפי שצוטטו ב'גלי צה"ל' על-ידי יאיר שרקי, אמר הרב שלום כהן: "אלי בן דהן, אני מקווה ששמך אלי בן דהן יותר טוב מסגן שר הדתות, זה לא כתר, זה כמו סיר שהתינוקות מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש. מסכנים".

"הבית היהודי", המשיך הרב שלום כהן, "תעשו שבאמת יהיה כבוד לראשון לציון, שלא יהיה במועצה הדתית אישה יושבת ראש, תמנה דיינים שאינם ראויים, זה מועצה דתית".

סגן השר אלי בן דהן, מיהר לשגר תגובה זועמת במיוחד. "אני מוחה על כך שרב בישראל מערב דעות פוליטיות ובוחר לבזות את המעמד המיוחד של הכתרת הראש"ל הרה"ג יצחק יוסף שליט"א", אמר בן דהן.

הראשון לציון הגר"י יוסף עם אביו הגר"ע יוסף, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"אני קורא לרבנים שישבו במקום, לגנות את דבריו של מי שפגע בציבור שלם, שבוחר פעם אחרי פעם להיות מהנעלבים ואינם עולבים".

זו אינה ההתבטאות הראשונה של הרב שלום כהן נגד 'הבית היהודי'. לפני כחודשיים, בשיאה של מערכת הבחירות לרבנות הראשית, תקף הרב כהן בחריפות את אנשי 'הבית היהודי' וכינה אותם "עמלק".

במהלך שיעור שמסר הרב בפני מרן הגר"ע יוסף, סיפר הרב כהן על פגישה שערך עם אנשי הציונות הדתית והראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצוק"ל ואמר: "כתוב כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה 'כל עוד, ואין הכיסא שלם'? כס זה כיפה סרוגה, שומעים?, כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה".

הרב יצחק יוסף בטקס ההכתרה (צילום: כיכר השבת)

בסוף חודש אב, השמיע הרב שלום כהן דברים מפויסים יותר. במהלך שיעור פנימי לבחורי ישיבות במעונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף התייחס הגר"ש כהן לשר הדתות נפתלי בנט ואמר: "מרן (הגר"ע יוסף - י.כ) הזכיר לנו את אותו תינוק שנשבה ונהיה שר גדול, בסוף חזר בתשובה עד הסוף" פתח הגר"ש כהן את דבריו.

"בזה אני קורא לשר הדתות שקוראים לו בנט. בנט - מי שיעשה חשבון זה בגימטריה 'זדים'" אמר הרב כהן, "אני מבקש ממך בנט, אתה שר הדתות, הקב"ה זיכה אותך שעכשיו יש לך רבנים ראשיים מהיהדות החרדית, זיכה אותך שאתה תמשיך איתם".

הגר"ש כהן המשיך את דבריו: "אני רוצה להגיד לך, אומנם הגימטריה שלך זה זדים, אבל תדע לך שיש עוד גימטריה אחת, גימטריה 'אני', תהיה אני לדודי ודודי לי, תחזור בתשובה, אני מבקש ממך תחזור בתשובה".

"תדע לך, תדע לך", קרא הגר"ש כהן לנפתלי בנט: "כל אלה שלא אומרים את המילים האלה - זה מפני ששונאים אותך, אם אני אומר לך את הדברים האלה זה מפני שאני אוהב אותך, אם הקב"ה אוהב אותך - גם אני אוהב אותך, אבל בתנאי שתחזור בתשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר